Matematik

c^1-funktion og partielt afledede

16. oktober 2020 af K22 - Niveau: Universitet/Videregående

Hvordan laver man denne opgave? Det er ikke en aflevering, men blot øvelse til en prøve.


Svar #1
16. oktober 2020 af K22

Her er opgaveformuleringen


Brugbart svar (1)

Svar #2
16. oktober 2020 af MandenMedMangeHatte

Hvor er dit eget forsøg?

Svar #3
18. oktober 2020 af K22

#2 Har du stadigvæk intet at lave udover at smide et par åndssvage kommentarer på diverse indlæg?

Brugbart svar (0)

Svar #4
18. oktober 2020 af MandenMedMangeHatte

Hvad er der nu galt?


Brugbart svar (0)

Svar #5
18. oktober 2020 af Anders521

#3 Det er da i orden at stille spørgsmålet. 

Der er formentlig en bedre måde at takle opgaven på, men måske kan afsnit 2.4.7 i bogen bruges. I opgaven haves en funktion med f( f1(x,y),f2(x,y) )  ∈ C2 hvor f1x'(1,2)= 3 og  f2y'(1,2)= 4. Bruges kædereglen på h fås 

                         (∂h/∂x)(x,y) = fx' (f1(x,y),f2(x,y))·f1x' (x,y) + fy' (f1(x,y),f2(x,y))·f2y ' (x,y).


Brugbart svar (0)

Svar #6
18. oktober 2020 af MandenMedMangeHatte

x


Svar #7
19. oktober 2020 af K22

#5 Nogle gange kan man blive træt af internetkrigere, som kommer med de samme arrogante spørgsmål i håb om at se smarte ud, når de tydeligvis langt fra er smarte, men jeg forstår godt din pointe og jeg sætter stor pris på din viden i det her fag. 


Brugbart svar (0)

Svar #8
19. oktober 2020 af MandenMedMangeHatte

#7 Du laver jo ingenting selv når du stiller spørgsmål som disse. Du får bare svarene leveret. Du skal godt nok være taknemmelig for at folk her på siden er så tålmodige og gavmilde.

Bliv du bare ved med at famle dig igennem uddannelsessystemet ved at få andre til at lave opgaverne for dig - det skal nok gå godt.


Svar #9
20. oktober 2020 af K22

#8 Jeg tager mig tid til at forstå de svar, jeg får. Jeg skriver ikke bare svaret ned for at få det overstået, så lad være med at udtale dig om noget, du ikke kender til. Ud fra dine adskillige kommentarer, kan man se, at du ikke er andet end en taber uden venner, der udelukkende bruger sin tid på at brokke sig og skabe sig på internettet, fordi du keder dig. I øvrigt forstår jeg godt, at du ikke har nogen venner. Der er nok ikke nogen, der gider at have noget at gøre med en arrogant person, der konstant nedgøre andre og kæmper for at se klog ud - uden at være det. 


Brugbart svar (0)

Svar #10
20. oktober 2020 af MandenMedMangeHatte

#8 Goddag, mand - økseskaft. Jeg ramte vist et ømt punkt.

Med den manglende modenhed du udviser i #8 er man ikke i tvivl om, at universitetet slet ikke er noget for dig. Men det er også fint nok, det er ikke alle der kan/bør gennemføre universitetet.


Svar #11
20. oktober 2020 af K22

10# Fortsæt du bare med at føle dig hævet over andre - det skal du nok komme langt med, ensomme mand. Du har tydeligvis ikke fået nok omsorg i dit liv, siden du udelukkende bruger din tid på at diskutere med folk, du ikke engang kender. "Manglende modenhed" ... tja, det er ikke ligefrem dig, der stråler af modenhed ud fra dine latterlige kommentarer. 


Brugbart svar (0)

Svar #12
21. oktober 2020 af MandenMedMangeHatte

#11 Helledusseda, du er vel nok god til at tale udenom hele tiden. Hvad er der galt med at spørge hvor dit eget forsøg er? Hvis du har gjort et forsøg hvorfor viser du det så ikke bare når jeg spørger efter det?

Årsagen er at du ikke har lavet noget selv, men bare vil have din opgave lavet af andre uden at du selv skal gøre noget.


Svar #13
21. oktober 2020 af K22

#12 Nej, årsagen er, at jeg netop selv har forsøgt at lave det, ellers ville jeg ikke bruge tid på at oprette en tråd om det. Desuden er det besværligt og tidskrævende hele tiden at skulle kopiere mit eget forsøg ind i tråden. 


Brugbart svar (0)

Svar #14
23. oktober 2020 af Anders521

#13 Det er godt, at der gøres forsøg på at løse opgaven. Desuden er det godt at fortælle (eller kopiere) forsøgene ind i tråden fordi

 a) det kan hænde, at der er en ide deri, der er værd at arbejde videre med;                                                       b) der er måske fejl deri, der kan rettes så du kommer et skridt nærmere mod løsningen;                                 c) forsøgene fortæller, at du har afsat tid og kræfter på at løse en opgave, men nu gerne være have hjælp         til den. 

Ja, det er besværligt og tidskrævende indsætte forklaringer og/eller udregningerne i tråden. Men mon ikke det er værd, så du har mulighed for at komme videre med opgaven? ;-)


Skriv et svar til: c^1-funktion og partielt afledede

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.