OSO

OSO - Psykolog. Brug for inspo.

14. november 2020 af sommerlundj

Hej. Jeg går på efterskole og skal her på onsdag (18/11) begynde på min OSO opgave.

Min uddannelse er psykolog.

Jeg har nogle ideer på delemne: 

- Hvad kræver det at blive psykolog?

- Hvad betyder psykologi?

Og ideer til min problemformulering:

- Hvordan bliver man psykolog? (universitet, karakter osv)

- Hvad arbejder psykologer med?

- Hvad går en psykologbehandling ud på?

...Og en enkelt ide til produkt, som er at opvise en realistisk psykologbehandling.

Jeg håber at I kan hjælpe med at komme med flere ideer som delemne, problemformulering og produkt. Bare fyr alt det der falder dig ind.

Delemne, problemformulering og produkt behøver ikke at hænge sammen.

Fx Delemne: Giraf. Problemformulering: Hvor høj er en giraf? Produkt: Lineal på en giraf

Det må godt være "rodet sammen" Fx. Delemne giraf. Problemformulering: Hvorfor har rotter haler? Produkt: En blomst som dør langsomt...... Hvis I forstår hvad jeg mener. Jeg skal bare have en masse inspiration til alt muligt inde for psykolog uddannelsen

Mvh.


Brugbart svar (1)

Svar #1
15. november 2020 af Mountifakol

Du kan da sagtens forholde dig til de spørgsmål du har opstillet og fortælle noget om dem. Mht. til produktet så er det en fremragende ide.

Du kunne måske også fortælle, hvilke vej du vil tage, hvis du skulle uddanne dig som psykolog.

Inddrag måske nogle psykologiske arbejdsmetoder, som psykologer anvender, når de behandler deres klienter. Prøv at kig på sådan noget som det kognitive diamant... Den kan du måske bruge til produktet.

Prøv at lav et interview med en psykolog måske, det kan du få rigtig meget ud af

Håber jeg kunne hjælpe lidt 


Svar #2
15. november 2020 af sommerlundj

Tusind tak <3

Skriv et svar til: OSO - Psykolog. Brug for inspo.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.