Matematik

Integralregning - CAS-værktøj

09. marts 2021 af inneedofhomework - Niveau: A-niveau

Hej. 
Jeg ved ikke, hvordan jeg skal løse denne opgave... Hvordan kan jeg løse det ved hjælp af CAS?

Tak på forhånd.


Svar #1
09. marts 2021 af inneedofhomework

opgavebeskrivelsen


Brugbart svar (0)

Svar #2
09. marts 2021 af StoreNord

Du kan tegne dig frem i Geogebra. Det er også CAS.


Brugbart svar (0)

Svar #3
09. marts 2021 af ringstedLC

a) 

\begin{align*} \text{I nspire og Maple:} &\quad \text{definer }f(x) \\ &\quad solve \left ( f(x)=0,x \right ) \\ \text{I GeoGebra:} &\quad \text{definer }f(x)\,\text{i CAS}\quad f(x)\!:=... \\ &\quad \text{beregn} \left ( f=0 \right ) \end{align*}

b)

\begin{align*} \text{Integrationsgr\ae nser}_N &=\left \{x_1;x_2\right \} \\ \text{Integrationsgr\ae nser}_M &=\left \{x_2;x_3\right \} \\ A_N &= \int_{x_1}^{x_2}\!f(x)\,\mathrm{d}x \\ A_M &= \int_{x_2}^{x_3}\!f(x)\,\mathrm{d}x \end{align*}

Tegn funktionen fo overblik!


Brugbart svar (0)

Svar #4
10. marts 2021 af AMelev

Hvilket CAS-værktøj bruger du?


Svar #5
10. marts 2021 af inneedofhomework

Enten Maple eller Geogebra. 


Svar #6
10. marts 2021 af inneedofhomework

#3

a) 

\begin{align*} \text{I nspire og Maple:} &\quad \text{definer }f(x) \\ &\quad solve \left ( f(x)=0,x \right ) \\ \text{I GeoGebra:} &\quad \text{definer }f(x)\,\text{i CAS}\quad f(x)\!:=... \\ &\quad \text{beregn} \left ( f=0 \right ) \end{align*}

b)

\begin{align*} \text{Integrationsgr\ae nser}_N &=\left \{x_1;x_2\right \} \\ \text{Integrationsgr\ae nser}_M &=\left \{x_2;x_3\right \} \\ A_N &= \int_{x_1}^{x_2}\!f(x)\,\mathrm{d}x \\ A_M &= \int_{x_2}^{x_3}\!f(x)\,\mathrm{d}x \end{align*}

Tegn funktionen fo overblik!

Tak. Det er til meget hjælp!


Svar #7
18. marts 2021 af inneedofhomework

Når jeg prøver at udregne b'eren, så får jeg ikke resultatet? Den siger "error" i maple.


Skriv et svar til: Integralregning - CAS-værktøj

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.