Matematik

Vurderingssamtale

01. juni 2021 af jaco7611 - Niveau: B-niveau

Hej alle,

Jeg skal til vurderingssamtale i MAtematik B på HF Online imorgen via Google Meet (da eksamen er aflyst pga. covid). 

Jeg har begrænset tid til et oplæg, og har desværre erfarret, at meget af min tid bruges på at skrive formler og udregninger osv på taven mens jeg snakker. 

Er der nogen der ved, om det er okay, at have skrevet diverse trin i udregninger osv. op på tavlen i forvejen, og så gennemgå det ved tavlen? Eller skal det være "live"?

Tak på forhånd!


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. juni 2021 af Hjælpmedmatgh

#0

Hej alle,

Jeg skal til vurderingssamtale i MAtematik B på HF Online imorgen via Google Meet (da eksamen er aflyst pga. covid). 

Jeg har begrænset tid til et oplæg, og har desværre erfarret, at meget af min tid bruges på at skrive formler og udregninger osv på taven mens jeg snakker. 

Er der nogen der ved, om det er okay, at have skrevet diverse trin i udregninger osv. op på tavlen i forvejen, og så gennemgå det ved tavlen? Eller skal det være "live"?

Tak på forhånd!

Ja 


Svar #2
01. juni 2021 af jaco7611

#1
#0

Hej alle,

Jeg skal til vurderingssamtale i MAtematik B på HF Online imorgen via Google Meet (da eksamen er aflyst pga. covid). 

Jeg har begrænset tid til et oplæg, og har desværre erfarret, at meget af min tid bruges på at skrive formler og udregninger osv på taven mens jeg snakker. 

Er der nogen der ved, om det er okay, at have skrevet diverse trin i udregninger osv. op på tavlen i forvejen, og så gennemgå det ved tavlen? Eller skal det være "live"?

Tak på forhånd!

Ja 

Okay, det er du sikker på?


Brugbart svar (2)

Svar #3
01. juni 2021 af JimmyMcGill

Jeg ved ikke helt hvordan det kommer til at foregå for dig, men da du ikke har mulighed for at stå ved en tavle fysisk på skolen, og at skulle skrive på en computer via Google Meets er en kende udfordrende. Derfor vil jeg komme med påstanden om, at det er OK du har lavet nogle udregninger på tavlen, så du kan spendere mere af din tid på at fortælle hvorfor det er som det er og fortælle hvad der sker. Det vil være fjollet at bruge halvdelen af tiden på at skrive noget op, selvom man ikke har udstyret til det.

Held og lykke!


Brugbart svar (1)

Svar #4
02. juni 2021 af PeterValberg

Der er jo også den mulighed, at du hænger papir
op på dit klædeskab eller lignende, så du får en
større flade at skrive på, - så er det jo bare at
orientere computerens webcam således, at man
kan se (det meste af) dig og din Impromptu-tavle ;-)

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Svar #5
02. juni 2021 af jaco7611

Tak for jeres svar! 

Jeg ender med, at gøre som #4! 


Skriv et svar til: Vurderingssamtale

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.