Matematik
den rette linjers ligning
Mat B rette linjers ligning opgaver. Kan nogen af jer hjælpe mig med 3 og 5 i spørgsmål 1? så kan jeg måske bedre forstå næste spørgsmål :-) Jeg har prøvet at finde hældningskoefficienten og koordinaterne til linjens skæringspunkt med y-aksen til nr 3. x=5, men jeg er sikker på at mine beregninger er forkerte. Er der nogen der kan hjælpe mig med nr. 3 og 5? Nr 5 har jeg svært ved at finde ud af hvor jeg skal starte fra. Help :-)
Svar #1
07. september 2021 af nutellaelsker

For at lave opgaverne så mener jeg at det er dette her man skal kigge på, men kan slet ikke finde hoved og hale i det
Svar #3
billedet af opgaverne bliver meget slørede hvis jeg lægger den op her, så det er bedre at klikke ind på den
Svar #4
Her er det jeg har forsøgt at lave ved at kigge på det første billede. Og er ret sikker på det er forkert.
Svar #5
Her er det jeg har forsøgt at lave med nr 3 ved at kigge på det første billede øverst oppe. men er ret sikker på det er forkert.

Svar #6
07. september 2021 af ringstedLC

Bredden af billeder på SP bliver maks. 600,
Ved at beskære billedet i bredden, så kun det nødvendige medtages kan tilpasningen forbedres.
Svar #8
Her er et bedre billede af opgaverne
Svar #10
07. september 2021 af ringstedLC
... endda et meget bedre billede!
Men a ≠ 2 og skæringen er derfor også forkert.
Svar #11
08. september 2021 af nutellaelsker
må jeg lige spørge men hvad betyder når der står 0^0? kan ikke lige finde det på nettet
Skriv et svar til: den rette linjers ligning
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.