Fysik

stødtal! hjææælp det haster

05. december 2021 af jasmin1516 - Niveau: B-niveau

min skole har ikke adgang til logger pro, jeg jeg bliver nød til at regne stødtallet v1 og v2 ud selv!!! hvordan gør mig


Brugbart svar (2)

Svar #1
05. december 2021 af MandenMedMangeHatte

Hvad katten ævler du om, kvindemenneske?


Svar #2
05. december 2021 af jasmin1516

Hahah jeg skal regne stødtal ud (v1= hastig volden rammer jorden med! V2= hastighed den forlader jorden med) ud for en bold der bliver smidt fra en 2 m højde over jordoverfladen! Der er et program “logger pro” der regner det ud fra en når man sætter videoen af man lader bolde falde fra 2 m , ind, men det har min skole ikke adgang til! Så jeg ville hører om der var nogen der vidste hvordan man regner det ud

Brugbart svar (0)

Svar #3
05. december 2021 af mathon

        \begin{array}{lllll} \textup{Mekanisk energi}\\ \textup{\textbf{uden} luftmodstand:}\\&&\frac{1}{2}\cdot m\cdot {v_1}^2=m\cdot g\cdot h_1\\\\&& \frac{1}{2}\cdot m\cdot {v_2}^2=m\cdot g\cdot h_2\\\\\\&& \frac{{v_1}^2}{{v_2}^2}=\left ( \frac{v_1}{v_2} \right )^2=\frac{2g\cdot h_1}{2g\cdot h_2}=\frac{h_1}{h_2}\\\\ &&\frac{v_1}{v_2}=\sqrt{\frac{h_1}{h_2}} \end{array}


Brugbart svar (1)

Svar #4
05. december 2021 af Eksperimentalfysikeren

Hvad går forsøget ud på? Video af hvad?

Du er nødt til at beskrive, hvilket forsøg, det drejer sig om, og hvad du mener med "stødtal".


Skriv et svar til: stødtal! hjææælp det haster

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.