Fysik

Elektricitet - batteri

18. januar 2022 af mette1337 - Niveau: B-niveau

Hej, har denne opgave men ved ikke hvordan jeg skal løse opgaven. Håber nogen kan hjælpe


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. januar 2022 af peter lind


Brugbart svar (0)

Svar #2
18. januar 2022 af peter lind

1. Lav en lineær regression på de data. Bestem af regressionsmodellen polspændingen ved  strømstyrken 0.

Indre resistans fås ved at finde af regressionsmodellen for en eller anden strømstyrke polspændinigen. Der gælder at Ri*I + P = elektromotorisk kraft. Her  Ri den indre modstand og P polspændingen

2. Ri*I + Ry*I = elektromotorisk kraft. Isoler I og find her ved hvilken Ry den bliver størst


Svar #3
18. januar 2022 af mette1337

Jeg får den lineære forskrift f(x) = -1.75*x + 4.6, hvordan bruger jeg den til 1) og 2)?


Brugbart svar (0)

Svar #4
18. januar 2022 af peter lind

Hvad er f og x ?

Det fremgår af #1. Hvis der er noget du ikke forstår må du skrive nærmere om hvad du ikke forstår.


Svar #5
18. januar 2022 af mette1337

x er spændingen og f er strømstyrken


Brugbart svar (0)

Svar #6
18. januar 2022 af Soeffi

#3. Jeg får den lineære forskrift f(x) = -1.75*x + 4.6, hvordan bruger jeg den til 1) og 2)?


Brugbart svar (0)

Svar #7
18. januar 2022 af MandenMedMangeHatte

Jeg bliver godt nok ærgerlig over at gymnasiestuderende skal udsættes for sådan nogle opgaver her. Ingen tegninger. En kortfattig og dårlig beskrivelse af opgaven. Der nævnes ikke hvordan målingerne er foretaget eller hvad man ændrer på for at få disse målinger.

Det er ikke så mærkeligt at gymnasieelever let bliver skræmt væk fra elektronikkens fantastiske verden...


Skriv et svar til: Elektricitet - batteri

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.