Studievalg og videregående studie

Optagelse på medicin

25. marts 2022 af anonym2022

Hej, er der nogen der ved om snittet til at komme ind på medicin har en tendens til at falde eller stige? Jeg har nemlig 10,2 og det er lige under optagelseskravet og har desværre fundet ud af, at jeg muligvis gerne vil læse medicin lidt for sent ift. kvote 2....


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. marts 2022 af hjælpimatogkemi

jo højere dit snit er, jo større er din chance


Svar #2
25. marts 2022 af anonym2022

I know men sidste år blev den sidste optaget på stand-by med snit på 10,3 i kbh, så det er akkurat lige et over mit snit. Så hvis adgangskovienten ikke svinger fra år til år, så skal jeg nærmest søge ind på medicin i andre byer.


Brugbart svar (0)

Svar #3
26. marts 2022 af DrNielsen

At spå om tallet falder eller stiger er det samme som at gætte næste uges lottotal. Måske vil der være nogen tendenser - men det er umuligt at forudsige. I bund og grund handler det jo om hvor mange der søger ind kontra antal studiepladser. Så i princippet skal du kunne gætte en hel studenterårgangs interessefelter. Og det kan du selvsagt ikke.

Du kan nå kvote to det næstkommende år.

- i øvrigt skal du ikke 'nærmest søger ind på medicin i andre byer'. Det vil jeg på det kraftigste opfordre dig til at gøre. Det er simpelthen for ærgerligt ikke at komme til at lave det man ønsker fordi man kun har søgt ind i en enkelt studieby.


Skriv et svar til: Optagelse på medicin

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.