Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Hvor meget trækker rækkefølgen af afsnit ned i SRP? + hvor meget trækker stavefejl ned?

07. juni 2022 af Gymnasie1

Hej

Jeg afleverede min SRP for lidt tid siden, og da jeg skrev den, var jeg forvirret over hvordan den skulle struktureres. Jeg skrev i et humanistisk fag (historie) og et naturvidenskabeligt fag (bioteknologi). Jeg fik at vide af mine vejledere, at min opgave ikke skal følge den klassiske struktur med teori, analyse og diskussion/vurdering, som jeg kender fra biotekfaget, og heller ikke redegørelse, analyse, diskussion, som jeg kender fra historie faget, da der helst skulle ske et sammenspil imellem fagene. Jeg havde derfor struktureret den på en måde, hvor jeg mente det gav mening, og var alle 3 taksonomiske niveauer indgik i rækkefølgen, men hvor de nødvendigvis ikke kom i en slavisk rækkefølge? Er det en stor fejl at jeg har gjort det?

Derudover ville jeg høre hvor meget stavefejl trækker ned i karakteren? Jeg har cirka fundet 20 stavefejl på mine 20 normalsider, men størstedelen er små fejl, hvor jeg måske har tilføjet et bogstav i et ord. Fx et d efter n i henholdvis (tror word drillede mig lidt, da jeg dokumentet nu markerer de her fejl, og jeg nok ville havde set dem, hvis word markerede fejlen dengang jeg skrev opgaven). Ville det trække meget ned, hvis sproget i opgaven ellers er ret godt?


Skriv et svar til: Hvor meget trækker rækkefølgen af afsnit ned i SRP? + hvor meget trækker stavefejl ned?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.