Engelsk

Side 2 - Hvad sker der for lærer på gymnasiet????

Brugbart svar (0)

Svar #21
09. marts 2023 af MentorMath

#20

Uden at det går hen og bliver alt for refundant, vil jeg gerne understrege at jeg med svaret i #16 ikke har til hensigt, hverken at skulle bestemme eller styre hvad folk skriver eller for den sags skyld må skrive. 

Med det sagt føler jeg stadigvæk, at det er helt på sin plads at give sin mening til kende og råbe op over for ting, der for de langt de fleste tydeligt ses ikke at være i orden.

"Du forsøger uretmæssigt at styre diskursen, også selvom du ikke eksplicit..." Jeg vil da gerne medgive dig, at det er min diskurs implicit set, men at skrive, at jeg uretmæssigt forsøger... Arg vel? Jeg synes der er mere end moralsk grundlag her..

For lige at vende hvordan vi staver professor og professionelt, så har jeg - som det også ses af profilnavnet - ikke ligefrem pralet med at være et kæmpe talent indenfor stavning, men mange tak for korrekturen:) Jeg behersker at formulere mig i et sprog på et respektabelt niveau - det er vel nok, hvis du spørger mig. Uanset hvad, er alle efter min mening altid i samme ret til, på en ordentlig måde at inddgå en dialog og stille spørgsmål, uanset sproglige kompetencer og eller skriftlige færdigheder. 


Brugbart svar (1)

Svar #22
09. marts 2023 af SuneChr

"... kraftspytteme ..."
"... landets engelsklærere (som, ærligt talt, ikke altid er meget bevendt ..."
"... Yderligere ironi i at navnet Sofia netop betyder "den vidende ..."
" ...filosofi lader til at være "bar d nåenlunde rægtid, er d gådt nåk". ..."

sofia877 :  Det er stort af dig at tage alle de verbale bank på den rolige og fattede måde, du gør.

Til de, der måtte have glemt arbejdsbetingelserne herinde, kan læse dem ved et klik under tekstboksen her.

Med venlig hilsen
SuneChr  


Brugbart svar (0)

Svar #23
09. marts 2023 af Stygotius

Man burde være taknemmelig/glad for ethvert tip der kan gøre ens sprog bedre og ikie blive  fornærmet over at blive rettet. Når det drejer sig om dansk, har man vel lov til at gå ud fra gymnasiaster og studerende behersker deres eget sprog   .....selv med den katastrofalt ringe folkeskole vi har her i landet..


Svar #24
09. marts 2023 af sofia877

Har ærligt talt kun grint af den måde ham Ravijksjdkjdksj manden prøver at spille klog. 

Jeg ved, at han kun prøver at få en reaktion ud af os. 

Jeg ved godt, at mit danske ikke er helt perfekt. Grunden er nemlig, at jeg kom til Danmark for 5 år siden, da jeg er født og opvokset i USA . 

Med det sagt er jeg rigtig stolt af mig selv, for jeg ved hvor meget, jeg har været igennem for at nå det niveau, som jeg på nuværende tidspunkt er på. 

Tak Sune; og tak til alle de andre, der har hjulpet mig med mit spørgsmål. 

mvh. 


Brugbart svar (0)

Svar #25
09. marts 2023 af MandenMedMangeHatte

#21 Bid venligst mærke i at jeg aldrig har sagt jeg var uenig i dine udtalelser. Jeg har blot påpeget at du var i færd med at påtage en rolle du ikke er berettiget til.

Svar #26
09. marts 2023 af sofia877

Nu er det heller ikke fordi, at jeg eller nogle af de andre lavede de allerværste grammatiske fejl. Tag en slapper. 


Svar #27
09. marts 2023 af sofia877

#23^^^^^


Brugbart svar (0)

Svar #28
09. marts 2023 af MentorMath

#23

Hvis nu du skal være helt ærlig - om ikke andet så bare over for dig selv, synes du så, at man altid bør være taknemmelig/glad for ethvert tip, også hvis tippet er givet i en nedladende eller dårlig hensigt. Ej vel.. 

#25

Nu synes jeg snart det her går hen og bliver spild af tid.. Altså hold nu op, skal vi virkelig ordkløve os mere. Jeg skal nok trække mig her, men hvis du oprigtigt mener, at jeg var ved at påtage mig en rolle jeg ikke var berregtiget til, så ved jeg snart ikke...

______________________________________________________________________________________

Altid noget, at der er så mange andre der råber op og godt kan se det er helt galt her:)


Brugbart svar (0)

Svar #29
09. marts 2023 af Stygotius

ad # 28

Ja, det synes jeg    ...hvis man har et sagligt forhold til tingene og ikke kun er optaget af sin egen  forfængelighed  -og forstår grunden til at man går i skole. Her gik man og troede at analfabetismen i Danmark var overvundet.


Forrige 1 2 Næste

Tråden er låst for yderligere indlæg.