Matematik

Runge Kutta

24. marts 2023 af gangstaspørgeren - Niveau: A-niveau

Hjæælp er stuck i srp 

Hvordan ville I gøre  det, hvis I havde en graf og skulle benytte Runge Kutta metoden til at beskrive den? 

Mvh


Brugbart svar (0)

Svar #1
24. marts 2023 af peter lind

Runge-kutta er metoder til at løse differentialligninger. Hvad har det dog med dit oroblem at gøre?


Svar #2
24. marts 2023 af gangstaspørgeren

#1

Runge-kutta er metoder til at løse differentialligninger. Hvad har det dog med dit oroblem at gøre?

jeg skal løse en videoanalyse af et frispark. Men ved ikke helt hvordan jeg gør. Altså når jeg har løst den får jeg en banekurve. Den skal beskrives ved runge-kutta metoden


Brugbart svar (0)

Svar #3
24. marts 2023 af jl9

#2 Hvilken model kan banekurven beskrives af? Hvis modellen skrives med differentialligninger kan Runge Kutta metoden bruges som til at løse/approksimere differntialligninger numerisk 


Svar #4
24. marts 2023 af gangstaspørgeren

#3

#2 Hvilken model kan banekurven beskrives af? Hvis modellen skrives med differentialligninger kan Runge Kutta metoden bruges som til at løse/approksimere differntialligninger numerisk 

Hvordan finder jeg ud af, om den er givet ved differentialligninger. Jeg har bare banekurven på logger pro


Brugbart svar (0)

Svar #5
24. marts 2023 af peter lind

Kan du ikke vedlægge hele opgaven som en grafikfil.


Skriv et svar til: Runge Kutta

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.