Matematik

Eksamensspørgsmål

30. april 2023 af MegetBrugForHjælp - Niveau: A-niveau

Hej. Har fået nogle eksamensspørgsmål i Matematik, som jeg ønsker hjælp til, da jeg ikke fatter en skid. Det kunne være meget rart med lidt hjælp, som jeg muligvis kan bruge til noget. Det er rimelig akut, så jeg ser gerne, at i svarer lidt hurtigt (men ordentligt):)))

Her er nogle af de spørgsmål, jeg har brug for AKUT hjælp til:

1. Differentialregning:

Definer begrebet differentiabillitet. 

Vis, hvorledes differentialkvotienten kan benyttes til tangentbestemmelse

gør rede for differentiabilliteten for nogle af de simple funktioner

2. Differentialregning:

Definer begrebet differentiabillitet. 

Bevis sætningerne om differentiation af sum og produkt af differentiable funktioner. 

gør herefter rede for differentiation af x^n


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. maj 2023 af Moderatoren

Hvornår er det for sent at hjælpe dig?

Og hvad skal du helt præcist have hjælp til? Du kan evt. starte med at læse om emnerne i din grundbog eller notet. 

Derefter kan du:

Beskriv så præcist som muligt hvad du har problemer med. Gør rede for hvad du ved, og hvad du ikke ved. På den måde undgår du, at lektiehjælperen bruger tid på at forklare ting, som du i forvejen er bekendt med. Dette illustrerer også, at du har tænkt over opgaven, hvilket ofte giver hurtigere og bedre svar.


Svar #2
01. maj 2023 af MegetBrugForHjælp

Det er generelt bare det hele overordnet jeg har svært med, da jeg sådan aldrig har forstået differentialregning. Har svært ved at finde ud af hvad begrebet differentiabilitet betyder

Brugbart svar (0)

Svar #3
01. maj 2023 af Moderatoren

Ok, jeg tror, at det er meget svært at forklare dig det bedre, end du kan finde det i din grundbog eller andre steder på nettet. Har du prøvet at tjekke youtube efter forklaringer til differentialregning?


Skriv et svar til: Eksamensspørgsmål

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.