Matematik

Årsprøve!! Jeg er lost!! HJÆLP!! MONOTONIFORHOLD

04. juni 2023 af Helpmeoutplease - Niveau: B-niveau

er der please nogle der uddybende kan forklarer betyndingen for funktionens monotoniforhold? Jeg skal til årsprøve og vil selvfølgelig gerne gøre det godt, men netop dette spørgsmål kan jeg ikke forklarer... jeg forstår for det første ikke hvad monotoniforhold er, og jeg ved ikke hvordan jeg skal forklarer det ej heller. 

spørgsmålet er: du skal herunder også fortælle hvad koefficienterne a, b og c  har af grafisk betydning for funktionen- herunder - også betydningen for funktionens monotoniforhold. 

jeg kan godt forklarer hvad koefficienterne a, b og c har af grafisk betydning for funktionen, mne jeg ved ikke hvad det har af betydning for grafens monotoniforhold ( og hvad det er)

jeg forstår ikke det jeg kan søge mig frem til. 

Jeg håber nogle vil hjælpe mig.


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. juni 2023 af SkolleNørd

Er du en 1.g eller en 2.g'er?


Svar #2
04. juni 2023 af Helpmeoutplease

Jeg er 1.G'er


Brugbart svar (0)

Svar #3
04. juni 2023 af oppenede

Ved x = -b/(2a) skifter funktionen fra voksende til aftagende (eller omvendt afhængig af a's fortegn).
Monotoniforholdene er uafhængige af c


Brugbart svar (0)

Svar #4
04. juni 2023 af SkolleNørd

#2

Jeg er 1.G'er

Same, men det er ikke så kompliceret som det lyder. Har du en opgave af et monotoniforhold, så jeg kan forklarer hvad ''forholdene'' betyder?


Brugbart svar (0)

Svar #5
04. juni 2023 af Anders521

#0 

jeg forstår for det første ikke hvad monotoniforhold er, og jeg ved ikke hvordan jeg skal forklarer det ej heller.

Et funktions monotoniforhold drejer sig om dens definitionsmængde der kan inddeles i intervaller, hvor den enten er voksende eller aftagende. 


Skriv et svar til: Årsprøve!! Jeg er lost!! HJÆLP!! MONOTONIFORHOLD

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.