Matematik

Regression

28. september 2023 af TaterTot8514 - Niveau: B-niveau
Jeg har fået en opgave på Mat B, hvor jeg skal bruge regression, men kan intet huske og sidder helt fast, synes at jeg har prøvet lidt af det hele uden at få noget svar.

Opgaverne skal regnes i Nspire og er vedhæftet her.
Vedhæftet fil: IMG_3950.jpeg

Svar #1
28. september 2023 af TaterTot8514

Det er btw kun opgave a, jeg lige skal have hjælp til - har kigget på andre opgaver herinde, som har løst den, men kan simpelthen ikke finde frem til det.


Brugbart svar (0)

Svar #2
28. september 2023 af peter lind

Du skal bruge eksponentinel regression til den opgave og det er noget du skal bruge dit CAS værktøj til. nNspire kender jeg ikke; men du kan bruge den hjælpefunktion, der er indbygget i den.  Søg efter eksponentiel regression eller blot regression


Svar #3
28. september 2023 af TaterTot8514

Det er lige præcis det jeg gør, men jeg får det til at være 6.0999233879128E-237 og 1.3107803040731, og jeg kan se at alle andre får det til noget helt andet, jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvor det går galt :(

Brugbart svar (0)

Svar #4
28. september 2023 af peter lind

Jeg gætter på at du har brugt lineær regression i stedet for eksponentiel regression


Svar #5
28. september 2023 af TaterTot8514

Jeg kan se, at jeg brugte eksponentiel, men havde fuldstændig glemt at det første bare skulle være et nul, endte med at få den rigtig til sidst ^•^ tak for hjælpen!

Skriv et svar til: Regression

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.