Fysik

Fejlkilder - skråt

09. februar kl. 19:22 af SkolleNørd - Niveau: B-niveau

Hej

Er der nogle der kan komme med nogle fejlkilder der kunne have været under dette forsøg som jeg har lavet (vedhæfter foto)


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. februar kl. 10:43 af Christianfslag

Jeg har brug for væsentligt mere information om dit forsøg end blot en simpel illustration af noget ubekendt for, at kunne vurdere mulige fejlkilder.


Svar #2
10. februar kl. 11:31 af SkolleNørd

#1

Jeg har brug for væsentligt mere information om dit forsøg end blot en simpel illustration af noget ubekendt for, at kunne vurdere mulige fejlkilder.

Det er gnidning  på skråplan. Yderligere var der en censor sat på ovenover den skrå plade, hvor det var, atvi satte forksellige materialer (på klods) ovenpå den skrå tæplade og fik censoren til at måle accelerationen som den gav ved både lineæer formel, hvor a var accelerationen. Derduover var der også polynomium, hvor a-værdien blev multipliceret med 2 på baggrund af hastighedfunktion og stedfunktion. Vi skulle derefter beregne vinkel og så beregne gniidninskoefficenten og sammenligne


Skriv et svar til: Fejlkilder - skråt

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.