Fysik

Tværfaglig Eksamen

05. april kl. 20:37 af myaow - Niveau: 9. klasse

Hej, 

Jeg har trukket "Teknologiens betydning for menneskers sundhed og levevilkår" til vores fællesfaglige projekt opgave eksamen. 

Jeg tænkt at det kunne være sjovt til at have noget om AI.

har i nogen gode ideer til underemner inden for det?

måske også forsøg der hører til underemnet.


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. april kl. 21:00 af Martin2Holte

Positiv indflydelse: hurtigere udvikling af medicin, fx antbiotika til resistente bakterier

Negativ indflydelse: de facto afskaffelse af demokrati, når vælgerne kan manipuleres med individuel produceret AI  content til at stemme på det parti som bruger mest AI

Forsøg: skab AI video og mål effekt på ens venners mening om et emne  


Brugbart svar (0)

Svar #2
06. april kl. 23:02 af dubidubdub

Jeg mener ikke det ville være særlig smart at tage fokus på AI, da det er en tværfaglig eksammen og AI derfor ikke er alt for relevant, medmindre du behandler emnet på en meget bestemt måde. Kort sagt gør du eksamenen hårdere for digselv, når nu der er så mange andre gode ting at tage fokus på, som ikke kun er langt mere oplagte, men også nemmere, da de er populære og relevante. Med det sagt er det selvfølgelig meget vigtigt at få ens eksammen til at dreje sig om noget, man selv er interesseret i da dette ville gøre oplevelsen mere overskuelig. 

Håber dette kunne hjælpe dig :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
07. april kl. 07:31 af Martin2Holte

AI er nok den mest tværfaglige teknologi der findes, med anvendelser på stort set alle andre områder i vores liv.

Skriv et svar til: Tværfaglig Eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.