Debat
Side 2 - Upload/indsættelse af billedfiler i en tråd
Svar #21
30. maj 2024 af Anders521
#19 Jeg har brugt begge formater, PNG og JEPG, dog ikke på to forskellige browsere.
jeg kan se, at URL/webadressen og størrelsestilpasningerne forsvinder/ikke er synlige (eller ikke gemmes), lige så snart at jeg klikker på "ok"
Det lyder mystisk. Men når du klikker på knappen "OK", er selve dialogboksen stadig synlig - den er vel ikke forsvundet?
Svar #22
30. maj 2024 af ringstedLC
#18 Korrekt!
#5Finten er, at du indsætter faktisk ikke dit billede som knappen siger, men kun et link til det.
Og link er som bekendt henvisninger til adresser på nettet.
Da filen "cubes.jpg" ligger på https://img.freepik.com/free-photo/black-white-background_23-2150530941.jpg?t=st=1717019330~exp=1717022930~hmac=cbfa3d7d081083d1dd2bc212f995b27835afa2a8c24d2f6c8f7152fef64e50e5&w=1060 , er der ingen grund til også at vedhæfte den.
Svar #23
#19 Det slår mig lige; hvis du tager et billede af et A4 med mobilen, kan det måske overskride grænsen på 5 MB for vedhæftede filer.
Svar #24
30. maj 2024 af Amatøren
Ja, netop. Lod jeg mig også bide mærke i.
Jo, på min forsvinder selve dialogboksen - eller er i al fald ikke synlig, så snart at jeg klikker "OK", så det er muligvis heri at problemet ligger - vil jeg tro. For mig virkede det heller ikke helt logisk, at det bare forsvinder. Måske, det drejer sig om at URL-adressen ikke gemmes..
Skal lige forstå det korrekt - vil det sige, at når jeg vedhæfter selve billedfilen, som du nævner i #6, at det så ligger på nettet (da det uploades som bilag på SP)?
--------------------------------------------------------------------
Det er pænt af jer, at I lægger så meget energi i det.
Svar #25
30. maj 2024 af Amatøren
Du har fat i noget.
Jeg har ikke taget billedet, som jeg forsøger at uploade, med mobilen, men måske at det er større end 5 MB..
Tilføjelse: De billedfiler jeg har forsøgt mig med, fylder meget mindre...
Det kunne ellers have været en oplagt årsag.
Svar #26
#24#22
Skal lige forstå det korrekt - vil det sige, at når jeg vedhæfter selve billedfilen, som du nævner i #6, at det så ligger på nettet (da det uploades som bilag på SP)?
Ja. Det svarer til når du vedhæfter en fil i en mail. Filen uploades til modtagerens mailudbyders server.
I dette link: https://media.studieportalen.dk/forums/files/2091320.png ligger dit billede som jeg har lagt i #20.
Kopiér det og prøv så "Indsæt billede" en gang til!
Svar #28
30. maj 2024 af Amatøren
Hvor er du god! Det virker nu :)
Lige et enkelt spørgsmål, så jeg er sikker på at have fanget den - Måske lidt pinligt at spørge om, men hvordan gøres dette i praksis, i besvarelsen af en opgave, når et billede endnu ikke ligger på nettet..? Man skal vel ikke gøre det to gange om man så må sige, eller hvordan?
Eller skal man først vedlægge billedet som bilag (som jeg plejer at gøre), da klikke gem - og først herefter tilføje webadressen i redigeringstiden på opslaget/indlægget?
PS: Læser lige alle svarene på tråden grundigt i gennem igen..
Svar #30
30. maj 2024 af Amatøren
Jeg er kommet det et skridt nærmere. Når jeg højreklikker (efter at have åbnet billedfilen i en ny fane) og derefter klikker på "kopier webadresse", hedder den kopierede adresse ikke https://.... , men i stedet file:///.... - Burde jeg have set, for så giver det selvfølgelig mening det hele.
Mit spørgsmål går da nok mere på, om jeg måske kan have overset noget vigtigt i den forbindelse, eftersom at webadressen ikke kopieres.
Skal være ærlig at indrømme, som nok også er tydeligt at se, at jeg ikke har den helt store viden lige på dette område.
Svar #31
18. juni 2024 af Amatøren
Jeg har desværre stadigvæk problemer.
Problemet ligger nu udelukkende i, hvordan jeg får billedet 'uploaded', således at det ligger på nettet (#26), så jeg kan kopiere- og indsætte URL-adressen..
Resten af de andre trin, har jeg fået styr på - det er kun dette ene problem, der stadigvæk lige driller.
Svar #32
19. juni 2024 af Anders521
#31 Hvis et billede ligger på din PC/Mac, kan du først vedhæfte filen og tryk "Opret svar". Når dette er gjort, er billedet uploaded hvor så URL-adressen kan kopieres.
Skriv et svar til: Upload/indsættelse af billedfiler i en tråd
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.

Test 9