Engelsk

Engelsk essay

26. oktober 2024 af upontheabyss - Niveau: B-niveau

Hej

I et essay skal man naturligvis ikke 'gentage sig selv for meget'

Jeg skriver i essayen omkring hvordan hovedpersonen går igennem en forandring (som er hovedtemaet)
Efter denne paragraf, skriver jeg, hvordan den førnævnte forandring afspejles i novellens "setting".

Så jeg beskriver samme forandring, men nu udefra novellens "setting"

Tror I det bliver for gentagende, eller er det fint nok?

Brugbart svar (1)

Svar #1
27. oktober 2024 af AngelOneOne

- - -

/Angel

"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein

Svar #2
27. oktober 2024 af upontheabyss

Hej,

Se mit svar i: https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=2094610

Tak for hjælpen :-)

Jeg har endnu et spørgsmål mere (jeg håber det er ok)..

I novellen nævnes hovedpersonens køn ikke direkte, og det er en jeg-fortæller. Jeg referer til hovedpersonens som "she" i hele essayet. Forventes det, at jeg, fx i begyndelsen, kort angiver, hvorfor jeg antager at hovedpersonen er en kvinde?

Jeg tænker det, fordi hun besøger bl.a. en kvindelig "hair stylist" i stedet for en "barber" (som en mand nok ville)

Brugbart svar (0)

Svar #3
27. oktober 2024 af AngelOneOne

Hej,

Det er en god idé at nævne din antagelse om hovedpersonens køn kort i starten af dit essay. Det giver læseren en forståelse af, hvorfor du har valgt at referere til hovedpersonen som "she," især når det ikke nævnes eksplicit i teksten.

Du kan f.eks. forklare, at du baserer din antagelse på konteksten, som at hovedpersonen besøger en kvindelig "hair stylist" frem for en barber, hvilket er mere typisk for kvinder. På den måde viser du, at du har gjort dig overvejelser om fortolkningen og ikke bare antager kønnet uden grund. Dette kan også demonstrere din evne til at lave velbegrundede analyser, selv når informationen ikke er direkte angivet i teksten.

- - -

/Angel

"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein

Skriv et svar til: Engelsk essay

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.