Resultater: 17301 til 17320 af 436241
-
Kun til HA(jur) - Martin (totalt uinteressant for alle andre)
ForumindlægJeg vil enormt gerne hjælpe dig, men kan sq ikke sende mail til dig når din indbakke er så fuld at mine mails bliver sendt tilbage :-s Så giv dig til at slette og sig så lige til når du har gjort det ;-)/Rikke -
Forstår ikke rentefod...
ForumindlægHey,jeg forstår ikke min bog. (Opgaven og løsning nedunder)En størrelse vokser med 16% pa.vækstrate pr. måned: rfremskrivningsfaktor pr. kvartal: 1+rFremskrivningsfaktor pr. år: (1+r)^4 =1,16vækstrate pr. år: 16% = 0,16Løsning: (1+r)^4 = 1,161+r=den 4.rod af 1,16 = 1,038r= 1,038-1 = 0,038 = 3,8%-... -
Leksikon
ForumindlægHvis jeg har en cd-rom med lademanns mulitmedia leksikon, må jeg så medbringe den til dansk skriftlig imorgen?? Nogle der kan være behjælpelige med det?På forhånd tak:-) -
Danskopgaven!
ForumindlægVed godt at der har været mange oplæg om dette.. men prøver lige alligevel!Jeg har valgt at skrive om Naja Marie Aidt's 'Som englene flyver' og så vil jeg enten vælge at sammenligne den med 'Er verden lille', 'En kærlighedshistorie' eller 'Ond i sulten'... skal... -
en lille fys. opg.
Forumindlæghej folkensBremseskiverne på en bil er af rustfrit stål. De vejer tilsammen 6,1kg. Ståls specifikke varmekapacitet er 0,51kJ/kg*grad. Bilen, som har massen 950kg bremses ned fra 120km/h til 50km/h. spm: beregn temp.stigningen, som bremseskiverne opnår.mit svar:E(kin)=½*950*(19,44m/s)^2=179508,96k... -
Matematik...renter
Forumindlæghey, hvordan skal denne opgave gribes an:Pølsevognens produktion stiger i perioden 1980-1985 med 5 procent om året. Hvor mange procent er produktionen større i 1985 end i 1980?-------(1+r)^5 (1+0,05)^5 - 1 = 0,276 = 27,6 % Ved ikke om det er svaret på spørgsmålet? -
Parallelkobling af spændingskilder
ForumindlægNår man sætter 2 ens spændingskilder i parallelkobling så vil hvilespændingen være det samme, hvorimod med serie kobling så vil hvilespændingen være summen af de to spændingskilders hvilespænding.Men hvad så når man sætter to forskellige spændingskilder i parallelkobling fx hvor den ene har hvile... -
skæringspunkt for en familie af funktioner
ForumindlægGraferne for en famlie af funktioner består af linjerne la = ax - y +2a+10 = 0 1) Vis at der et punkt P, som alle linjerne går igennem. Okay det vil jeg, at jeg skal finde et skæringspunkt. Men hvordan skal jeg finde det skæringspunkt? Jeg kan jo ikke sætte ax - y +2a+10 = ax - y +2a+10, det give... -
Korrelationskoefficienten
ForumindlægHej allesammen!Prøver at udlede, hvor korrelationskoefficienten R er større end eller lig -1, og mindre end eller lig 1. I kender sikkert korrelationskoefficienten fra Excel, hvor den angiver, hvor godt afsatte punkter passer til den bedste rette linie. Er R=1, er punkterne fuldstændigt korrelere... -
Strengbølger - at finde sammenhæng og dimensionsanalyse
ForumindlægJeg skal skrive en rapport i fysik, hvor formålet er at finde en sammenhæng mellem strengbølgers hastighed, strengens udspænding samt dens masse pr. længde. Jeg har en formel som ser således ud: v=Fa⋅μb, og jeg har ved hjælp af dimensionsanalyse regnet mig frem til at a=0,5 og b=-0,5. ... -
HASTER katalysator + kalk
ForumindlægJeg skal bruge forsøg! Helst 2 indenfor hver kategori Indenfor kalk HAR jeg hvordan man laver mørtel Og indenfor katalysatorer har jeg kobber/zink og en nødløsning (sætte ild til en sukkerknald) Det skal lige siges at det er til mundtlig eksamen (FSA) -
hvad er det nu den slags krig hedder
ForumindlægHEj Når nu sovjet og usa førte krig gennem korea fx, hvad kalder man den slags krig. Det er jo ikke en direkte konfrontation, men en krig gennem stater??? -
Fremstilling af ester
ForumindlægHej, jeg har en reaktion mellem ethanol og propansyre, og har fået følgende spørgsmål: a) Hvor mange mol propansyre og hvor mange mol ethanol er der tilsat. Find overskuddet af ethanol b) Find udbyttet af esteren. Dvs. find antallet af mol tilsat propansyre og antal mol ethylpropanoat. Dette for... -
udtales..
Forumindlæghvordan udtales mg/m3 og mg og m3 -
Blod
ForumindlægNår blodet passerer lungerne, optager det ilt og afgiver kuldioxid- Hvordan kan det være? -
albina
Forumindlæghej alle sammen jeg er en pige der har det svært at forstår hvad sagprosa er? er det en emne man skal vælge og skrive om? eller...... håber i vil skrive på forhånd tak :) -
hjælp til genetikopgave
Forumindlæghej håber at der er nogen der kan hjælp mig med denne genetikopgave, forstår den ikke helt. det er en aflevering der skal afleveres d.28 november, så vil gerne have hjælp hurtigst muligt :( please help me anyone :( tak på forhånd -
dansk
ForumindlægNogen der vil gøre mig den store tjeneste at rette min dansk opgave?? ::)))) -
Bandeord
ForumindlægEr "sørme" et bandeord...? Er der nogen der har et begrundet svar for det? Nogen mener ja andre nej, men hvad er sandheden??? :) -
Stamfunktion
ForumindlægJeg har denne funktion f(x) = 1/x +2x , og punktet (1,7). Jeg er kommet frem til at jeg skal bruge denne "formel" F(x) = ln(x) + c... Er c = 2 og x = 1 ? Jeg er meget forvirret!
