Resultater: 17821 til 17840 af 436241
-
Meget korte funktioner - rigtigt?
ForumindlægEr disse funktioner løst korrekt? Jeg tænker mere på måden, hvorpå man skriver det op mht. udregninger... -
hvordan finder jeg ligningerne til asymptoterne?
Forumindlægjeg har en funktion som hedder: f(x)= (2x-4)/(x-1)jeg skal nu bestemme en ligning for hvert af asymptoterne til grafen for f.Hvad er fremgangsmåden???? -
kærestfolkene?
ForumindlægNogen der vil hjælpe mig med at placere eventyret kærestfolkene, AF H.C. Andersen i romantikken ? Jeg kan virkelig ikke finde ud af hvor man kan placere den? tusind tak. -
uligheder
Forumindlægløs uligheder (-2x^2)-12x-10 > 0gælder det så om at isolere x, i såfald hvordan gør man det??? -
FYSIK HJÆLP!!!!!!
ForumindlægHej alle søde mennesker der ude :) skal oppe i prøve i fysik på tirsdag... jeg går i 9 klasse.. ved ikke hvad jeg skal øve mig på??? Håber virkelig i kan hjælpe mig? har virkelig brug for hjælp -
tangentens ligning (diff.)
ForumindlægSidder med følgende opgave: Funktionen g(x)=2·e-x har en tangent i punktet (1, g(1)) 1. Bestem en ligning for denne tangent 2. En anden tangent til grafen for g har hældningskoefficienten -2. Bestem en liging for denne tangen. Første punkt har jeg løst og får: http://peecee.dk/upload/view... -
Hjælp
Forumindlæghej:) jeg har spm. om: hvordan kan man vide at hvilke molekyer har forskellige vinkler (har det noget med deres rumlig opbygning at gære hvis ja hvordan?)? desuden hvad er kovalent binding? og hvad er overfladespænding? tak for hjælpen påforhånd :D -
Bestem løsningsmængden
ForumindlægHej derinde.. Jeg er lidt i tvivl, jeg skal bestemme løsningsmængden til følgende: x ≤-1 ∧ x < 4 Er dette korrekt ? x ≤ -1 = L= ] -∞ ; -1 ] x < 4 = L = ] -∞ ; 4 [ Altså er Løsningsmængden: L= ] -∞ ; -1 ] Er det rigtigt?? -
Disposition!, haster!
ForumindlægHej SP. Jeg står og mangler dispositioner om. jeg skal til eksamen d. 15. januar ______________________________ Vand Magnetisme Radioaktivitet syrer, baser, salt Metaller ________________________ Hvis der er nogen, der vil skrive det ned.. Eller sende det til mig.. Ville jeg blive meget glad! =... -
Spørgsmål? (:
ForumindlægHeeejsa alle her på studieportalen :b Je skal lavet et essay til på mandag kl:22:00! Eftersom det er på engelsk, og det er første gang at jeg laver et essay, ville jeg spørge om der var én eller flere :) som vil læse den igennem, når jeg erfærdig?? skal snart have karaktere, så vil gerne hav... -
betydning
Forumindlæghvad betyder calvin and hobbes by watterson -
nulpunkt for en funktion
ForumindlægHvad er nulpunktet for en funktion? Kan ikke finde noget der er nemt, at forstå på nettet. Det er omkring differentialregning. -
bestem f'(x)
ForumindlægJeg kan simpelthen IKKE se hvad jeg gøre galt her: Jeg skal finde f'(x), når jeg ved at f(x)= 3x2 + 2x - 1 og xo=0 f'(x) = 2axo+b = 2*3*0+2=8 -
Hjælp til Knuthenborg-opgave.
ForumindlægHejsa. Jeg står med en rigtig dum opgave, som jeg ikke liige kan gennemskue, hvordan skal løses. Jeg har en opgave der hedder "Knuthenborg Park og Safari har fået en ny tigerunge. Den er 4 år og vejer 150 kg." Opgaven har et skema der viser: Dage Vægt 0 ... -
(a*b)^2
ForumindlægEt lille let spørgsmål til jer derude! Hvis man nu har dette: (a*b)^2 Hvad bliver det så til?? Vi er et par stykker der er lidt i tvivl og kan ikke finde regnereglerne på nettet. :P -
Retvinklet trekant
ForumindlægHej derude, Opgave 1: Jeg skal lave nogle matematik opgaver, som jeg ikke helt forstår. Den første opgave lyder sådan: Herunder er der skitseret en retvinklet trekant. Beregn størrelsen på de sider og vinkler, som ikke er angivet. C = 6 cm - Den retvinklet trekant er 30 grader. Opgave 2: Den r... -
HJÆLP!
ForumindlægHey alle kære mennesker der vil komme mig til undsætning.Her er nogle opgaver som jeg simpelhen ikke kan løse. De SKAL kunne løses UDEN brug af hjælpemiddler:1) Udregn tallet:9(ophøjet)3/2 + 8(ophøjet)2/3Jeg ved, ved hjælp af lommeregner det bliver 27 + 4 = 31Men hvordan?2) Løs ligningen: log(X+3... -
Helt sig selv
ForumindlægHej jeg sidder og skal til at skrive en videre på Novellen helt sig selv FS10, Fra decmber, men kan simpelthen ikke komme igang, nogle som har nogle forslag? og er der nogle som har skrevet opgaven, og vil lade mig kigge den igennem til inspiration, den skal afleveres på mandag, så er rimlig ... -
Om Lys
ForumindlægHej Alle sammen, vi er lige begyndt på emnet lyd på vores skole. Og vores lærer har bedt os om at finde nogle hjemmesider eller andre ting der omhandler om lyd.. Så jeg ville høre om der er nogle som kender nogle dispotioner man kan downloade eller gode hjemmesider om lyd? da jeg ikke se... -
Genremæssig perspektivering
ForumindlægOkay, så jeg sidder her og skal vælge hvilken stil, jeg vil lave og det eneste, der holder mig fra at vælge en litteræranalyse af 'De Gales Hjem' er, at jeg er usikker på, hvad præcis der menes med en genremæssig perspektivering. Er det i forhold til genren 'en novelle'? Eller...
