Resultater: 17861 til 17880 af 436241
-
SU
ForumindlægHej!Du sker der det fantastiske at jeg snart bliver 18 ( d. 18 juli) men hvor længe før skal jeg begynde at søge SU? Og hvor gør man det henne? -
Dansk referat...
ForumindlægHej, jeg er lidt i tvivl om jeg er kommet til at tage noget analyse/fortolkning ind i mit referat... så vil lige høre om der evt. er en der vil være sød at kigge det hurtigt igennem og give en lille kommentar med på vejen? (Det fylder lidt meget, hvorfor jeg ikke har plottet det ind her..) venlig... -
Derive
ForumindlægNogen der ved, hvordan man får Derive til at tegne en graf?Eller måske nogen der kender en Derive-for-dummies-hjemmeside? -
Problem med opgave
ForumindlægHey jeg har en opgave hvor jeg skal finde to ubekedte konstanter i en ligning og jeg kan ikke rigtigt få det til at passe.ligningen : T = c + d * log(v)2,75 = c + d * log(1000)3,25 = c + d * log(8000)det er konstanterne c og d som skal findes og de har samme værdi i begge eksempler.Håber der er e... -
rumgeometri
Forumindlægjeg ved simpelthen slet ikke hvor jeg skal starte i denne opg. nogen der kan hjælpe??"Angiv ligningerne for tangentplanerne til kuglen med ligningenx^2+y^2+z^2-6x+14y-4+24= 0i de punkter, hvor kuglen skærer y-aksen" -
mat. opg.
ForumindlægHej alle jer derude!jeg sidder og øver på nogle opgaver inden jeg skal op i skriftlig mat. på fredag.. men er desværre gået lidt i stå i nogle af opgaverne, og håber derfor at der er nogle der gider hjælpe..."Hvilke spidse vinkler danner planen med ligningen 3x+4y-z= 7med hver af de tre koor... -
Q-værdi
ForumindlægI opgavesættet 2004-7-1, opgave to, er der et spørgsmål om at regne et Q-værdi ud. Moderkernen er et Bi-209 atom med atomnummeret 83. Der sker et alpha-henfald, og datterkernen bliver Tl-205, atomnummer 81. Jeg har selv regnet Q-værdien til 5,029*10^-13J. Men jeg er ikke helt sikker om det er rig... -
HJÆLP! mat. formelsamling
ForumindlægHey!Er der nogen der har en matematisk formel samling som de ikke skal bruge på fredag og som jeg enten må købe eller kan låne den ene dag???Jeg har et årigt høj niveau forløb..Please.. jeg er ved og være desperat..På forhånd tak-Mie -
Spansk eksamen - noter
ForumindlægHola alle!Så er der jo snart mundtlig eksamener, for mit vedkommende, er den første spansk!Jeg mangler noter til de tekster vi har opgivet i forbindelse med eksamen, så derfor ville jeg hører, om nogle har nogle noter til de nedenstående tekster! Eller kender til nogle sites, hvor jeg kan finde i... -
Naturfag Eksamen
ForumindlægNå, hva' sys i så om den? Dem som var op i skriftlig naturfag idag?Jeg synes faktisk at der var lettere end jeg havde forventet!Hvilke opgaver synes i var svære, og hvilke var lette?Venlig hilsen mig. -
Neutralisation
ForumindlægMangler virkelig hjælp. Har tænkt mig at lave forsøgene 1.16 og 1.17 ( Neutralisation A og B), min lærer har så bedt mig om at finde nogle mindre forøg også som jeg kan stå og "drysse" lidt med mens jeg forklarer. Problemet er at jeg ikke kan finde andre forsøg til det. Nogen som har no... -
old
ForumindlægJeg har været så heldig (?) at komme op i old til eksamen, nu er problemet så bare at bl.a. perikles gravtale er opgivet. Og nu er det sådan at jeg er helt blank på det område, så tænkte om der måske var nogen der havde nogle noter om dette?? -
Skriftlig mat b-niveau 2004
ForumindlægHejsa Hvordan gik det med jer i dag? Det gik mildt sagt røv-dårligt for mig - vil nærmest være glad for at få 6 - den var meget sværere end jeg havde regnet med. I opgaven uden hjælpemidler har jeg slet ikke set noget lign. cosinus/sinus opgaven i de ti eksamenssæt jeg regnede da jeg forberedte m... -
Søstersider
ForumindlægKender i nogle andre sider der ligner denne? Jeg mangler noter og materiale til et par tekster der ikke er her, men det kunne jo være de var et andet sted :) -
matematik-help c",)
Forumindlæghey...kan i hjælpe mig med følgende opgave? indkøbsprisen pr. stol er 183,08 euro. kursen på euro er 742,846.1) beregn indkøbsprisen pr. stol i danske kroner.er det: (183,08 * 742,846)/100 = 1360,00 kr...?håber på bekræftelse c",) -
eksponential funktion
Forumindlægi 2004 var der 6 milliarder mennesker i verden hvor mange mennesker vil der være i 2050, hvis væksten fortsætter med at være 1%om året efter 2004? -
Forskel på mat A og mat B
ForumindlægHvad er forskellen på Matematik A-niveau og matematik B-niveau, udover at matematik A er et højere niveau. Hvilke ekstra ting skal man lære om og hvor meget sværere er A-niveau end B-niveau? Mvh Petrine -
Differentialligning
ForumindlægJeg har lige brug for et lille tip til denne opgave..I en model for en bestemt fiskeart antages det, at en fisks længde (målt i cm) er en funktion l af tiden (angivet i år). Det antages, at l er løsning til differentialligningendy/dt = 5 - 1/6yBestem den hastighed, hvormed længden af fisk vokser ... -
finanskrisen
ForumindlægHej :) Jeg har fået til opgave at skrive om finanskrisen. Men jeg er usikker på, hvad finanskrisen egentligt skyldes og hvad konsekvenserne for den har været og vil være? Altså betydningen af finanskrisen. Hvorfor er den opstået osv? Jeg skal blandet andet komme ind på TDC og hvordan det påvirk... -
isolér k
ForumindlægHvordan isolerer jeg k i denne ligning? 4+k = 0.5 * kvardratrod(17 * (1+k)^2)Tror den er rimelig simpelt kan bare ikke helt komme videre...på forhånd tak for hjælpen!
