Resultater: 18041 til 18060 af 436241
-
HJÆLP TIL RETTELSE AF DANSKAFL!!
ForumindlægHej, jeg sidder med en danskafl, som jeg mangler lidt hjælp til ang. ting som man ikke skriver, altså lidt do's and dont's. Jeg ville være taknemmelig hvis der var en der gad hjælpe mig med at opdage sådanne fejl. Vh, -
iondannelse
Forumindlæghvad kan man sige om iondannelse? -
Konserveringsmidler i cremer
ForumindlægHej, jeg sidder fast i en biotekopgave. Håber der er en der kan give lidt hints, så jeg kan komme videre :) Opgaveteksten kan ses af linket: http://tinypic.com/r/k0280x/8 Og spørgsmålene kommer her: - Analysér resultaterne af forsøgene, vist i figur 4a og 4b - Vurder, hvilke kontrolforsøg de... -
citat.... hvad betydder det?
Forumindlæg"Hvad vi for intet fik" hedder en dansk prædikensamling. Men hvad betydder det? -
HJÆLP
ForumindlægHvordan finder jeg rumfanget af en given radius for eksempel en radius på 15 cm. nogen der kender en formel på det ? -
Respiration hos mennesker vs. respiration hos planter
ForumindlægHej... :-) Jeg er kørt fast i endnu et fag :-)Respiration sker både hos mennesker, dyr og planter - jeg slog respiration op i mit bioleksikon og der stod at respiration bestod af glucolysen, citronsyrecyklus og respirationskæde. MEN - der sker da kun de tre ting hos mennesker og dyr ikke ? Jeg ha... -
Vektorer i rummet
ForumindlægHej........ I et koordinatsystem i rummet er der givet et punkt P(1,-5,-2) og en vektor a=(3,-1,4). Bestem en ligning for den plan α, der indholder punktet P og har a som normalvektor, og bestem en parameterfremstilning for den linje L, der går gennem punktet P, og som har a som retningsvek... -
Eksistentialismen
ForumindlægHej venner, Jeg skal besvare følgende spørgsmål: Hvilken slags eksistentialisme gjorde Pär Lagerkvist brug af? Men jeg kan ikke rigtig finde noget omkring det. Håber nogen vil/kan hjælpe. På forhånd tak :) -
Alkibiades (old)
ForumindlægSkal til old eksamen og er fuldt i gang med at læse. Har fundet noget at perspektivere til i de andre tekster men mangler noget til Alkibiades. Har fundet en masse guldkorn på sparknotes til de andre men kan ikke finde noget om Alkibiades :(Har tænkt på noget med den "Sokratiske metode"... -
Argumenter med liberalistisk grundholdning
ForumindlægHej Er der nogen, der kan hjælpe mig med opgaven, som jeg har vedhæftet? Jeg ved simpelthen ikke, hvordan og hvad jeg skal gør. Går helt i stå, når jeg ser sådan en opg. Det er en af min sidste afleveringer, så vil gerne have det blvier lidt bedre end det plejer, så håber virkelig nogle kan hjæl... -
Produkt til OSO opgave om advokatuddannelsen..
ForumindlægHej. Jeg er igang med min OSO opgave om advokatuddannelsen. Jeg har ingen ide om hvad jeg kan lave som produkt. Det skal meget gerne passe til advokat. Håber i forstår hvad jeg mener eller skriv :). -
Massemedier
ForumindlægSkal op i dansk!En af vores emnekredse er massemedier.Hvad er vigtigt at medtage når man analyserer en massemedietekst??Er der nogen der vil forklare de forskellige former for argumenter der kan bruges fx. ekspertargument etc.??Hvordan kan aktantmodellen bruges på en artikel?? Er der evt. en der ... -
Old - Illiaden
ForumindlægHej alle!Jeg skal op i old. Jeg har fundet nogle glimrende notater på:http://www.hekau.dk/004.html Der er dog en ting jeg ikke forstår i følgende udklip. Det er præcist dette stykke:Achilleus går i krig, og dræber Hektor => nægter Hektor BBB => BBBPartroklos.Hvad er BBB? Følgende tekst er d... -
Tryk
ForumindlægHej...... En mand er ude at dykke en dag hvor lufttrykket er 1 atm. Dykningen foregår i 20 grader varmt vand med en salinitet på 20 g/kg.. Densitet af saltvand ved 20 grader med en salinitet på 20 g/kg = 1013,39 A) Hvor stort er trykket i 10 m dybde? Hvilken formel skal man brug?? p = F / a -
hjælp til paracetamol
ForumindlægDu kan kun hjælpe, hvis du har lavet paracetamolrap en opg fra rap lyder sådan: reaktionen er en SN2 reaktion efterfulgt af en syrebase reaktion. Hvilket stof fungere som nucleofilt reagens?hvilket stof er udgående grupper(leaving gruppe)? -
Væksthastighed
ForumindlægJeg skal finde ud af hvornår væksthastigheden er -3 Og jeg har at f(x)=3·(1/3)x Mit bud er : 3·(1/3)x·ln(1/3) = -1 ved ikke om dette er rigtigt, men såfremt det er, hvordan løser jeg så denne ligning? På forhånd mange tak. -
Old-eksamen igen-igen
ForumindlægEr stadig i tvivl om eksamnen i old- og Sofokles er nok ikke så sigende for et generelt spørgsmål til eksamen.Man har jo usædvanlig kort tid til at tale om teksten - og billedet for den sags skyld til oldeksamen, så hvor meget skal man síge? Hvad skal man primært fokusere på? Nogle der har en id... -
Der bor en ung pige - digt
ForumindlægDer bor en ung pige Der bor en ung pige i mig, som ikke vil dø, hun er ikke længere mig, og jeg ikke hende, men hun stirrer på mig fra spejlet, i øjnenes sø, som søger hun noget, hun ikke mere kan finde. Hun har ikke andre i verden at spørge end mig: hvor er mine drømme? og hvor er min tyveårs ... -
plan i rummet
ForumindlægHej..... jeg har brug for hjælp.... I et koordinatsystem i rummet har en plan α ligningen: 2x - y+ z +3 = 0 og en linje L har parameterfremstillingen: (x,y,z) = (1,2,3) + t (1,-1,1). Undersøg, om P(4,-1,6) er et punkt på L, og bestem projektionen af P på α. -
Ideologiernes betydning?
ForumindlægDer er det seneste stykke tid været meget snak om at ideologierne ikke længere havde den store betydning osv. Og det er der efterhånden mange der er enige om. Men er der overhovedet ikke ingen kilder der snakker for at ideologierne - på trods af den store debat - har en betydning ? Jeg har nu bru...
