Resultater: 18301 til 18320 af 436241
  • Forbrænding af 12g alcohol

    Forumindlæg
    Beregn massen af den mængden vand der kan dannes ved en forbænding af 12 g Ethanol(C2H5OH) C2H5OH(l) + 3 O2 (g) −−→ 2 CO2 (g) + 3 H2O(g) (dette er en enkelt forbrænding)
  • HURTIG HJÆLP

    Forumindlæg
    Nogen der kan en formel for at regne det her ud: en person sætter 52 000 kr. i banken til et fast årlig rente på 3 % a) hvor stort et beløb står på kontoen efter 8 år? b) efter hvor mange år er beløbet fordoblet
  • indicis

    Forumindlæg
    Hvad betyder indicis?
  • Matematik opgave med mindste afstand?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er blev bedt om at udregne den mindste afstand fra en parabels toppunkt (-2x^2+7x+1) T= (7/4,57,8). Afstanden via dist er 2,56. Men hvordan regner jeg den mindste afstand ud?På forhånd tak.
  • må man stile spørgsmål i essays?

    Forumindlæg
    Hej :) Må man gerne stille spørgsmål i essays ? fx. "burde jeg tage den lige vej?"
  • Den Franske Revolution

    Forumindlæg
    hej..Nogen edr kan fortælle mig kort om hvad den franske revolution handlede om? og hvorfor det skete?? har virkelig læst meget om det, men disse bøger er så svære og forstår.. er ik helt med på hvad den franske revolution handlede om..Please hjælp mig.. I BEG YOU :.0(
  • naturgeo.. stevns klint

    Forumindlæg
    Hej! jeg har svært ved det her spørgsmål: Hvad bragte ledeblokkende hertil og hvordan endte de på stevns strand?
  • Guldkorn til 9. klasses mndt. eksamen

    Forumindlæg
    Man hører jo at et 13-tal kræver en indsats udover pensum - nogen der ligger inde med gode udregninger som man kan forsøge at komme ind på?
  • Ca(OH)2 og NH4C1.

    Forumindlæg
    Kemi - kan i hjælpe mig med hvad de to stoffer er ? kan ikke finde min bog, skal lave kemi rapport.
  • Raketbil

    Forumindlæg
    Hej folkens På billedet ses en raketbil med en oppustede ballon der får bilen til at sende luftstrøm bagud. Sammenhængen mellem dens position (målt i m) og tid (målt i sek) er givet ved: x(t)=0.3823*t^(2)+0.9367*t+0.3696. Hvad kan man udfra ligningen sige om bilens bevægelse? Nogle ideer ...
  • vedr. straf

    Forumindlæg
    er der nogen der kan hjælpe mig, ved at give nogle gode svar på 1. "hvad er grunden til straffe" 2. "straffe i udlandet, forskellen på straffen mellem udlandet og DK"
  • Mat B eksamen i mandags

    Forumindlæg
    Hej...Er der andre end mig der synes at Matematik B skriftlig for HTX i mandags virklig var en nedern eksamen.I opg 2 passede tallene ikke. Og mange af spørgsmålene var meget dårligt formuleret.Nogen andre holdninger?
  • HJÆLP!

    Forumindlæg
    Jeg har et problem med denne opgave i min problemregning.. Andersen har 103 km til sit sommerhus. Han kører derop i weekenden med en gennemsnitsfart på 78 km/t. hvor mange min. bruger han på at køre frem og tilbage til sommerhuset? (helt tal) Tak på forhånd.. (:
  • økonomisk krise og kommunisme

    Forumindlæg
    Jeg er ved at læse op til historie, og er ved at læse og den nye verdenordenen, ligenu er jeg ved at læse om marshall-planen. Men der er noget jeg ikke helt kan gennemskue, hvorfor bliver kommunismen så in, når et land lider under økonomisk krise?Jeg håber i forstår hvad jeg mener, jeg er ikke in...
  • Noter til et Christa Wolf-brev

    Forumindlæg
    Da jeg skal til tysk-eksamen på fredag d. 28/5 og mangler notater til Christa Wolf: "Brief an Günter Grass", ville jeg være meget glad, hvis der var nogen der kunne være mig behjælpelig.På forhånd tak!
  • en mat.opg. fra årsprøven

    Forumindlæg
    hey jeg har været oppe i mat årsprøve i dag og har muligvis svaret forkert på sidste spm som lyder:Med begyndelsespunkt O er en parabel graf for funktionen:f(x)=-½x^2+5Det oplyses, at tangenten til grafen for f i punktet P(x0,f(x0)),hvor x0 er forsk. fra 0, og er vinkelret på linjen gennem punkte...
  • Fransk notater

    Forumindlæg
    Heysan, nu står det sådan til at jeg har været så heldig at trække "fransk" som eksamensfag... hvis der er nogle som ligger inde med nogle notater til fx; boîte aux lettres, Haïti, Au revoir les enfants eller andre må de meget gerne smide dem op =) tak på forhånd
  • E-Case Bolia.com

    Forumindlæg
    Her kan man diskutere E-Casen og hjælpe hinanden med gode ideer...
  • trelleborg? (vikingetiden)

    Forumindlæg
    Hej.. hvordan defineres en trelleborg? hvad var det? og hvad blev anlægene brugt til ? håber der er nogen der kan hjælpe mig... på forhånd tak...:)
  • The bride comes to yellow sky??

    Forumindlæg
    hej.. nu har jeg søgt og søgt.. men det er næsten umuligt for mig at finde notater omkring den overnævnte novelle.. er der måske en eller anden engel, der kan hjælpe mig...?