Resultater: 18501 til 18520 af 436241
-
Tysk rettelse...
ForumindlægHey, er der en der har tid og lyst til at kigge på mit tysk? På forhånd tak! An einem Morgen kauft er einen Strauss Blumen für seine Großmutter, die im Krankenhaus liegt. Seine Großmutter liegt im Krankenhaus weil sie wegen ihres Unterleibes operieren hat. Er fährt zu dem Krankenhaus in seinem Au... -
én sætning, relativ pronomen : )
ForumindlægDas sind Dinge, über _ man gar nicht Bescheid weiss. Har forstået at über styrer akkusativ, da vi skal se på ikke-rummelig betydning og auf og über styrer akkusativ (så vidt jeg forstod). Jeg fik før at vide at det relative pronomen der skal stå er "der", men det kan da ikke passe? Da... -
Lysias' taler
ForumindlægHej. Er der nogen som har nogle guldkorn de vil dele om Lysias og hans taler?Gerne noget som jeg kan bygge videre på selv! -
Celledelinger
ForumindlægI min biologibog står der under mitose:Det afgørende ved mitosen er at vi får to nye celler, som er helt ens både mht. kromosomtal og arveanlæg. De er også identiske med den celle de stammer fra. Jeg forestår ikke rigtig at man får TO nye celler. Er det ikke den gamle celle der fordobler sig - dv... -
Beregning v.h.a. Tretrinsreglen
ForumindlægSkal differentiere følgende v.h.a. tretrinsreglen f(x) = -x^2+3x Håber der er nogle der kan hjælpe -
Samfundsfag - EU
ForumindlægHey...Er ved at læse en smule til årsprøve i samfundsfag (A-niveau) og ønkser derfor uddybelse af en række områder indenfor EU-delen.1) Positiv og negativ integration.Er den eneste forskel og ideen i disse begreber, at der ved positiv integration indgås aftaler om fælles politik (eksempelvis land... -
1. og 2. verdenskrig
Forumindlæghej..jeg har lige et spørgsmål som jeg håber i vil hjælpe mig med...Hvad er det lige der skete i 1.verdenskrig og 2.verdenskrig?? Pleaaaase hjælp mig! -
Japan-Kina
Forumindlæghey...hvorfor besatte Japan Kina??? altså på hvilke grunde?? forstå det ik helt... -
Danmark...
ForumindlægHey folkens!!jeg skal til eksamen om 1 time.. er ret bange.. og nervøs og ryster hel vildt..:0(Fandt lige ud af, at jeg er ik ret sikker på om jeg forstå hvordan Danmarks situation var under 2.verdenskrig.. altså jeg mener økonomien og politiken.. Jeg håber virkelig i gider hjælpe mig straks...:0... -
psykologi - pensum
ForumindlægJeg skal i gang med mdt-psykologi eksamen her på fredag, så ville høre hvor meget pensum egentlig er. Jeg spørger fordi jeg selv synes jeg mangler noget af det pensume jeg har fået udleveret på papiret..Giv en kort beskrivelse af jeres pensum f.eks. psykoanalyse freud - den analefase osv. behavi... -
Opløsning
ForumindlægOplsøning af vektor?? hvad betyder det. Min mat. bog sys jeg ik rigtig giver en ordentlig forklaring på udtrykket.. så håber nogle af jer kan hjælp mig til at forstå. -
2.g Dansk opgave (DHO)
ForumindlægHej alle sammen, Jeg har læst et resume af en af Helle Helle's noveller som hedder ''Køreplaner''. Den virker til at være lige den novelle jeg skal bruge til min DHO - Dansk historie opgave. Desværre kan jeg ikke finde teksten på nettet, og kan ikke nå at bestille den (... -
differentiering
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe mig med at differentier denne funktion f(x)=180*√((10002+x2))+(2000-x)*80 på forhånd tak -
1.g mundt. mat. årsprøve, behandle afstandsformlen?
ForumindlægHej jeg har siddet og gennemgået de spørgsmål som jeg kan trække til 1.g mundtlig eksamen i mat og der lyder det ene spørgsmål:Analytisk geometri:du skal behandle afstandsformlen og cirklens ligning.Jeg er så kommet lidt i tvivl om, hvad det helt konkret er man skal, når der står, at man skal beh... -
Trigonometri
ForumindlægHej, jeg har brug for noget hjælp til noget trigonomitri blækregning. opgaven lyder: I tekanten ABC er A=35.9 , B=65.7 , a=2.3. Bestem trekantens areal. KH Jenslopes -
cirklens ligning mundtligt
Forumindlægjeg går i 1g. og ska op i mundtlig årsprøve i mat. et af spørgsmålene går ud på at redegøre for cirklens ligning, hvad kan man sige der? nogle ideer kunne være lækkert. -
find det frigivende energi
Forumindlæghej jeg er igang med en opgave hvor jeg først skulle lave en henfaldsskema. og nu skal jeg så finde det frigivnde energi ved henfaldene. hvordan gør man det?? -
1800-tallets fattiggårde
ForumindlægJeg sidder her og pukler for at få de sidste ting på plads inden min historieeksamen i morgen. Under emnet "Danmark i 1800-tallet" står der, at der afholdtes auktioner på datidens fattiggårde fra tid til anden, hvor de fattige blev solgt til LAVESTE bud - jeg ved, der er en grund til de... -
Tysk ??? ;)
ForumindlægHej alle! :) Jeg skal aflevere en tysk aflvering imorgen, og ville høre, om der var nogen, der vil se oversætteslen igennem? Det fylder ½ A4 side Der er ikke brugt google translate mm, jeg har selv prøvet mit bedste! Jeg vil meget gerne sende det -
Geografi haster...
ForumindlægHej.. Jeg skal op i geo d. 8 og vil høre om nogle af jer måsk eligger inde med gode noter.. Det drejer sig især om landskabsdannelser m.vPå forhånd tak..
