Resultater: 19141 til 19160 af 436241
-
Erhvervsret
ForumindlægHejsa!Er ved at læse til erhvervsret. Er ved at lave opgaverne igen for at se, om jeg kan finde det rigtige svar. Men jeg har desværre ikke fået rettet opgaverne til kap 9 og 33, er det evt nogle som lige tilfældigvis har dem på computeren? Så jeg kan se, om jeg har rigtig! -
Haster ´. Differentialligning
ForumindlægJeg har problemer med denne opgave. Så hvis der er nogen der lige kunne hjælpe mig i gang med at lave a) så ville jeg være utrolig glad. Ved Statens Plantealvsforsøg i Års har man lavet dyrkningsforsøg med elefantgræs. Væksten af toårigt elefantgræs på lerjord kan beskrives ved differentiallignin... -
Myte, kvad, legende??
ForumindlægDav.Hvad er "myte, kvad, legende"? ...Er det tekster? Har de noget med hinanden at gøre?, og hvordan analyserer man dem?Håber at noget kan hjælpe mig .. -
matematik
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med a og b, jeg fatter det simpelthen ikke. Hvad skal jeg? Kan I komme med jeres forslag til opgaven? Hvor kommer denne opgave fra. -
Folkeviser og Saga'er?
ForumindlægHejsa. Jeg sidder her og skal forberede mig til dansk eksamen.Er lige stødt på saga'er og folkeviser, hvilket jeg er meget i tvivl omkring.-Jeg ville hører om nogen evt. kendte et link, eller ville fortælle mig om nogle analysemodeller? ..og måske lidt baggrundsviden.På forhånd tak. -
Bestem parametre a og b
ForumindlægOpgave 1) En lineær sammenhæng y = a·x + b har en graf, der går igennem to punkter: P1 = (-2, -3) og P2 = (10, 27) a) Bestem parametrene a og b. Nogle der kan hjælpe mig? Har ingen idé om hvad jeg skal gøre. -
et eller andet græsk bogstav
ForumindlægNogen der ved hvad det bostav som ligner et W men er lidt afrundet står for? man kalder det omega, og man anvender det ved trigonometriske funktioner, men jeg er i tvivl om hvad det betyder..nogen der kan hjælpe? -
Skal forsvare min danskopgave til årsprøve.
ForumindlægVille lige høre om der er nogen som har nogle gode "fif" når jeg skal forsvare min dansk opgave. Hvad er normal kotyme til en sådan årsprøve? -
Antropologi vs Antropologi og etnografi?
ForumindlægHejsa, jeg har kigget lidt på UG.dk efter relevante uddannelser, og tænker at antropologi egentlig er noget som jeg har lyst til at læse. Jeg kan så se at både Århus og KBH's universiteter udbyder uddannelsen, dog under forskellige betegnelser Antropologi på KBH Antropologi og etnografi i Årh... -
Søger X til video afspilning
ForumindlægHey, ved ikke om må spørge om det herinde.. men jeg søger efter et eller andet (gratis) program til at afspille Video klip på computeren. Jeg kan nemlig ikke få min realplayer eller windows media player 9 - til at afspille det :-?Er der mon nogen der ved hvorfor det ikke kan lade sig gøre? og ken... -
2. flypassagerer i UK
ForumindlægHvordan løser jeg opgaven a og b af det vedlagte fil 2. Flypassagerer i UK -
geo.noter til ex!
Forumindlæghallo menschenEr der nogen herinde der har nogle fede geo noter eller lign. Jeg er meget nervøs for eksamen som er på onsdag, så et par gode noter tror jeg vil hjælpe....I må endelig ikke tro at jeg er doven (jo lidt måske;)), det er bare det at jeg læste til engelsk eksamen i fredags og har nu k... -
Andengradsligningen
ForumindlægHej,Er ved at bevise løsningsformlen for andengradsligningen. Jeg dividerer først formlen igennem med a, og benytter derefter "completing the square":ax^2+bx+c = 0x^2 + b/a*x + c/a = 0 (x + 1/2*b/a)^2 - (1/2*b/a)^2 + c/a = 0Mit spørgsmål er så, hvad formålet er med at gange b/a med 1/2,... -
hjælp til eksamen om 2 timer
Forumindlæghejlige et sidste spørgsmål inden jeg skal op i mundtligt matematik om to timerhvorfor har linje i 3 dimensioner kun en parameterfremstilling og ikke en ligning?i 2 dimensioner har en linje jo både en parameterfremstilling og en ligning -
Parablens skæring med x-aksen
ForumindlægHar lidt problemer med det her bevis...:For at finde skæringerne sættes y=0.Iflg. sætning om parallelforskydning af en parabel har vi:ax^2+bx+c=0 <=>a(x-p)^2+q=0 Her kender vi p og qa(x+(b/2a))^2-(d/4a)=0(x+(b/2a))^2=(d/4a^2)OG så indtræder det jeg ikke fortstår:x+(b/2a) = +-kvadratrod(d/4... -
Hvordan tegner man en stregformel?
ForumindlægHej :) Jeg skal snart til NV-eksamen i biologi og kemi. Jeg vil bare lige høre hvordan man tegner en stregformel for et stof. Er der en regel til hvordan man skal gøre eller har hvert et bare et helt tilfældig stregformel? På forhånd tak :) -
Nogen der har Orbit 3 (og en scanner...)???
ForumindlægHeySkal op til fysik i morgen... og har et problem med keplers love. Jeg har hørt at der i Orbit 3 (har den ikke selv) skulle stå en masse godt om keplers love og være nogle gode illustrationer. Eller dvs enten er det i selve Orbitbogen eller også er det i nogle noter dertil. Men overskriften er... -
Hvordan foregår eksamen????
Forumindlægjeg skal snart op til geografi eksamen, på obligatorisk niveau, hvordan foregår den... og hvor meget skal man inddrage A- og B-opgaverne???Hjælp mig hurtigt, jeg skal op i morgenNatna -
Bestem x og y
ForumindlægHej! Om to tal gælder, x og y gælder ,at x og y = 12. Bestem x og y så x^2 + y^2 = 80 x^2 + y^2 bliver mindst mulig x^2 + y^2 bliver størst mulig når x>0 og y>0 I den første fandt jeg frem til at enten x eller y kan være 4 eler 8, men så ved jeg ikke lige, hvordan jeg kommer... -
Saga'er
ForumindlægHvorfor var det at sagaer blev skrevet, og hvordan og hvornår?Det var noget med at island eller norge var i nedgangstider og sådan noget, og så sejlede de fra det ene sted til det anden og alt muligt mærkeligt? Er faldet af toget, så jeg håber at nogen kan hjælpe mig :)På forhånd tak
