Resultater: 19861 til 19880 af 436241
-
To stamfunktioner
ForumindlægKunne godt bruge lidt hjælp til at komme i gang på disse to.1. S 2/x*ln^3(x) dx2. S (x+1/x)^2 dx -
Srp - Hhx carlsberggruppens engagement op det danske marked.
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og skriver srp og er gået lidt i stå, jeg skriver i dansk og afsætning. Jeg sidder med spørgsmålet: "Carlsberggruppen og dens engagement på det danske marked beskrives kort" Hvilke modeller kan jeg bruge der? på forhånd tak. -
tangent
ForumindlægFunktionen f er givet ved:f(x) = xIx-2I (I= nummerisk)-2 er mindre eller lig x som er mindre eller lig 4Gør rede for at grafen ikke har x-aksen som tangent i (2,0)Skal jeg finde tangenten i det punkt eller skal jeg bare gøre redde for at der er et knæk på grafen i det punkt og at der jo derfor... -
Eksponentiel vækstfunktion
ForumindlægHey! Hvordan ser grafen ud for en eksponentiel vækstfunktion i et enkeltlogaritmisk koordinatsystem? Nogen som har et forslag? På forhånd tak! -
Folkeeventyr Perspektivering
ForumindlægHej jeg skal op til dansk eksamen, og prøver at finde en tekst jeg kan perspektiverer til novellen/kunsteventyret "skyggen" af H.C Andersen, men teksten skal være et folkeeventyr, altså teksten må også godt perspektiveres til Agnete og Havmanden istedet. Mangen tak for hjælpen på forhån... -
Hvis du var opfinder...
Forumindlæg...hvad ville du så opfinde?Vi skal finde på nogle opfindelser - enhver form for opfindelser - f.eks. nogle som kan gøre hverdagen lettere, løser problemer på ting som kan irritere i hverdagen.. Men det må være enhver form for opfindelse..Jeg har fundet på nogle, men det kunne også være sjovt at ... -
Cystisk fibrose
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har en opgave, som jeg har problemer med. Nogle der kan hjælpe? Cystisk fibrose – opgave 1 Morten er bærer af en defekt allel der giver cystisk fibrose. Han får et barn med Malene. Malene er også bærer af den defekte allel. 1. Er cystisk fibrose do... -
Hvad er meningen med livet?...
Forumindlæg... er et spørgsmål jeg, og helt sikkert et par millioner andre, længe har tænkt over.Nogen der vil komme med deres syn?Bare nysgerrig... -
Nitrat og fosfat
ForumindlægHej jeg er en der har brug for HJÆLP! Hvad sker der med næringssaltene, nitrat og fosfat?hvis der er nogle der kan svare det, er i bare cool! tak. -
SRP i Fysik og Matematik
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal skrive SRP i Fysik og Matematik om emnet: Tyngdeaccelerationen. Så jeg skulle høre om der er nogle af jer der har skrevet en tilsvarende SRP? Jeg kunne nemlig godt tænke mig noget inspiration til hvordan man griber den an, desuden kunne det også hjælpe mig meget, hvi... -
engelsk-oversættelse!
ForumindlægPeter March og hans bror.Peter March og hans bror Richard arbejder på en fabrik. Peter står alene ved samlebåndet og Richard arbejder sammen med tre piger. Begge brødre kan lide deres arbejde, men de er utilfredse med deres løn.Er i søde til at oversætte det her til engelsk, så er i bar COOOOOOOO... -
obstruktiv og restriktiv lungesygdom?
ForumindlægHejsa, jeg har brug for lidt hjælp ang. lunge sygdomme. kronisk obstruktiv er så vidt jeg kan huske det når der er ydre forhold der gøre at det er svært udånde og indånde? og den restriktive er derimod hvis der anatomisk set er et problem??? skal lige siges at det er evigheder j... -
biologi
Forumindlæger der nogle der kan hjælpe mig med dette spørgsmål?- Hvilke abiotiske faktorer har væsentlig betydning for træernes optagelse og afgivelse af CO2 i en dansk bøgeskov? -
Køleskabs spørgsmål
ForumindlægJa, jeg sad lige og tænkte lidt over hvor lang tid der egentlig ville gå hvis jeg f.eks. skulle have nedkølet en cola eller lignende til 5 grader celcius.Det er ikke nogen aflevering, jeg tænkte bare på om det var noget der lige nemt kunne regnes ud, eller om det vil blive lidt kompliceret. Gider... -
delprøve 1, engelsk A
Forumindlæger denne oversættelse rigtig ? I perioden 1780-1830 betød den begyndende industrielle revolution en helt ændret tilværelse for stadig større dele af befolkningen i Storbritannien. Samtidig blev perioden præget af de to årtiers europæiske krige, der fulgte efter den franske revolution. ... -
Hvad er det modsatte af polarisering?
ForumindlægHvad er det modsatte? -
Hydroxyforbindelser
ForumindlægHej Jeg var lige lidt i tvivt angående hydrxyforbindelser, altså alkoholer og phenoler. se dokument :D -
fysik opdrift
ForumindlægNår du åbner døren til et køleskab kort tid efter, at den er lukket, kan du mærke at der skal bruges en større kraft end normalt hvorfor? Har virkelig brug for hjælp, på forhånd tak! :) -
Dns
ForumindlægHej alle, jeg har et lille problem. Der er en side som jeg gerne vil ind på, men når jeg prøver at komme ind på siger den Ups! Dette link er tilsyneladende beskadiget. DNS-fejl – serveren kan ikke findes. -
Ang. gennemsnit
ForumindlægHej jer derude Jeg har hørt, at studenter anno 2009 og op efter kan gange sit snit med 1,08. Hvad hvis man så har et ekstra A-fag, hvor man ganger snittet med 1,03. Skal man så både gange med 1,08 og 1,03 ?
