Resultater: 14021 til 14040 af 436512
-
formlen for integration ved substiuation ved ubestemt integral?
Forumindlæg-hej jeg har problemer med at forstå "formlen for integration ved substiuation ved ubestemt integral". Er der nogen der kan hjælpe med med at bevise den bid for bid? MANGE MANGE TAK -
Dansk til Spansk oversæt. hjælp
ForumindlægHej. Har en tekst på dansk, som er oversat til spansk fra dansk. Kunne godt bruge en hjælpene hånd til at få rettet fejl. Spansk tekst: La imagen representa a dos hombres. El hombre que toma la delantera, tiene el pelo rizado y camisa. Tiene un zapato en la mano y algo parecido a una bolsa en... -
diskussion
ForumindlægHej jer har et lille spørgsmål.. jeg ved udemærket godt hvad en diskussion skal indeholde..Jeg har snakket med nogle af mine venner, som også var i tvivl... hvor lang er en "kort diskussion" egenetligt, altså er der et maximum af tegn /sider..?? -
Engelsk
ForumindlægHey Er disse korte tekster, jeg har skrevet forståelige og formuleret på en okay måde? (Vedhæftet fil) -
Lyskilder - farvrefoskel
ForumindlægHvordan forklarer man hvorfor der er farveforskel ved nogle forskellige lyskilder som, en Lille stift-halogenpære, gammeldags glødepære, EL-sparepære og Lystofrør? Har læst mig til at de fleste pærer er fyldt med forskellige inaktive gasarter, f.eks. Argon, som udsender fotoner med forskellige ... -
HASTER: Sandsynlighedsregning
ForumindlægHej. Jeg håber der er en det kan hjælpe mig med hvordan man løser nedenstående type opgave: En bestemt faggruppe har en middelindkomst på 30 000 kr og variansen af indkomsten er 640 000 kr^2. Andelen af faggruppen, der tjener 32000 kr eller mere kan højest være.......? På forhånd TAK -
HASTER: Sandsynlighedsregning
ForumindlægHej. Jeg håber der er en det kan hjælpe mig med hvordan man løser nedenstående type opgave: En bestemt faggruppe har en middelindkomst på 30 000 kr og variansen af indkomsten er 640 000 kr^2. Andelen af faggruppen, der tjener 32000 kr eller mere kan højest være.......? På forhånd TAK -
økonomisk politik op gennem 1920'erne?
ForumindlægHej.. Hvilken økonomisk politik benyttede man i Danmark op gennem 1920'erne kan det passe at det var marxistisk eller er jeg helt gal på den? -
Kepler i renæssancen
ForumindlægAltså mit spørgsmål går ud på hvilken betydning Kepler havde for renæssancen? Og hvilken betydning hans arbejde havde for overgangen mellem middelalderen og renæssancen. Jeg har ledt meget men det svært at få noget direkte svar. Selvfølgelig ved jeg at det handler mest af alt om verdensbillederne... -
Rational choice vs. downs model
ForumindlægHej.. jeg tænkte på hvad forskellen på rational choice og downs model for vælgeradfærd... det er som om de er beskrevet på samme måde, herinde på forumet.. på forhånd tak... -
kilde til forside billede
Forumindlægman skal vel skrive hvor man har sit forsidebillede fra, men hvor skal man skrive det henne? -
Refleksivitet !
ForumindlægEr der nogen der kan forklare (med egne ord, ikke flere opslag fra nettet) hvad refleksivitet betyder ? Har en anelse men kan ikke sådan slå det fast, så det er svært at gå videre med min opgave ? -
Vekselstrøm + Vektorer
ForumindlægHar fået til opgave at vise hvordan vektorer bruges i vekselstrøms teori, nogle der har forslag, ideer eller på anden måde kan hjælpe, jeg er nemlig hel loooooost :O -
en opgave til...(sandsynlighedsregning)...
Forumindlæghey...er ikke særlig god til disse opgaver, og søger derfor hjælp...opgaven lyder:I en periode er kun 70% af alle telefonopkald nået igennem til et omstillingsbord.a) hvad er sandsynligheden for blandt 20 opkald, at 5 opkald ikke er gået igennem til omstillingsbordet?b)hvad er sandsynligheden for... -
Kapital fremskrivning og renter
ForumindlægTommy indsætter 20600 kr, som han har arvet han indsætter dem i en bank hvor renten er på 2% pr. kvartal hvor lang tid bil der gå før han har 26000 kr. på kontoen. -
Mat.-NU- tak
ForumindlægHejJeg har brug for hjælp til 2 opgaver, som jeg ikke rigtig kan finde ud af lave dem:a) En funktion f er bestemt ved f(x)=2x-1Bestem den stamfunktion til f, hvis graf går gennem punktet P(3,1).b) I et koordinatsystem i rummet er givet to punkter C(2,-1,3) og P(5,3,-1).Bestem en ligning for d... -
Omkring opdeling af besvarelser
ForumindlægHey! Jeg har en dansk stil for, hvor jeg skal analysere en tekst med Indledning, Hoveddel og Konklusion, men uden at bruge overskrifter.. Hvordan og hvad skal henholdsvis indledningen, hoveddelen og konklusionen indeholde? Går på HTX, vi er ikke så kloge på de humanistiske fag :o) -
Undersøg, hvad der kan udledes om Venstres vælgere og vælgertilslutning på baggrund af nedenstående bilag.
ForumindlægUndersøg, hvad der kan udledes om Venstres vælgere og vælgertilslutning på baggrund af nedenstående bilag. hAR VIRKELIG BRUG FOR HJÆLP! :( -
Skæringspunkt
ForumindlægMin opgave lyder således Linjerne L og m er ortogonale. Punktet med koordinatsæt (6,7) ligger på linjen m. Linjen L har parameterfremstilling L: (x,y) = (14,3) + t*(-2,6),t∈R Bestem en ligning for linjen m og skæringspunktet for linjen L med andenaksen. Jeg har bestem en ligning f... -
Gay Lussacs 1. lov
ForumindlægVi har lavet et forsøg, hvor vi skal bevise Gay Lussacs 1. lov. Jeg ved, at tryk og temperatur er proportionale, nu skal vi så med den graf, vi har lavet finde skæringen med 1. aksen. Grafen har ligningen y = 0,3458x + 95,061 Hvordan gøres det og hvad er så eftervist og hvilken str er så fundet?...
