Resultater: 14621 til 14640 af 436512
-
andengradspolynomium
ForumindlægHej, jeg har en andengradspolynomium, og p er bestemt ved: p(x)=3*(x+5)*(x+7) Jeg skal bestemme konstanterne a, b, c, når p skrives i formen: p(x)=ax^2+bx+c. Jeg har aldrig haft sådan en opgave før, så ved ikke hvor jeg skal starte? -
Logaritme problemer...
ForumindlægHmm, pinligt... Men har problemer med at løse ligningen:log(x+2) - log(x) = 2Ka ik huske hva man ska gøre :o( -
Opg. om Børsen?
ForumindlægVi er fire som har fået til opgave at skrive om Børsen!Nogen der har opgaver liggende eller som måske har andre gode informationer vi kan bruge??? -
verdens (5??) kontinenter
Forumindlæghvad hedder verdens (5??)kontinenter? afrika,asien,europa,amerika,....ehm....jeg er altså gået kold.vær sød at hjælp -
Omskrivning...
ForumindlægFølgende skal omskrives til formen (ax+b)^2 :4x^2 + 12x + 9Hvad ville man skrive som omskrivning? For jeg har fundet frem til, at det giver (2x+3)^2 , men ville umiddelbart ikke skrive andet som mellemregning...? -
Kemi/matematik
ForumindlægChlor er en giftig gas og grænseværdien for chlor i opholdsrum er 1,5 mg pr. m3.Vil den mængde Chlor, der kan udvikles af 1,0 mL KLORIN ved reaktion med saltsyre, betyde at grænseværdien overskrides i et rum på 14,7 m3.Man ved følgende:Der kan udvikles 0,041 g Chlor ved reaktion mellem 1,0 mL KLO... -
Eng.oversættelse - fejlretning
ForumindlægHej alle.Jeg har skrevet en oversættelse af nedenstående danske tekst:For fem hundrede år siden vidste man ikke ret meget om sundhed og hygiejne. I de tætbefolkede byer kunne man se rotter og fluer, der mæskede sig i alt det snavs og møg, som gaderne var fyldt med. Folk drak vand fra floder, der ... -
Overtryk/undertryk???
ForumindlægHej.. Jeg skal efter ferien en rapport om overtryk og undertryk.. Jeg har nogle få oplysninger og det er slet ikke nok.. Derfor ønsker jeg at spørge jeg om hjælp.. Er der ik nogen der sidder med noget stof til det?? Det handler om trykket på jorden lufttryk og vandtryk (Boyles lov). -
forsæbning
Forumindlægyo peoplejeg har et lille problemjeg har en acetylsalicylsyre som skal forsæbes......jeg ved at en forsæbing er en brydning af esterbindingen og normalt binder esterbindingen glycerol og fedtsyre sammen MEN hvad gør esterbindingen i mit tilfælde:altså acetylsalicylsyre forsæbes med NaOHgrazie på ... -
ideer til danskopgave
Forumindlæghejder er sikkert mange 1g der sidder og tænker over den komne danskopgave og der er mange faldgruber i sådan en danskopgave. derfor synes jeg og sikkert mange andre 1g at det kunne være rart at de garvede fra gymnasietiden kunne komme op med nogen gode råd til danskopgavenpå forhånd tak skal lyd... -
Rettelse....
ForumindlægHej alle sammen.Jeg har lige lavet min engelsk oversættelse færdig, men er der en venlig sjæl som vil tjekke den igennem. Dansk version:Det gule tapetDet lyder måske som en kriminalromans titel, men det er Charlotte Perkin Gilmans beskrivelse af sit første ægteskabs forlis (failure). Hendes egne ... -
Afstemmelse af reaktionskema.
ForumindlægHej, Jeg sidder og er ved at lave en rapport of stoffers blandbarhed. I den forbindelse opløste vi Kobber(II)sulfat i vand. Min opgave lyder da på at opskrive reaktionsskemaet for opløsningen af kobber(II)sulfat i vand. Jeg er nået frem til følgende resultat, men er ikke sikker på at det er korr... -
Replikation/ transkription
ForumindlægHej Nogen der gider fortælle mig forskellen på replikation og transkription? -
Matematik
ForumindlægHej derude. Kan i hjælpe mig med spørgsmålet? - Forklar, hvorfor hypotenusen er dobbelt så stor som den korteste katete? -
funktionsundersøgelse af f(x)=sinx
ForumindlægJeg har desværre været syg så jeg er desværre gået klip af viden om funktionsundersøgelser :-( jeg skal lave en funtionsundersøgelse på f(x)=sinx -
hurtig hjælp
Forumindlæghej er der nogen som kan hjælpe? Hvis radius er fast i cylinderen, så afhænger rumfanget kun af højden, og der er tale om lineær afhængighed (dvs. det kan skrives på formen y = ax + b, hvor V svarer til y og h svarer til x). Hvis r = 2, hvad er så a i denne formel? Hvad er b? -
Spansk, hjælper???
ForumindlægHola! Im looking for someone who can help me with my spanish Hope to hear from YOU ;0) -
Daniell - Element, strøm og spænding.
ForumindlægHej :D Jeg er ikke helt sikker på, om dette spørgsmål handler om fysik eller kemi, men da det handler om strøm og spænding, vil jeg gå ud fra at det er fysik. Det jeg vil spørge om er, om zink og sølv i teorien vil kunne lede en større strøm end zink og kobber? Jeg har udført forsøget me... -
sandsynlighedsreging
ForumindlægJeg har brug for hjælp med at gribe denne opgave an: Johannes skal flytte på kollegium.I en af hans store flyttekasser er der mange forskellige ting. 20% af tingene er lavet af træ. Af trætingene er de 5% legetøj. Omvendt gælder, at af alt legetøjet i kassen er 10% lavet af træ. Hvor stor en del... -
SRP TILBAGEMELDING
ForumindlægEr der nogen, der ved hvornår man får sin SRP karakter oplyst?
