Resultater: 14761 til 14780 af 436512
-
problemformulering
Forumindlæghej derude!er der nogle der er gode til at skrive en problemformulering? bare til et eller andet vil gerne se nogle ide til en. Skal skrive opgave om middelalderen -
Problemformuleringer til Sagaer!
ForumindlægHej jeg ville bare spørger om der var nogle der kunne komme med nogle gode problemformuleringer til sagaer! ca 3-4 problemformuleringer. -
Er jeg optaget?
ForumindlægHej. Det virker måske som et underligt spørgsmål med et simpelt svar.. Jeg blev i sommers optaget på sygeplejerske net-studie som starter i feb. 12, og takkede ja til pladsen. I mellem tiden søger jeg så ind på pædagog til feb 12, men kommer ikke ind på denne. Mit spørgsmål er om jeg stadig e... -
Forklar resonansfrekvensen?
ForumindlægForklar resonansfrekvens(er) og noter grundlæggende formler i symboler. Forklar også betydningen af de symboler.? tak på forhånd :) -
isoler a?
ForumindlægNu har jeg siddet med en her i flere timer og slået op i jeg ved ikke hvor mange bøger.. Og kan ikke finde ud af det. Er der en der kan hjælpe mig? Med mellemregninger osse. For resultatet det har jeg. 5a = 10c2 Jeg skal isolere a? 2b b Lasse -
lektor doktor?
Forumindlæghvordan blir man lektoer eller doktor eller noget ander her???man startet jo som praktikant, hvordan blir man så noget andet? -
Beregning af molære koncentration
ForumindlægHvis man har 20 liter øl med 3,1149% alkohol, hvordan finder man så den molære koncentration? Jeg ved at alkohol vejer ca. 46g/mol. Men jeg ved jo hverken hvor mange mol jeg har eller hvor mange gram. Nogen der kan hjælpe? -
epo-molekyle
Forumindlægjeg sidde og skriver srp om doping.. er der nogle der kan hjælpe mig med hvad der bestemmer overfladen af epo-molekylet? altså noget om hvad det er for et molekyle?? -
Kemi
ForumindlægHejJeg har lige et spørgsmål; Hvad vil det sige at to mængder er ækvivalente? -
Massemidtpunkt
ForumindlægJeg har igen brug for lidt hjælp fra nogen uni-matematikere.Jeg skal finde massemidtpunktet af en mængde (mængden er en plan i rummet) når massetætheden antages konstant f(x,y)=1. Jeg har fundet massen af mængden som planintegralet af f(x,y) over den givne mængde. Derefter finder jeg planintegral... -
Parabel og en ret linje.
ForumindlægEn parabel er givet ved y = -x2 + 4x – 7 Og en ret linje er givet ved y = -4x + 3 a) Gør rede for, at parablen og linjen skærer hinanden i de to punkter. Denne opgave skal regnes UDEN hjælpemidler, så håber at der er nogle der kan hjælpe. For jeg er lidt lost. På forhånd t... -
vand haster rapport
Forumindlæghej er der nogen der , ved hvor ens drikkevand kommer fra!? har prøvet tjek det, men kunne ike finde det rigtig. mener de hvilke byer det kommer fra eller hvordan man får vand fra. hvor kan jeg finde den opløsning. har prøvet og finde geografi rapport oom vand men kunne desværre ike finde de... -
per højholt
ForumindlægHej. Er der ikke en, som har af en analyse af et digt, skrevet af per højholt i 60'erne?:-) please.. Knus -
Navne på udstyr
ForumindlægHej :D Skulle lave et eksperiment hvor jeg brugte noget udstyr, men nu sidder jeg her og kan ikke huske hvad de hedder. 1. Først er der sådan et langt, tyndt rør af glas, med fx mål på 25 ml, hvor der er et hul igennem så man kan trække fx syre op. 2. For at trække syre op, skal man bruge sådan ... -
logistisk vækst
Forumindlæghej er der en som kan forklare hvad logistisk vækst er ? og / eller nogen god hjemmeside hvor man kan læse og forstå om det? tak -
2y''+4y'=0 hvordan??
ForumindlægGod dag jeg i gang med SRP men har lige en opgave som jeg ikke helt ved om jeg gør rigtigt.. det omhandler ligningen 2y''+4y'=0 hvis man skal finde de fuldstændige løsninger til den og den går i gennem linjeelementet (0,2,2) kan man så først dividere i gennem med 2 og få ligningen y... -
Britisk historie
ForumindlægEn opgave om britisk politisk historie, en beskrivelse af Thatcherism i hovedtræk og New Labours væsentligste indsats områder, samt en sammenligning af "Blairism" og Thatcherism Dette er en eksamens opgave afleveret i Britiske studier på Syddansk universitet, opgaven er skrevet på engel... -
Aktivitet
ForumindlægHey kloge fysikere. Jeg har et spøgsmål - når man i kernefysik beregner aktiviteten for et atom(eksempelvis Rn), er det så muligt at få minus? altså at få en aktivitet, som giver -0,33229042^-23???? -
henfald
Forumindlæghej, jeg er i gang med at skrive en studieretningsopgave. jeg vil gerne spørge om hjælp til hvordan jeg kan redegøre for det radioaktiv henfald af Ba- 137*. jeg ved at det er gammastråling den udsender og den bliver ikke exciterede mere. men jeg ved ikke hvr meget mere jeg kan skrive om det -
Ud i verden
ForumindlægJeg holder "sabbat" år og har nu arbejet i et halv år og vil derfor gerne ud og rejse og evt. bo i et andet land et stykke tid. Men hvor finder jeg ud af hvordan jeg gør? Nogen ideer, link til gode hjemmesider? Det skal helst være indenfor EU (da det er billigst) og ikke aupair. Ville g...
