Resultater: 14801 til 14820 af 436512
  • HJÆLP!! PLEASE

    Forumindlæg
    Forklar resonansfrekvens(er) og noter grundlæggende formler i symboler. Forklar også betydningen af de symboler.? tak på forhånd :)
  • Trekant, højde hjælp

    Forumindlæg
    Hvordan finder man højden i en stumbvinklet trekant?
  • Matematik

    Forumindlæg
    Hej derude. kan i hjælpe mig med den her opgave - hvor stor er er den længste katete, når hypotenusen er 6?
  • Matematik

    Forumindlæg
    Kan i muligvis hjælpe mig med denne opgave? - gustav påstår at længden af den længste katete er kvadratroden af 3 gange længden af den korteste katete. undersøg ved hjælp af beregningen om Gustav har ret i sin påstand.
  • Ingeniør

    Forumindlæg
    Hej Hvad er forskellen mellem en civilingeniør, og (det som jeg ihvertfald kender som) en normal ingeniør? Hvad er fordele og ulemper ved de to typer? Hvad er bedst at uddanne sig inden for? Er der nogen typer ingeniøruddannelser, som handler om olie? Hvad hedder en sådan uddannelse?
  • Find kastevinklen

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Håber i kan hjælpe mig med og finde kastevinklen. Har vedhæftet opgaven. Det er opgave 4 kuglestød, 4,5 jeg ikke kan finde ud af. Tak på forhånd
  • Indfør Passende variable

    Forumindlæg
    Hej, jeg har fået vedlagte opgave. Men idet havisen skal være aftagende, skal funktionen så ikke hedde: f(x)=6*0.013^x ?
  • kun 1 linje!!!! hjælp.

    Forumindlæg
    Hej, er der en der vil rette en linje som jeg har skrevet på engelsk? :) skriv gerne over indbakke
  • Litterærartikel

    Forumindlæg
    Hej, sagen er den at jeg skal have afleveret en dansk litterær artikel i aften, og har simpelthen alt for stress med at nå at lave den, da jeg rejser imorgen tidlig! Ville derfor høre om det er muligt at få en til at lave den for mig for betaling selvfølgelig! Den er sat på 5 elevtimer og det s...
  • differentialligning

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke genkende løsningsformlen til denne differentialligning. Er der nogen der kan genkende differentialligningen? Jeg ønsker ikke at kende løsningen, men bare formlen.
  • Beregning af forsæbningstal - begrundelse

    Forumindlæg
    Hej studieportalen! Jeg skal lave en opgave i kemi, hvor jeg skal vise, at forsæbingstallet for kakaosmør i et forsøg er 195mg/g fedt. Jeg får det rigtige resultat og det hele ud fra bilag. Dog skal man tage differencen af to titreringer, når man bestemmer stofmængden KOH, og vores lærer kræver e...
  • Funktion

    Forumindlæg
    Hej, jeg har en opgave, som jeg ikke helt kan finde ud af. Håber i kan hjælpe mig. Opgaven er vedhæftet, tak på forhånd!
  • Engelsk outline -LOVE

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal lave en outline i skolen. Jeg ved godt hvordan jeg skal lave den, osv. men jeg kan ikke finde på et emne. Jeg ville sætte stror pris på hvis i ville hjælpe mig, så hvis i har nogle gode emner må i meget gerne skrive en kommentar. Maintopic: Love My topic: ?? Tusind tak på forhånd
  • Termodynamiske processer - Udregn temperatur

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder med fysik opgave (vedhæftet som billede). Jeg sidder med første opgave, jeg har inddelt processerne i isobar, isochor og isoterm, og hernæst for at beregne T_A vill jeg bruge følgende formel: pV=nRT <---- Er det rigtig iforhold til en isobar process Til den næste, isocho...
  • Snyt på vægten

    Forumindlæg
    Hej derude! Kan i hjælpe mig på vej med denne opgave? "Et lod med masse 500g lægges på en vægt. Ved hjælp af en snor trækker man opad i loddet med en kraft af størrelsen 2,10 N. Hvad viser vægten i gram?" Har selv prøvet men synes ikke rigtig jeg kan finde den rigtige løsning.
  • % af masse

    Forumindlæg
    Jeg skal beregne stofmængden af 2,743 g dioptas. m (CuSiO2(OH)2) = 2,743 g M (CuSiO2(OH)2) = 152 g/mol n = m / M n (CuSiO2(OH)2) = 2,743 g / 152 g/mol = 0,018046 mol Så skal bestemme hvor mange % af mineralets masse der udgøres af kobberatomerne. Derefter skal jeg beregne massen af...
  • division med komplekse tal

    Forumindlæg
    Hej jeg har en opgave: (-6+i)/(1+i) og jeg er usikker på om jeg er kommet frem til det rigtige resultat: (-6+i)/(1+i) =(-6+i)*(1+i)/(1+i)^2=(-7-5i)/2i= -5/2-7/(-2)*i nogen der kender noget til emnet? på forhånd tak.
  • Dumpe STX?

    Forumindlæg
    Jeg står nu i den situation at jeg muligvis kan få 00 i skr. Mat B. Jeg får 4 i mundtlig, men er stadig nervøs. Hvad vil det få af konsekvenser? Mit snit er ganske fint og jeg er i midten af 2.G og får okay karakter, men et 00 i skriftlig mat, vil jeg ikke kunne komme ind på vidergående uddanne...
  • musik i 60erne

    Forumindlæg
    hej. Er der nogle som har nået godt, om musikkens udvikling i 60erne. SKal skrive om udviklingen i 60erne og analysere steppeulvene, young flowers, og savage rose. Tak på forhånd:-)
  • pigtråd og beat

    Forumindlæg
    Hvad er forskellen på pigstrådsmusik og beatmusik?