Søgning på: danskere i verden. Resultater: 14981 til 15000 af 47039
-
Studere astrobiologi? (Eksobiologi)
ForumindlægEr der nogen der ved noget om muligheden for at uddanne sig til astrobiolog? (Hedder vist eksobiolog på dansk). Kan ikke rigtig finde noget på ug - er det sådan at man tager ensten astronomi eller biologi og så specialiserer sig efter nogle år, eller kan man slet ikke læse det i Danmark Tak -
Jura opgave - Aftaleloven - Bindende eller ej?
ForumindlægVil i ikke mene at aftalen er bindende da der er kommet en accept fra Danske møbler? Ifølge § 1. Tilbud og svar på tilbud er bindende for afgiveren. Reglerne i §§ 2-9 kommer til anvendelse, for så vidt ikke andet følger af tilbudet eller svaret eller af handelsbrug eller anden sæ... -
AT- emne
ForumindlægHej allesammen Som nogle af jer ved, er vores emne i AT Kommunikation - muligheder og begrænsninger. Jeg vil rigtig gerne skrive i Religion c og Historie A eller Dansk A, jeg har dog lidt svært ved at finde et godt og spændende emne. Håber nogle af jer har nogen gode ideer :) Taak på forhånd -
Hjælp til spansk
ForumindlægHej. Er der nogle der har mulighed for at hjælpe med, at oversætte min tekst fra dansk til spansk? Jeg skal skrive en mail til Sebastian, og jeg skal kommentere på hans forhold til sin far, samt sammenligne min egen opvækst med hans. Jeg skal bruge præsens, præterirum, og imperfektum i min tejk... -
Oversættelse
ForumindlægHej, er der nogle der vil hjælpe mig med at oversætte denne her lille del til dansk? Ouatre amis er en serie om fire unge gymnasieelever. De er fra 16 til 18 år. Serien handler om venskabjalousi, kærlighed og unges liv. Historien foregår i Rouen, en smuk gammel by i Nordfrankrig. Serien har ligh... -
Perspektivering af "Gi mig Danmark tilbage" til "Der er et yndigt land" - SERIØST BRUG FOR HJÆLP
ForumindlægHej allesammen. Jeg står her og skal snart til eksamen i dansk, hvor eg har trukket Lyrik :) Jeg har derfor valgt teksten "Gi mig Danmark tilbage" og er nu nåede til den del hvor jeg skal perspektivere teskten. Dog har jeg ingen ide om hvordan jeg skal perspektivere min tekst til &q... -
Ordstilling på tysk?
ForumindlægHej alle :) Det er sådan at jeg skal lave en tysk opgave, hvor jeg skal oversætte fra dansk til tysk. Jeg har bare problemer med ordstillingen. Jegf har fattet det med selve led analysen, altså bisætning og hovedsætning, men hvordan kan man opstille en formel til, hvordan ordstillingen el... -
3 ord
ForumindlægHejsa.Nogen der man fortælle mig hvad følgende ords modsætninger er?Jeg skal skrive dem fra tysk, til tyske modsætninger. (Men først skal jeg lige vide hvad ordene på dansk betyder)1) Fair = retfærdig MODSÆTNINGEN?2) Früh = tidligt = sendt(Hvad hedder det på tysk?) - kan ikke finde det i ordbogen... -
Spansk grammatik!!
ForumindlægHej :)! Jeg sidder her med dette spørgsmål i spansk: "Oversæt 'Jeg interesserer mig for mobiltelefoner' (brug: interesar) og forklar ud fra verbets konstruktionsmulighed forskellen på dansk og spansk." Jeg har oversat sætningen til dette "Me intereso por el teléfon ... -
Hjælp til SRP i det gyldne snit og skønhedsidealet
ForumindlægHej alle Jeg skal til at skrive srp i matematik og dansk. Jeg har valgt at beskæftige mig med det gyldne snit og skønhedsidealet. Hvordan kan man koble det gyldne snit til det at være 'smuk'? Jeg har brug for jeres hjælp. Alt fra kilder, meget gerne bøger, hvad der er godt at komme ind... -
Råd til Stil.
ForumindlægHej. Jeg har lige skrevet et eventyre, og fik 7 for den. Jeg er ret u tilffreds. Og vil lige høre om I har nogen gode råd til hvordan man kan skrive en god dansk stil. Og i orden fik jeg også 7 Har I nogen gode råd til hvordan ens orden kan blive bedre , mange tak. . -
Hurtig hjælp til tysk!!
ForumindlægHej! Er der ikke en venlig person, som er et tysk geni, der vil tjekke min MEGET LILLE opgave igennem for fejl. Jeg har været i tidspres, så kunne virkelig godt bruge lidt hjælp denne ene gang! Det fylder mindre end en side, men at lagt det danske med i det, så der er faktisk ikke særlig meget!... -
Neviau D
ForumindlægHej Alle. Jeg skal på i neviau D til december, og jeg vil gerne øve mig her i sommerferien. Er der nogle, der kan fortælle mig, hvordan prøverne er opbygget i hhv. Dansk og Engelsk D og måske lidt detaljeret genre mm? En som måske har været op til det? P.S bare til info, men det på AVU(KVUC) Mv... -
Kejserens nye klæder - genre
ForumindlægJeg sidder og muntre mig med selvlæst dansk aflevering, hvor jeg skriver om H.C. Andersens Kejserens nye Klæder.. Jeg er i gang med perspektiveringen, og har lidt svært med at finde en passende genre. Romantismen er vel den der passer bedst, men jeg synes bare kritikken er lidt for hård og pessim... -
mål om at komme ind på hf
Forumindlægjeg har taget 2 år 10 klasse for at komme ind på hf, har været til eksamen i år og har fået to dumpe karakter i skr dansk og matematk,.. har talt med hf også men de siger at jeg har ik gennemsnitet til at komme ind på hf, hva skal jeg gør, kan ik søge ind på nogen som helst uddannelse med to dump... -
AT - Sandheden / Rapprt
ForumindlægJeg går i 1.gog vi skal lave vores første lille AT opgave. Jeg skal skriveen rapport om "det betimelige i altid at fortælle sandheden". Hvordan skal man lige sætte en rapport op, når det ikke er noget naturvidenskabeligt. men i Dansk, samf, engelsk o matematik.?? HJÆÆÆÆLP! skal aflevere... -
Spansk sætning?
ForumindlægHej alle. Er der nogen der kan oversætte de her to sætninger til dansk: -Haces botellones? Qué es lo que más te qusta? Y lo que menos? - Estás a favor de prohibir el botellón? på forhånd tusind tak :) -
Rygning
ForumindlægHej derude, så er tiden ved at nærme sig SRP. Jeg har valgt at skrive om rygning i biologi og dansk, begge er A niveau. Jeg har valgt at skrive om rygning, er der nogle som har nogle idéer? Evt. nogle gode rygekampagner(film??) eller nogle gode reklamer? -
Analyse og personkarakteristik af Hans og Grete
ForumindlægJeg skal op til en mundtlig dansk prøve her på onsdag og jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp! Jeg har trukket, eventyr, og arbejder med eventyret Hans og Grete. Jeg er egentlig bare blevet i tvivl om hvordan jeg kan analysere Hans og Grete. Kan jeg kan godt analysere ud for aktantmodellen?... -
Fortællertype i Herman Bangs novelle Irene Holm
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med at kigge på fortællertypen i Herman Bangs novelle Irene Holm. Jeg har dog svært ved at finde ud af, om der er tale om en personbunden eller alvidende fortæller. Jeg har undersøgt sagen på nettet, hvoraf jeg kan forstå, at der er tale om en alvidende fortæller. Mit...
