Resultater: 15301 til 15320 af 436512
-
Asymptoter
ForumindlægJeg skal finde 2 asymptoter på følgende opgave.Tælleren x^4+1Nævneren x^3Der er vel ikke nogle vandrette asymptoter da, tg>ng.Lodret asymptote:x^3=0x=0 Den skrå asymptote har jeg problemer med.Der skal man jo lave en polynomiedivisionHvordan skal den division se ud?Man dividerer vel bare tæll... -
Rettelse af tysk stil!
ForumindlægHeii derude!!Er der ikk en af jer, som har tid/lyst til at rette min tyske stil 'Fluchtversuch'?! Pleeeease!!!Mvh. Vivi! -
afl. eksamenssæt januar 2004
ForumindlægHej jeg er desperat. VOres lærere har lige glemt at fortælle os at vi skal til prøveeksamen imorgen, i erhverscase. Er virkelig på spanden med hensyn til tid....er der nogen der kan hjælpe mig med at lave eksamenssæt fra januar 2004..Håber der er nogle der har haft den som afl. I'm so depress... -
Oversættelse af ordsprog!
ForumindlægHi...!Har brug for hjælp til oversættelse af det gode gamle danske ordsprog:Hvad man ikke ved, har man ikke ondt af...!På forhånd tak!! -
2 ligninger med 3 ubekendte
Forumindlægsp 12 ligninger med 3 ubekendte..ja jeg mener det !kan det lade sig gøre, og hvis da, hvordan så..?sp 2hvordan kan man opløse en vektor i 3 længder.. ? -
f'(x) og monotoni
ForumindlægJeg skal bestemmme f'(x) og monotoniforholdene for f. f(x)=2x^2-7x+3/x-5x er forskellig fra 5Jeg får differentieret til følgende:f'(x)=((2*2x-7)*(x-5)-(2x^2-7x+3)*1)/(x-5)^2Monotoni:f'(x)=0 <=> ((2*2x-7)*(x-5)-(2x^2-7x+3)*1)/(x-5)^2=0Her går det vidst galt. Jeg forkorter til:(-5... -
Ligevægt.. hjælp
ForumindlægVi stillede to små bægerglas ved siden af hinanden på et hvidt stykke papir, og fyldte dem næsten halvt op med den røde blanding: ca. 200 ml vand I en 250 ml konisk Kolbe. Herefter 10 ml 0,1 M, Fe(NO3)3 og derefter 10 ml 0,1 M KSCN. Vi sørgede for at væsken stod nøjagtigt lige højt i de to gl... -
Monotoniforhold
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x) = (x-7)*e^-x Man skal gøre rede for monotoniforholdet for f Jeg har gjort dette, men syntes det er nogle underlige resultater jeg har fået. Nogle der kan hjælpe? :) f'(x) = 0 x = 8 f'(6) = 0.0049576 f'(10) = -0.000090800 -
om pytagoras læresætning
ForumindlægHej, jeg har fået en aflevering for, og en af opgaverne forstår jeg ikke :( Der står: Du har en pyramide med kvadradisk bund. pyramidens sider består af fire ens trekanter med højden 55 m og grundlinjen 70 m. Hvor høj er pyramiden? Min metode: vi bruger pythagoras læresætning: ... -
Helium kortfilm HJÆLP HASTER
ForumindlægEr der nogle som har lavet en analyse af kortfilmen ''Helium''? Har virkelig brug for noget inspiration til min egen udgave. Du er meget velkommen til skrive til mig privat eller her. Så kan vi udveksle email eller hvad der nu er relevant at sende over. Mange tusind tak hvis du ka... -
Hvilket er billigst
ForumindlægHej allesammen.Har prøvet mig frem, men kan ikke komme nogle vejene. Mit spørgsmål er: Hvilke vaskepulver er det billigst at bruge? - 80 g Ultra-ren - 60 g Krid-ren Informationsboks: Ultra-ren:Spar over 25% - Pakker m.1200g - normalt pr. pakke 28,95,- - Nu 3 pakker for 64,95,- Krid-hvid: P... -
Udregning
ForumindlægJeg ved ikke, hvad jeg gør forkert. Når jeg udregner det på cas får jeg: sin(B) = 0,77 B = sin-1(0,722) B = 0,80 Men det rigtige facit er: sin(B) = 0,77 B = sin-1(0,722) B = 46,190(grader) -
KVARTILSÆT, BOKSPLOT OG SAMMENLIGNING
ForumindlægHej alle ! Har en aflevering hvori jeg skal lave et kvartilsæt og et boksplot af nogle dataer, men jeg kan ikke finde ud af det. Nogle der kan lave et boksplot og et kvatilsæt for mig? jeg indsætter dataerne som fil :) tak på forhånd -
harddisk
ForumindlægHjæææææææææææælp alle mine billeder , video er og opgaver er slettet selv om de var gemt i E drevet - jeg forstå det slet ikke..... hvad kan jeg gøre for at hente dem igen???? -
socialpsykologi
ForumindlægNogen der har set denne opgave før, som muligvis har lyst til at hjælpe mig? 1. Overvej hvilke strategier Bush tilhængere (republikanerne) i artikel-uddraget nedenfor muligvis anvender for at opnå kognitiv konsonans eller mindske den kognitive dissonans, de evt. føler efter våben rapporten blev o... -
Galla-/selskabskjoler i indre København
ForumindlægHejsa! Jeg søger med lys og lygte efter butikker i indre København (eller deromkring), der sælger galla-/selskabskjoler, fordi jeg skal danse lancier. Er der nogen af jer der har gode erfaringer med køb af gallatøj fra butikker i indre København? Jeg regner med at tage ind og kigge på kjoler ... -
Red russian
ForumindlægHej alle sammen Nu er det jo snart nytår og jeg leder efter en speciel salgs drikkelse, Red Russian.. men jeg ved simpelthen ikke hvor de kan købes henne. Er der nogen der ved det? -
teorier om det Armenske folkedrab.
Forumindlæghey nogle der ved hvilke samfundsfaglige teorier man kan bruge i et emne om Folkedrabet i Armenien ? Takker mange gange på forhånd. -
STX Eksaminer
ForumindlægHejsa Til sommer afslutter jeg Fysik C, Mediefag C og Samfundsfag C. Hvilke af disse er trækfag, bliver der også trukket mellem fag jeg først afslutter næste år, og hvor mange trækkes? Mine fag er: A Matematik (B->A) Dansk Historie Kemi B Matematik Fortsættersprog Engelsk Fysik (C->B) Biolo... -
opløselighed.
ForumindlægEr der nogen der har en fremgangsmåde til disse to opgaver? Aluminiumphosphat lader sig opløse i stærk syre, og ligevægtskonstanten er K = 0,40 for reaktionen: AlPO4(s) + 2 H ? Al3+ + H2PO4 5b) Beregn [Al3+] i den opløsning, som fremkommer, når en 1,00 mM HCl-opløsning bringes i ligevægt med ...
