Resultater: 15761 til 15780 af 436512
-
Muhammedkrisen-Under huden
ForumindlægHejsa :) Er der en der ligger inde med en analyse af dokumentarfilmen "Muhammedkrisen under huden". Eller en der bare i det hele taget har gode råd, eller god information omkring dokumentaren? -
Blodtyper
ForumindlægHej Jeg har fået stillet spørgsmålet "Hvilke genotyper ligger bag fænotyperne A, B, 0, AB, Rh+ og Rh-" i den rapport vi skal skrive. I vores biologibog er der et skema, der viser genotyperne til fænotyperne A, B, 0 og AB, men ikke til de sidste to :/ Kan jeg tolke det ud fra dette sk... -
Hjælp -> litterær artikel af "Dukken" fra Charlotte Weitze
ForumindlægHejsa folkens, er der måske nogen, der engang har skrevet en litterær artikel over Dukken og kan sende den til mig? Det er tænkt som hjælp! Tak -
Funktioner
ForumindlægHej. Jeg sidder lige med en matematik aflevering, hvor nogle opgaver har foråsaget en del bøvl. Derfor håber jeg i kan hjælpe mig med dem, da jeg ikke kan komme frem til et resultat. 1. Grafen for en funktion f(x)=2/3x-1 skærer x-aksen i A og y-aksen i B. Bestem koordinaterne til A og B. Når... -
Alkohols reaktion med dichromat
ForumindlægHej studieportalen Jeg skal angive navnet og finde strukturformlen på de stoffer, der dannes ved disse alkoholers reaktion med dichromat-ionen Cr2O72-. butan-1-ol: CH3CH2CH2CH2OH butan-2-ol: CH3CH2CH(OH)CH3 Mit bud er: Reaktion med butan-1-ol: butanal Strukturformel: http://wtt-pro.nist.gov... -
Halvcelle reaktioner
ForumindlægJeg har åbenbart misset pointen fuldstændig, hvad angår halvcelle reaktioner. Er der en, der kan hjælpe mig på vej med denne opgave? Se vedhæftet fil -
Brøk
ForumindlægHvordan er det nu man regner 1/5 Af 115 -
Syre og base
ForumindlægHej Hvis man har en opløsning på 50,00 mL syre med en stofmængdekoncentration på 0,100 mol/L og den tilsættes 30,00 mL base med stofmængdekoncentrationen 0,100 mol/L hvordan kan denne opløsnings pH så udregnes? -
hypotensusen
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe hvordan man gør det Retvinklet trekant er kateten a 6 cm og kateten b er 8 cm men hvad blive hypotenusen c Skal man tegne trekanten for at kunne få svaret -
Maslow og Herzberg
ForumindlægHej Jeg kan ikke finde, om det er Herzberg eller om det er maslow, som mener at løn er en motivations faktorer ? Håber på hjælp. -
Hjælp til noget aflevering:)
ForumindlægHej derude.. Jeg har en aflevering men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal lave en tegning håber i kan hjælpe mig jeg har vedlagt filen:) -
Tysk :D Hjææææælp
ForumindlægHjælp mig, er meget usikker :( Ursula Salden, der har været lærerinde i Berlin, spurgte engang sine elever, om de ville deltage i en reportage om deres hverdag. Men eleverne syntes, det var et kedeligt og uinteressant emne. En af eleverne sagde, at de jo kun gik i skole, kom hjem igen, sp... -
Integralregning
ForumindlægHvordan regner man denne opagve ud? Benyt regneregler for ubestemte integraler til at skrive hvert af tiltfælden kortere. Angiv derefter integralerne. b) ∫(2x-3)dx+2∫(1-x)dx -
Trigonometri - Overgangsformler
ForumindlægJeg må smide håndklædet i ringen og spørge Ekspertpanelet !! Jeg har en enhedscirkel og et retningspunkt (f.eks. 30 grader) som jeg drejer 90 grader i negativ omløbsretning, hvilket giver: Cos(x- pi/2) = Sin(x) Skal dette blot forstås på den måde, at den nye cosinus værdi svarer til sinus... -
sub eller delvis int?
Forumindlæg∫1-1 x·exdx hvordan løses den og med delvis eller sub? -
Matematik C cos/sin hjælp? :)
ForumindlægDet ville være rart hvis i kan forklare det så jeg også forstår det, eller bare skriver mellemregninger ned så jeg selv kan regne det ud :-) Mit første problem er "Lav en skitse der illustrerer betydningen af sinus og cosinus til en vinkel." Jeg kan godt finde ud af at finde cos/s... -
rettelse af essay på 4 sider
ForumindlægHej :). jeg søger en der vil rette mine stavefejl samt sprogfejl - min opgave er på ca. 4 sider, på forhånd tak! -
Rødhætte historie
ForumindlægNogen der gider rette denne historie? Den skal afleveres i morgen! Tusind tak på forhånd! Die Mutter gibt Rochkappen ein Korb mit Kuchen und Wein und sagt „Hier ist ein Korb mit Kuchen und Wein für die Grossmutter. Sie ist krank. Gehe sie besuchen und Grüsse sie von mir. Rochkappen geh... -
Mangler en Matematikbanken bruger...
ForumindlægJeg mangler en matematikbanken bruger.... Der ligger nogle facit lister derinde som jeg gerne vil have fat i... fordi jeg er ved at samle en masse matematik facitlister sammen som så skal udgives i en pakke... -
Kronik - redegørelse
ForumindlægJa .. Jeg er så havnet i den situation, at jeg skal skrive en kronik i dansk. Det vil sige en redegørelse og diskussion. Jeg har nogle problemmer med redegørelsen. Jeg skal lave en kronik over en klumme i en avis, hvor jeg skal redegøre for de væsentlige pointer og argumenter. Problemmet, er at j...
