Resultater: 16541 til 16560 af 436512
-
Skæringspunkt
ForumindlægJeg skal finde skæringspunktet for følgende funktion:f(x)= sinx +cosxså sætter jeg f(x)= 0 <=>f(x) = sinx + cosx = 0 <=>f(x) = sinx = -cosx <=>sinx/cosx = -1, <=>tanx = -1, men hvornår ved jeg så hvornår tanx er ligmed -1?? Skal jeg bare forsøge indtil jeg rammer tallet el... -
Hvis man skal lære et nyt sprog
ForumindlægHejsa Hvor skal man starte, når man skal lære et nyt sprog. Hvad mener I der vigtigst ? Er ordforråd vigtigst eller er det måske udtalen. Skal man kunne tælle til 10 eller det måske vigtigst at kunne forstå før man taler.... -
Matematik
ForumindlægVed en kemisk reaktion spaltes et stof. Koncentrationen af stoffet måles t timer efter målingernes begyndelse til b mol/L. Tabellen viser sammenhærende værdier af t og b. t = 0, 1, 2, 3, 4 b= 5,00, 3,51, 2,48, 1,72, 1,19 Det oplyses at sammenhængen imellem b og t er af formen: b = c*a^t Bestem... -
differentiallligning
Forumindlæghej.hvordan finder jeg en forskrift for denne differentialligning.dN/dt = 0,15(23-lnN)N , N(0) = 15000det der ln forvirrer mig grusomt meget -
Det Vilde Vesten Kreativt Produkt.
ForumindlægMig og to andre venner har om det vilde vesten. Vores over-emne er "Tiderne Skifter" og vi skal have et kreativt produkt. Det kunne være en film eller planche men det syntes vi er for simpelt. Hvad kan vi lave, som er sejt men stadig relevant til emnet Det Vilde Vesten. Hilsen... -
billedsprog
Forumindlægheej vi er igeng med at lave en opgave og så vil vi gerne vide hvad diffinationen på billedsprog er. på forhånd Mange TAK -
ret linje
ForumindlægJeg skal gøre rede for at 3 pkt. i planen ligger på en ret linie. Jeg har så krydset de tre punkter, og normal vektoren giver:(0,0,0)... er det nok, men hvad er forklaringen...?? -
Sammenhæng mellem n(luft) og n(acryl)
ForumindlægJeg forstår ikke dette spørgsmål. Hvad mener de med sammenhængen? (se filen, hvor udregningerne er i), -
Cirkel
ForumindlægHeej alle sammen, nogen der kan hjælpe mig med den her opgave? :-) -
Fri stil nogen fejl?
ForumindlægHej all! ønsker jer en god sommerferie...og alt held og lykke til eksamen og terminerne...Jeg er ved min sidste tysk aflevering i år, blev lige færdig for 1 min siden. Jeg vil bare høre om nogen havde tid, til og se den igennem for grammatiske fejl. Mein sportIch habe in Verein Fußba... -
Eksamen den17/5
Forumindlæghej !Jeg har lige været til eksamen i dag, og du vil jeg høre om jeg kan tage den om næste år selv om jeg ikke er dumpet? altså skriflig? Jeg skal havde høj niveau næste år, så den tækker kun 1/3 men kan man så tage den om? -
Årsprøve 1.g?
ForumindlægHej! Jeg skal årsprøve i matematik og går i 1.g. Men jeg kunne godt tænke mig at høre om der ikke var nogle som ville forklare, hvordan det egentlig fungere til årsprøven, altså med hensyn til den tid man er derinde??? Drt ville være utrolig dejligt, hvis ngn vil give mig et lille overblik. Tak ... -
Fransk.. w00t? :P
ForumindlægHep! Sidder her med en masse års tysk på bagen og faldt lige over noget fransk som jeg, naturligvis, fatter klejne af.. Det er ikke til skole-regi, det er rent privat.. Håber lige der er en der gider oversætte det, hvis det overhovedet giver mening :)Et j'ai deux fois vainqueur traversé l'... -
fysik- årsprøve i 1.g
ForumindlægJeg skal op til årsprøve i fysik, men jeg er temmelig nervøs, og vi har ikke fået af vide af vores lærere, hvordan det egentlig fungere, og vi har ikke flere fysik-timer, så jeg vil høre, om der ikke er nogen der vil forklare mig det, samt hvordan man får et godt resultat????? jeg vil nemlig bar... -
Ændring af karakter?
ForumindlægHej! Jeg går i 1.g, og ved godt at mine karakter ikke rigtig tæller, (som alle altid fortæller mig). Men jeg er ikke tilfreds med min karakter, jeg får nemlig kun 9 og også nogen 8 taller. Men mit spørgsmål lyder så på: Er det muligt at rykke sine karakter fx op fra 9 til 10? Eller har læreren ba... -
Skriftlig mat b-niveau 2004
ForumindlægHejsa Hvordan gik det med jer i dag? Det gik mildt sagt røv-dårligt for mig - vil nærmest være glad for at få 6 - den var meget sværere end jeg havde regnet med. I opgaven uden hjælpemidler har jeg slet ikke set noget lign. cosinus/sinus opgaven i de ti eksamenssæt jeg regnede da jeg forberedte m... -
Årsprøve i skiftlig dansk
ForumindlægHej, jeg skal snart til årsprøve i skiftlig dansk (jeg går i 2.g på matematisk linie). Jeg har hørt, at man får eksamens sættet fra studentereksamen året før (altså vil jeg få det fra sommeren 2003). Er det rigtigt? -
Årsprøve
ForumindlægHej! Min veninde som også går i 1.g skal som alle andre til årsprøve, men hun er temmelig nervøs, da hendes lærere i kemi er racist, (og hun er selv udlænding), og frygter han vil dumpe hende. Men uanset om en lærere har en anden holdning til udlændinge, så vil det da ikke på nogen måde være sand... -
Befolkningstilvækst...
ForumindlægSe venligst det vedhæftede fil.. handler om befolkningstal osv -
Populationsvækst
ForumindlægSe venligst det vedhæftede dokument, handler om Populationsvækst
