Søgning på: danskere i verden. Resultater: 16981 til 17000 af 47039
-
AT: Fagenes fordeling
ForumindlægJeg skriver AT-synopsis i fysik A og filosofi C men er kommet i tvivl omkring kravene til emnet. Mit emne ligger nok indenfor det man kalder filosofisk fysik, så arbejdsmetoderne er ikke begrundet i noget eksperimentielt, det er udelukkende teoretisk (såkaldte tankeeksperimenter). Jeg må nok in... -
Temp. stigning
ForumindlægResistoren har massen 0,72 kg og består af et metal med den specifikke varmekapacitet 415J/(kg*K) c) beregn temp stigning i resistoren, når der løber en strøm på 25 kA gennem den i 15 ms?? hvordan gøres det????? gør herunder erede for relevante antagelser? Say what?? Forstår ikke. -
Polære og upolære stoffer
ForumindlægJeg kom idag til at falde over molekylet H2S i en bog, som skrev at dette molekyle er polært, og jeg beslutter mig for at tjekke efter, og ved at se i mit periodiske system så finder jeg ud af at hydrogen har en elektronegativitet på 2,1 og Svovl 2,5... Mit spørgsmål er så om det ikke er rigtigt... -
Tysk oversættelse
ForumindlægHej ;D Jeg søger hjælp til rettelse af en tysk oversættelse. Håber der er nogle der er genil god til tysk, som vil hjælpe mig? (niveauet er på 2.g).. Hilsen Maria -
Jehovas Vidner - dommedagssekt
ForumindlægJehovas Vidner begår selvmord, for at "redde" sig selv, end jorden går under. Folk som repræsenter dem fortæller dem løgn historier med bl.a, at de ikke må røre ved penge. Ja de tager dem til egen lomme, med den forfærdelig bemærkning at jorden går under i MAJ? Hvad er det for noget, ... -
Hvorfor tror du ikke på reinkarnation?
Forumindlæg1. Nogle børn fødes med mærker efter sårene fra en voldelig død i et tidligere liv, som de senere begynder at fortælle om, og over 3000 historier er undersøgt og kan dokumenteres som værende sande. 2. Kunne det ikke tyde på, at reinkarnation finder sted, når børn allerede fra en alder af 3 år beg... -
børnearbejde
ForumindlægHej. Jeg vil bare lige spørg hvad I syntes om børnearbejde, hvad er jeres mening til børnarbejde? tak. -
Metaforer
Forumindlægfind metaforer for: Et stort bolsje En unormal person En flot ung pige En selvbevidst person -
samfundsfag og religion
ForumindlægHey jeg skal skrive om demokratiets fremtid i irak... er der nogen som har en go bud, hvad man evt. kunne komme snak om -
Elektrontiltrækning
ForumindlægHej Hvis jeg har et metal, fx platin, som har 1 elektron i yderste skal, og har et metal, som fx bly, som har 4 elektroner i yderste skal, og jeg forbinder disse to metaller med en saltbro, og sætter en pol på hver metalflade, og en pære i midten af polerne, hvorfor får man så ikke strøm ud af d... -
Indentitet
ForumindlægJeg skal have projektopgave om et par mdr. vores overordnede emne vil være "Identitet" så jeg tænkte på om i ikke har nogle underemner, der er lette at arbejde og fremlægge. Jeg vil gerne have noget med meget biologi, da jeg er rigtig god til det. På forhånd tak :D -
Hvorfor åbnede man Berlinermuren?
ForumindlægHej :) Har et spørgmål angående min stil om Berlinermuren. Hvorfor åbnede man muren så pludseligt? Folk flygtede jo ikke længere til vest gennm Ungarn, for man lukkede jo grænsen til Tjekkoslovakiet. Desuden bekæmpede Stasi demonstrationerne i Østberlin med vold. Håber i kan hjælpe. -
Hvad er vigtigst?
ForumindlægJeg står i lidt af et dilemma. Jeg går i 1.a på ørestad gymnasium, jeg er lige flyttet der til efter juleferien. Jeg kom fra Metropolitanskolen. Jeg er rigtig glad for det der ude. Det er en super klasse med rigtig mange søde mennesker, det som jeg manglede på metro. Men undervisningen der ude ... -
Globalisering "nyt eller gammelt"?
ForumindlægSidder hér og skriver synopsis om kapitalens fri bevægelse, liberaliseringen af demokratierne etc. dvs om det begreb mange hentyder til som: globalisering. Jeg kan forstå på det hele, at man snakker om tidligere "globaliseringer". Nogen der ved noget??? - helst om dette:) PS: sidder... -
Big brother samfundet ?
ForumindlægJeg har valgt skrive om Big brother samfundet i forbindelse med projektugen på min skole, men har det svært med finde kilder ! så håbede virkelig der var nogle kloge hovedet som kunne hjælpe mig? Går kun i 9 klasse, men gymnasie matteriale er intet problem ;) Ved godt hvad det er, kort, men det ... -
Patienten af Peter Seeberg
ForumindlægJeg skal skrive om en stil om patienten, og jeg er sådan en der ikke rigtigt bryder sig om at analysere, derfor kan jeg heller ikk finde ud af det. Men er der nogen der har læst patienten, som ved hvad man kan tage fat på i den novelle?.. (Jeg skal analysere og fortolke (noget med sproglige virke... -
Valgretsalder?
ForumindlægSynes i valgretsalderen er passende, eller bør den ændres? I må meget gerne argumentere :) -
Er du god til mat. ? SÅ HJÆLP !
ForumindlægHey :) Jeg går på 2 år STX. Jeg har afsluttet mat C, men har valgt at forhøje det til B, da jeg gerne vil have samf. A. Problemet er jeg er SÅ DÅRLIG TIL MATEMATIK! Og da jeg har haft et års pause fra det, ligger det hele langt , langt væk. Jeg vil høre om der er en derude som har tid og tålmodig... -
AT 2010 Emner (historie eller Religon)
ForumindlægHej allesammen, kan nogle give mig ideer til mit emne???? Jeg vil virkelig gerne skrive i Religion eller Histore (som et af min fag) AT 2010: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 -
stigning i grader til en stigning i procent
ForumindlægHvordan udregner man - en stigning på fx 10 grader - hvad bliver stigningen i %?
