Resultater: 17101 til 17120 af 436512
-
Hjælp mig! Mangler teksterne Country/City Lovers af Nadine Gordimer.
ForumindlægHjælp! Jeg er i en slem kattepine! Jeg skal skrive SRP om godt tre uger (i historie og engelsk) omkring Apartheid, og har valgt at tage udgangspunkt i novellerne Country Lovers og City Lovers af Nadine Gordimer. MEN jeg kan hverken få fat i bogen "Reflections of South Africa" af Na... -
Eksamenssættet 2004
ForumindlægHej...Hvilke emner var der i eksamenssættet fra i år?Hvilke emner var svære?Håber på god hjælp...På forhånd tak... Thomas.. -
The bride comes to yellow sky??
Forumindlæghej.. nu har jeg søgt og søgt.. men det er næsten umuligt for mig at finde notater omkring den overnævnte novelle.. er der måske en eller anden engel, der kan hjælpe mig...? -
Avisernes holdning
ForumindlægHej alle,I må lige hjælpe mig engang...Hvilke aviser har hvilke politiske holdninger?? Evt. placeret i forhold til hinanden..Håber nogen kan hjælpe, på forhånd tak!#Daniel -
trelleborg? (vikingetiden)
ForumindlægHej.. hvordan defineres en trelleborg? hvad var det? og hvad blev anlægene brugt til ? håber der er nogen der kan hjælpe mig... på forhånd tak...:) -
reaktionshastighed
ForumindlægHej alle sammenHåber der en derude som kan hjælpe mig. Når vi snakker om reaktionshastigheder, er der visse faktorer som v afhænger af. En af disse er temp. Vil det være en god ide at komme ind på reaktionsmekanismer ganske kort, for derefter at fortælle om forløbet af en elementarreaktion, eller... -
Sofokles
ForumindlægHej.Sidder og terper med den typiske læsning til den typiske old-eksamen.Jeg ville høre om nogen derude tilfældigvis vidste, hvorfor det lige var at Sofokles og de andre tragi-forfattere kun skrev om konger, dronninger eller kongebørn? -
Eksamen - dansk
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvordan man mest effektivt forbereder sig til dansk? Spørgsmålet er om det kan betale sig at forberede sig til dansk eller om man bare skal gå videre til næste fag...? -
Eksamens-sæt anno 2004
ForumindlægHejsa....Jeg er helt ny i dette forum og glæder mig til at skrive endnu mere sammen med jer i den kommende tid :)Det er sådan at jeg lige nu er i gang med mine mundtlige eksamener i folkeren. Har indtil videre været oppe i tysk og dansk hvor det egentlig gik meget godt.Nu skal jeg så snart op i m... -
Søger råd/hjælp mht. til at hente 13 til biologieksamen.
ForumindlægHej. Jeg går i 1.g ad matematisk linje. Det er lykkedes mig at hente 11 i biologi i årskarakter. Jeg er i den situation, at jeg er utrolig interesseret i at forsvare min årskarakter eller forbedre den ved mundtlig eksamen i næste uge.Jeg føler virkelig, at jeg er sikker i hele pensum. Samtidig ha... -
Hjælp til IØ - mod betaling
ForumindlægHej Er der nogle der kan hjælpe mig med disse spørgsmål? Er gået helt død i det. Jeg er villig til at betale for det. Kunne forestille mig til første spg: Efterspørgelsesiden har betydning for hvordan væksten ændrer sig, men hvordan kan man komme med konkrete eksempler og mere fyld?: Konta... -
Eksamenssæt 2014
ForumindlægEr der nogle, der ved, hvor man kan finde opgasættene for kemi a stx 2014? -
Dansk rettelse
ForumindlægHej. Jeg skal lave en præsentationsopgave i skolen, om en romanen som vi har læst. Jeg håber nogle vil rette den lidt, eventuelt kan i skrive om der skal nogle andre faglige ord, end de ord som jeg har skrevet??? :-) referat: Ungdomsromanen handler om en drengs 3 års gymnasieliv, J... -
vis at funktionen er voksende
Forumindlæg- på hele den reele akse Funktionen hedder f(t)= et (t2+1) Jeg går ud fra at jeg skal differentiere og sætte f(t) = 0 bagefter. Jeg har forsøgt at differentiere, men er meget i tvivl om det er rigtigt (jeg har brugt produktreglen) f ' (t)= et*t2+1+et*2t og derefter satte ... -
sro (kulturforskelle og indtrængningsstrategier)
ForumindlægHej folkens, jeg er igang med min SRO Vø-A og AØ-A.. Har dog et lille problem, kan slet ikke finde ud af hvilke modeller jeg kunne indrave i min løsning, er der nogle der har forslag? :-D Problemstilling: Redegør for udvalgte intrængningsstrategier og beskriv kort om Pandora. (her fortæller je... -
ligning
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe mig med denne ligning: (3-5x)/5 > (1+x)/3 - 1 :D -
Mursten.
ForumindlægMurstenene stables på kvadratiske paller med siden 46 cm. Stenene anbringes i 7 lag, og der er 112 sten i alt på sådan en palle. Tegn en skitse, der viser, hvordan det nederste lag sten kan være anbragt på en palle. -
Rumfærge - Problemer med stedfunktion
ForumindlægJeg har et problem med opgave b "hvor højt er rumfærgen nået op efter 30 sekunder" og eftersom det er en del ligninger og udregninger vedhæfter jeg bare opgaven. Jeg håber jeg er gået den rigtige retning i forhold til korrekt løsning til opgaven og der hvor jeg tror jeg har begået fejl ... -
historie opgave i 1 hf
Forumindlægnogen som kan hjælpe mig igang, er helt på den . skal skrive om 30 års krigen. skriv til min mail hvis i kan [email protected] -
mundtlig årsrøve 1.g linjens ligning
Forumindlægskal op til mundtlig årsprøve her i næste uge. Jeg har fået emnerne jeg kan komme op i. et af 'delspørgsmålene' går ud på at redegøre for linjens ligning. Mit spørgsmål er så: hvad skal man fortælle. Forskriften for linjens ligning skal man nok fortælle om, men hvad kan man ellers sig?og ...
