Resultater: 17181 til 17200 af 436512
-
differentialligning
Forumindlægy=c•e^(-2x) er løsning til differentialligningen dy/dx=-2y? y'=-2•c•e^(-2•x) (-2)•(-2)•c•e^((-2•x) )≈4•c•e^(-2•x) -
Fig. 197 (Old)
ForumindlægHej,Jeg ville bare lige høre om der er en som vil hjælpe mig med at analysere fig 197. i bogen oldtidens grækenland? Jeg er ikke helt sikker på hvad jeg skal sige, men er umiddelbart kommet frem til følgende pinde:- Hellenistisk tid- Gruppefremstilling- Individuelt præg- Bedre propertionerVil i h... -
åreforkalkning?
ForumindlægMin biologilærere fortalte, at hvis man trækker noget om kost osv til eksamen, så kunne man inddrage noget om åreforkalkning, men er der ikke nogle der kan forklare mig, hvorfor det opstår, og hvordan det virker osv? Tak -
Beregn molarmassen
ForumindlægBeregn formelmassen (molarmasse) for: Al2(SO4)3 (26,982*2)+((32,066+(15,999*4))*3) = 342,15 Er det rigtigt? -
Gærings øvelser HEEELPPP
ForumindlægHej, jeg har problemer med at forstå hvorfor gæring ikke virker hvis der er ozygen i luften. Jeg ved at gæring kun kan ske anaerobt (iltfrit) - men hvorfor ????? -
TI-83 plus
ForumindlægTI-83 plus sælges.Da jeg er færdig med min studentereksamen om 2 uger, ønsker jeg at sælge min lommeregner, da jeg ikke længere får brug for de avancerede funktioner på min videregående udd.Der medfølger kvittering(garantibevis).Link kabel + computer link-kabel.Manual.Originalæske.Lommeregneren e... -
spidse vinkel
ForumindlægHej. Jeg har vedhæftet en opgave som jeg håber i kan hjælpe med! -
bestemme k empirisk?
ForumindlægHej. Hvad vil det sige at man udfra en matematisk formel skal bestemme "k" empirisk? -
Kvasar???
ForumindlægHejsa... Jeg sidder og læser til fysikeksamen og er så nået til Universet. Men der er et ord jeg ikke forstår: Kvasar... Nogle der ved hvad det er for noget? -
Beregn vægt ved hjælp af massefylden og rumfanget
ForumindlægHar den her opgave i matematik som jeg skal bruge lidt hjælp til. Skal beregne guldbarens vægt i kilogram ved hjælp af rumfanget g Massefylden. Rumfanget er 647,7 cm3 og massefylden er 19,3g/cm3 Hvordan gør jeg? -
ekstemporal tekster
Forumindlæghej..Jeg skal snart op i fransk.. problemet er bare, at jeg synes ekstemporal reksterne er ret svære.. hvordan kan jeg øve mig til dem? selve eksamen er jeg ikk bange for.. men... håber der er nogen, der kan hjælpe.. -
Hjælp
ForumindlægHej, jeg sidder nu med en novelle "Nattens dronning" skrevet af Tove Ditlevsen. Jeg er nået til spørgsmål 5 som er "Giv en fortolkning af novellens slutning" Jeg har lidt svært ved den, har I nogle ideer til hvad jeg skal skrive, er I meget velkomme. Tak :) ... -
the sin bin or lucys heart
ForumindlægER DER NOGEN DER KAN LAVE EN HURTIG PERSONKARAKTERISTIKS OM LUCYS MOR !!!! DET TIL IDAG -
60erne og 70erne
ForumindlægHej folkens! :DSidder lige og øver mig lidt på dansk op til årsprøven på tirsdag i mundtlig dansk.Jeg leder efter noget information om 60erne/70erne som er en af emnekredserne. Det ville være dejligt hvis nogen havde tid til at hjælpe med at finde noget...er gået totalt død.. jeg skal bruge noget... -
differentialligning
Forumindlægjeg kunne godt bruge lidt hjælp til denne opgave undersøg om f(x)=e^4x -2x^2 -x-1/4 er løsning til differentialligningen y'=4y+8x^2 håber i kan hjælpe :D -
Tidsramme Iliaden?
ForumindlægEr der nogen som ved, hvornår Iliaden er fra. Homer var godt nok fra førlitterær tid, men ved nedskrivningen af Iliaden, hvilket tidsperiode befandt vi os så i?På forhånd tak -
SRP-opgave om syfilis
ForumindlægHej.. Jeg går i 3.g og skal altså i gang med min SRP her til december. Jeg skal skrive om syfilis med fagkombination: biologi og historie. Jeg har tænkt på at skrive noget med kirkens- og samfundets syn på sygdommen omkring 1500-tallet og skrive noget om den colombianske teori. I biolog... -
Hyperbel
ForumindlægHejsa...Tja jeg har egentlig et lille problem.Jeg er ved at gennemgå vores formelsamlinghvor jeg er stødt på en hyperbel. Jeg ved hvordan formlen udregnes og hvordan den tegnes, men jeg har aldrig fået en opgave med en hyperbel. Nogle der ved hvordan en sådan opgave vil være formuleret eller hvor... -
romantikken
ForumindlægHej!sidder og læser, men er simpelthen skrupforvirret.1. set ud fra et panteistisk og dualistisk synspunkt, hvad er så forskellen på universalromantikken og nationalromantikken? (mit problem er, at jeg ikke forstår, hvordan Staffeldt kan være uni. romantiker, når han er dualist og universalromant... -
Histoooooorieeeee!!
Forumindlæghey...Har lige et spørgsmål som kører i mit hoved. Hvad er det der skete på børsen i Wall Street?? der var et tidspunkt hvor det gik heeeelt galt for den... altså priserne faldt eller lign.. Vil meget gerne have hjælp til og forstå hvad der skete den dag...tak på forhånd.
