Resultater: 17201 til 17220 af 436512
-
Fascist....?
ForumindlægDavzzz...Hvis i nogensinde bliver spurgt af jeres lærer: "Hvad er en fascist?".. hvad siger i så??? -
Eksamen
ForumindlægHej!Jeg er så småt begyndt på at læse til dansk mdt eksamen, men er kommet lidt i tvivl om det er "nok" at læse om perioderne, men hvordan gør i? De tekster vi har haft på klassen, er vel evt. "bare" til at perskeptivere lidt til, altså vil I mene, man behøver at læse ned til ... -
Pufferligningen og pKs
ForumindlægJeg har hørt at man kan finde pKs udfra en titrerkurve vha af pufferligningen. ´Men hvad er pufferligningen??? Her ledt efter den i min bog (kemi 2000 B) men den står der altså ikke. -
HJÆLP til noter
ForumindlægHej... Jeg skal til eksamen i dansk, men mangler en del noter... Så hvis der er nogen, som har nogen relevante noter eller lign. til følgende tekster må de meget gerne sende det til min mail: [email protected]:Ludvig Holberg: Jeppe på Bjerget Villy Sørensen: Fuglen I JomfruhamP... -
hjææælp :.0(
Forumindlæghey..jeg skal snart op i historie mundtlig..jeg fatter bare ik historie.. jeg hader d så meget:0(..Jeg sidder og læser om den franske revolution. Men jeg fatter ikke, hvad forskellen er er mellem disse 3:1. Girondinerne2. Montagnarderne3. Sans-culotterneOg hvad gik Bourgeoisiets magtkamp´ud på?pl... -
kommatering?
ForumindlægHejHvor meget betyder kommateringsfejlene i dansk stil karakter mæssigt? -
Hvorfor falder kronens værdi?
ForumindlægHvorfor falder kronens værdi i forhold til udlandet når der er inflation?Skal helst ha det skåret ud i pap... -
Spansk oversætelse haster
ForumindlægEr der nogle der vil rette dette. Har brug for hjælp da jeg ikke er god til spansk. Mælkekonen vil gerne sælge kanden med mælk for 100 pesetas. For de 100 pesetas vil hun købe en masse æg og to høns som ville få mange kyllinger. Når de er vokset op, vil sælge alle hønsene og købe sig ... -
Prøve i Syrer, baser, titrering og bjerrumdiagram
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med at finde nogle opgaver (evt. med tilhørende svar) inden for disse emner: beregninger for stærke, middelstærke og svage syrer og baser. Desuden vil der være en opgave med titrering og en med Bjerrumdiagram. Det er en et times prøve, og der er ialt 5 opgav... -
SRP betallingsring
ForumindlægHej piger od drenge Jeg tænkte om i´havde nogle gode ideer til nogle problemstillinger i forhold til betallingsringen, jeg skriver i samfundsfag-Matematik håber i har nogle gode ideer :D -
sommereksamen i dansk 2001
ForumindlægNogle der har opgavesættet, et link til det eller blot har skrevet digtene fra sidste opgave ind?Håber I kan hjælpe:-) -
biologieksamen
ForumindlægHvordan foregår en biologieksamen og hvordan kan jeg forberede mig til det? -
Areal af trekant?
ForumindlægHvordan beregner man arealet, især nu hvor jeg ikke kan finde tal på hvor lang firkanten er osv. (Opgaven er blevet sendt ind som billede, så der burde den ligge) men tak på forhånd for dem der gad og at hjælpe (: -
4grads rødder
ForumindlægHej, nogen der kan vise mig hvordan jeg kommer frem til rødderne på denne 4gradspolynomium. 100x^4+900x^3-2300x^2-900x+2200 Ved at rødderne er 2,1,-1,-11. Men hvordan kommer jeg der til?? :) -
hjælp til SSO emne i dansk!
ForumindlægJeg skal til at skrive SSO i dansk, men har lidt svært ved at beslutte mig for et emne. Ville gerne skrive om et tema i litteraturen, som f.eks. død, kvinder, humor, krig, barndom osv.. Men kan ikke finde nogle noveller/romaner/andet der ville være passende at analysere inden for de forskel... -
Beregne vinkler i en vilkårlig trekant
ForumindlægHej. Jeg sidder med en matematik opgave hvor jeg skal beregne to vinkler i en vilkårlig trekant, jeg kender tre sider, men ingen vinkler, hvilken formel kan jeg så bruge?:) -
Hjælp til komma og punktum i ottelinjet tekst
ForumindlægHej. Jeg har en tekst på engelsk på otte linjer, hvor jeg skal sætte kommaer og punktummer. Er der nogen, der er gode til den slags og kunne være interesseret i at hjælpe :-) ? På forhånd tak :) -
Guldbarer
ForumindlægFik det her spørgsmål der hedder "Danmarks nationalbank ejer 67 ton guld. Hvor mange guldbarer svarer det CIRKA til? Det er nemt nok, det fandt jeg ud af ved at dividere 6700 med 12,5 fordi 1 guldbar vejer 12,5 kg. Det var en tidligere opgave. Men mit problem er om jeg må skrive det præc... -
Elektronprikformel for I2 og KMnO4
ForumindlægSå er jeg i knibe igen.. Med lidt held fandt jeg ud af, at I2 og KMnO4 er molekyler. Men hvordan dammer jeg en elektronprikformel til disse? Tak på forhånd :-) -
Hjælp til opgave med centralbevægelse
ForumindlægHej :) Jeg har brug for hjælp til en opgave indenfor centralbevægelse.. Håber I vil hjælpe :) Jeg skal beregne den højde over jordoverfladen, hvor tyngdeaccelerationen er halvt så stor som ved havoverfladen..
