Resultater: 17381 til 17400 af 436512
-
gennemlæsning af hovedopgave
ForumindlægHej,Jeg afleverede hovedopgave den 26. maj, og jeg skal op og forsvare den d. 14. Men jeg er meget meget meget usikker på, om min opgave i det hele taget kan bestå. Så jeg vil høre, om der er en venlig sjæl, der gad læse omgaven igennem (50 sider) og komme med sit bud på, om den ligger til et 6-t... -
Omvendte lineære funktioner
ForumindlægHej alle da jeg har været syg hele ugen, har jeg misset en del matematik timer og har derfor pænt svært ved at lave min aflevering, så håber meget der er en venlig sjæl der vil hjælpe mig godt på vej :) a) Angiv regneforskrift med definitionsmængde og værdimængde for den omvendte funktion til f... -
AT - mad og mennesker
ForumindlægHej, Jeg skal lave AT med emnet "Mad og mennesker". Jeg vil gerne skrive i historie og biologi. Er der en derude som har en opgave jeg kan få inspiration af? eller en som kan hjælpe mig med mine problemformulering og problemstillinger. Havde selv lidt tænkt på at skrive om livsstils... -
Matematik opgave uden hjælpemidler
ForumindlægHej er der en sød sjæl der kan hjælpe med at løse opgaven vedhæftet. tak -
Lidt af hvert
ForumindlægDette er måske et dumt spørgsmål, men hvordan ser man forskel på et molekyle og et salt(ionforbindelse)? NaCl er jo et salt, men hvordan ses det egentlig blot ud fra "navnet"?Er eddikesyre CH3COOH en amfolyt? Kan den ikke både reagere som en syre og en base?Hvis Na+ er hydraliseret, vil... -
Gibbs Energi - spontant G<0
ForumindlægHejsa, Jeg sidder stadig her og knokler for at forstå teorien bag enthalpi, entropi og Gibbs frie energi. Det er som om jeg efterhånden har styr på det, men én ting forstår jeg ikke. Hvorfor er det, at en reaktion vil foregå spontant når G<0. Altså hvad er argumentet. Jeg har udledt formlen... -
Hvorfor er trykket lavt i venerne og højt i arterierne?
ForumindlægHvorfor er trykket lavt i venerne og højt i arterierne ? Tak på forhånd :) -
Tysk: Tæt forhold?
ForumindlægHey, hvordan siger man:De har ikke et tæt forhold...mit forslag:Sie haben nicht eine nahe VerhältnisEr det helt forkert? -
int sub
Forumindlæg∫(x2+2x-4)/(x-1) t= x-1 x=t+1 dt=dx ((t+1)2 +2 *(t-1) -4) / t dt så havde jeg tænkt at reducere det lidt, men tror nok der er en fejl her: (t2+12+4t-2)/t dt hvad er der galt og hvordan kommer jeg vidre? -
Dansk årsprøve u. notater
ForumindlægJeg skal til årsprøve i dansk og det foregår uden notater eller lignende.. Vi skal simpelthen bare møde op uden noget som helst! Er der andre der har prøvet dette eller har vores dansk lærer fået et flip? -
cos og sin
ForumindlægI forlængelse af et tidl. stillet spr., ved de polære koordinatter. Når man aflæses koordinatsættet til cos(90+v) fås (-sin(v), cos v)Aflæses cos altid på x-aksen, og sin altid på y-aksen? For i dette tilfælde når man flytter cos(90+v), så aflæses cos jo på y-aksen og sin på x-aksen. Er det bare ... -
Spørgsmål til Ti-89 Titanium
ForumindlægHey folkens Er helt ny herinde så er ikke sikker på om jeg skriver det rigtige sted.. Men mit spørgsmål lyder sådan: Hvordan taster jeg den 6. rod ind på min lommeregner ti-89 titanium? Det er en del år siden jeg har brugt min lommeregner og har helt glemt at bruge den. Brugervejledninge... -
Hjælp til Eksamen i afsætning A
ForumindlægHej, jeg skal til Eksamen i Afsætning AVi har skrevet en større opgave i det for en måneds tid siden.Den skal vi så høres i det halve af tiden og den anden halvdel en udkendt tekstMen jeg er slet ikke klar over hvad jeg skal med den større opgave, er det meningen man skal lave et oplæg også fortæ... -
Tysk - hjælp... "en dag af gangen"
Forumindlæghey, hvordan siger man "han tager en dag af gangen?"mit forslag: "Er nimmt ein Tag für Tag"...Ved ikke om man kan sige det?Håber I kan hjælpe- på forhånd mange tak! -
Spansk eksamen.. 2.g??
ForumindlægHvad kræves der af én til spansk eksamen på c-niveau?Vil det være en fordel selv at indlede samtalen (min lærer siger, det _ikke_ er nødvendigt) ..og er der andre ting, der er smarte at huske på, hvis man skal score topkarakter? -
Hjælp til oversættelse af sætninger.
Forumindlæg1) I Tyskland var den Anden Verdenskrig slut. 2) Tyskland skulle give de allierede områder som Schleisien og Ostpreussen. 3) De allierede delte resten af Tyskland i fire zoner og Berlin i 4 sektorer. 4) I 1949 opstod to tyske stater. 5) Forbundsrepublikken Tyskland i vest blev en stat ... -
POLITIKKER
ForumindlægHEJ..skal til eksamen i morgen i international økonomi, og sidder her og roder med de forskellige politikker,men synes det er svært at hitte rede i..Er der nogen herinde, der har nogle gode noter, eller bare kan forklare det kort.. ved jeg godt er svært..på forhånd tak, Thes. -
Hvad kan man sige??
ForumindlægLige en lille tilføjelse til mit sidste indlæg!Hvad kan man sige af kloge ting, hvis man kommer op i sådan noget som indextal, vejet gennemsnit eller noget i den dur? Er der ikke nogen der har været oppe i sådan noget?? -
Kontinuitet og differentiabilitet
ForumindlægJeg har en opgave hvor jeg skal undersøge om en funktion er kontinuert for alle reelle tal, og om funktionen er differentiabel for alle reelle tal. Funktionen lyder:f(x)={0,5x for x _>_ 1 og 2x for x Når jeg tegner funktionen op kan jeg direkte se at funktionen IKKE er kontinuert i x = 1, alts... -
Studenterhuen
ForumindlægSå er det vist ved at være tid til at opdatere:https://www.studieportalen.dk/services/guides/studenterhuen.phpHvem har forslag ??? Alt kan bruges !
