Resultater: 17661 til 17680 af 436512
-
Substitution
ForumindlægSubstituering med halogener. Kaldes det halogenering kun for aromatiske forbindelser eller også for "almindelige"?Og når man siger at et stof er ortho/para eller meta dirigerende betyder det så at stoffet ved substitution oftes sætter sig ved henholdsvis ortho (eller) para c-atomet elle... -
Enoler mm
ForumindlægHvis man har en alken hvor der sidder en OH-gruppe på er det så en enol og hvordan navngives den?Hvis man har et carbonhydrid hvor mange "ting" kan der så subtitueres (evt også adders hvis der er nogle regler for det) på?Altså uendeligt mange eller måske kun en? Og afhænger det af om de... -
1 engelsk spørgsmål (igen)
ForumindlægHey, kan i hjælpe mig med denne sætning:*I modsætning til denne historie, hvor det er udlændinge der er "being disliked" af englændingerne, er det lige omvendt i denne anden novelle...Ved det lyder helt forkert, men prøver alligevel: (er ikke så god til engelsk) "In contrary to thi... -
Mad til studenterfest
ForumindlægHejSom vel de fleste andre i disse tider er mine forældre ved at planlægge en "studenterfest" den dag jeg får huen på - men hvad skal man servere. De har inviteret en 50-stykker og forventer nu jeg kommer med et forslag til hvad vi skal spise - men på det område er jeg rimeligt blank :)... -
DDR..?
ForumindlægEr der nogen som kan kort forklare hvad så'en DDR var og hvordan det opstå osv. -
Oxidationstal?
ForumindlægGør rede for. hvordan man tildele de enkelte atomer oxidationstal for: 1. SO32- = 2. NH4+ = 3. Cr2O72- 4. Zn = 0 (?) 5. MnO4- = +7 og -2 (?) -
Fotosyntese
ForumindlægHej jeg skal lave en aflevering i fysik/biologi, jeg skal fortælle om fotosyntesens kredsløb, og drivhusefektens kedsløb, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forklarer det? altså hvad rækkefølge og såndan noget den skal afleveres i morgen -
hjælp til 1 engelsk sætning
ForumindlægHej, kan I hjælpe mig med denne sætning:"Life is not what you are doing. You don't take the good advice, which you realize afterwards you have done" Livet er det du ikke gør…. Du tager ikke det gode råd, som du ser bagefter du burde have gjort! -
Opløsning af calciumnitrat i vand.
ForumindlægHej med jer.. Jeg har fået en opgave for som jeg ikke rigtig kan komme igang med, håber i kan hjælpe. Den lyder således: Beregn hvor mange mg calciumnitrat, der skal opløses i 1 liter vand for at opnå, at vandet får et indhold på 32 mg nitrat-N per. liter. Vh Jesper, god søndag. -
Problemregning
ForumindlægHej :)) Arealet er ca 90 m2. Med smørrelse og tovværk vejer det i alt 243 kg. Smørrelse 113 kg Tovværk 45 kg Beregn vægten af sejlet uden smørrelse og tovværk. -
Eksamensvagt
ForumindlægHej alle,Er det normalt at der sidder en eksamensvagt INDE i forberedelseslokalet?? -
TI-Nspire CAS software, hjælp........
ForumindlægHej Jeg har lavet et publishview-dokument...... men hvordan redigere skrift str. -
Reducer..
ForumindlægNogen der kan hjælpe med denne opgave: Reducer 4 - 2 * (3b + 1) -
funktionstilvæksten
ForumindlægFunktionen f er givet ved f(x)= 3x2-1. Bestem funktionstilvæksten ud fra x0 = 2. Angiv den tilhørende differenskvotient. Bestem endelig f '(2). For, at bestemme fuktionstilvæksten indesættes det i formlen: f(x0 + h) - f(x0) = 3(2+h)2 - (2) eller er jeg galt på den? -
engelsk sætning (igen)..
ForumindlægNogen der kan hjælpem med denne her:Når du tror det går godt, sniger livet sig ind på dig! Men på samme tid hjælper livet dig- helt uventet sker der en ting som hjælper dig- når du har det hlet vildt dårligt, og har brug for at der sker noget i dit liv!"When everything is going well, the lif... -
Hvilken karakter?
ForumindlægJeg har taget matemtatik på enkeltfag på A-niveau. Der står der i vejl. at den skriftlige karakter fra B-niveau tæller 1/3 i den sammenlagte skriftlige karakter. Hvilken karakter har jeg så fået hvis jeg har fået 7 på B og 9 på A? Sammenlagt giver det jo 8,33 men skal man ikke have en "hel&q... -
Funktions Iteration
ForumindlægHey der!Er der nogen der ved hvordan man beregner konvergensrate for funktions iteration?? -
oversvømmelse...ARGHHH!!!
Forumindlæghey folkens!!!Har lige et spørgsmål.. Hvornår, og hvorfor opstå der oversvømmlse???????????????????????+Takker på forhånd..~Molly~ -
Hjælp til forberedelse!!
ForumindlægHej!Nogen der har et svar på min spørgsmål...Hvordan forbereder man sig bedst til en engelsk eksame i 10. klasse?Hvad skal man gøre til eksamen for at få gode karaktere?*Nørd* -
Chronique de dèrive douce
ForumindlægHejsa, hvis der er nogen som har eller kan lave et resume af "Chronique de la dèrive douce" ville det være til stor hjælp, skal op i fransk imorgen ;P
