Resultater: 17941 til 17960 af 436512
-
Matematik
ForumindlægNogle, som vil hjælpe med opg. c. -
y=b*x^a !!
ForumindlægHej Jeg har fået denne opgave jeg simpelthen ikke kan komme videre med, da jeg ikke ved hvordan jeg skal bære mig ad med at finde a og b. Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe! Bremselængden y (målt i meter) for en lastbil er givet ved y=b*x^a hvor x er farten (målt i km/t) ... -
Underemne til Rights? - Engelsk Outline
ForumindlægHej alle. Jeg har valgt at skrive om overemnet "Rights" til min engelsk eksamen, men ved ikke helt, hvilket underemne, jeg skal vælge. Jeg har havde i starten besluttlet at vælge "Human Rights", men min lærer siger, det bliver for stort, da vi kun har 5 min. Jeg tænker jeg ... -
Analyse af hc Andersenland
ForumindlægHey, er der nogen der har en analyse af hc. Andersenland, som jeg kan bruge til inspiration -
TL§40??
ForumindlægStrandvejen nr. 14. Lasse der ejer Strandvejen nr. 14. Har følgende prioriteter i sommerhuset. (pr. 1.1.2010) 1. Prioritet: Realkredit Sjælland 500.000 kr. Afdragsfrit flexlån. 2. Prioritet: Sælgerpantebrev på 200.000 kr. Kreditor Elisabeth Poulsen Afdragsfrit indtil 2012. 3. Ejerpantebre... -
Tysk - medier
ForumindlægHej Jeg har valgt at lave en disposition om medier, og jeg er ikke sikker på, om jeg vil vælge TV eller computer, som mit emne.. Hvad vil være bedst at tage til en eksamen? Jeg ville også høre om nogle af jer, har nogle gode hjemmesider om medier og unge i Tyskland og Danmark? Tak på forhånd :-) -
Differentialligninger
ForumindlægNogle, som vil hjælpe med den sidste delopgave: -
Monotoniforhold
ForumindlægOm to tal gælder, x og y gælder ,at x og y = 12. Bestem x og y så - x^2 + y^2 = 80 -x^2 + y^2 bliver mindst mulig - x^2 + y^2 bliver størst mulig når x>0 og y>0 Hvordan skal starte det her overhovedet? -
integration af sqrt(10-2x)
Forumindlæghvad fås ved integration af f(x)=sqrt(10-2x) ? Har ikek haft mat i 2 år nu, så kan ikke længere huske det.. -
Matematikbog til selvstudie
ForumindlægHej, Jeg har lånt "Basal Matematik" af Allan Baktoft. I bogen er der en del opgaver man kan regne, men der er ingen løsninger, er der nogen der ved hvor man kan finde dem, eller kan Du/I anbefale andre matematikbøger med opgaver/rettelser? Bogen skal bruges til selvstudie, og niveaue... -
Hvilke problemstillinger stod den danske velfærdsstat overfor da den blev til?
ForumindlægJeg håber der er nogen der kan hjæle. Jeg er igang med en opgave om den danske velfærdsstat, dens historie og hvordan den blev til, jeg har skrevet om kanslergadeforliget, fattigloven, pensionsordningen osv, det eneste jeg ikke lige kan finde noget om er forskellige problemstillinger. -
Nogen der gerne vil rette en stil (-: ?
ForumindlægJa overskriften siger sig selv. Kan sagtens sende den på torsdag eller fredag, da den først skal afleveres søndag. Så håber nogen af jer er villige til at rette den (-: Skriv bare her. og det er en dansk stil. Hav en rigtig god aften (-; -
Hjælp!!
ForumindlægHej, jeg har fået en opgave der lyder: I nedenstående tekst er verbet (udsagnordet) to be brugt i forskellige udtryk. Forklar hvilken grammatisk funktion det har i de understregede eksempler. Skriv dit svar på dansk. 114/136 Jeg har prøvet at lave det så godt som jeg kan, men er ikke sikker... -
Archimedes' lov
ForumindlægEn eller anden der gider forklare Archimedes' lov med helt almindelige ord, jeg har prøvet at google det, men jeg forstår det ikke:( -
Oversættelse - "A Red, Red Rose"
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe mig med at oversætte dette digt, til normal dansk? A Red, Red Rose O my Luve 's like a red, red rose That 's newly sprung in June: O my Luve 's like the melodie That's sweetly play'd in tune! 5As fair art thou, my bonnie lass, ... -
Matricer
ForumindlægHejsa, Jeg sidder med en opgave hvor man skal angive matricen for f. Se vedhæftede. Jeg kan ikke se hvordan jeg skal gribe den an. Nogen som har en ide ? -
matematik ligning og ulighed
ForumindlægHej alle :) Hvad er en ligning og ulighed?? Kan I komme med eksempler, og forklarer hvorfor... Jeg tror det er på tide, at jeg sætter mig til at lære det helt rigtig nu, at jeg skal bruge det.. -
potens
ForumindlægGRAFEN FOR EN potensfunktion GÅR GENNEM PUNKTET 11,199. NÅR Y VÆRDIErne VOSKER MED 2% NÅR X VÆRDIErne VOKSER MED 10 % BESTTEM A kan ikk komme til løsning, er der en bestem formel -
To variabler
ForumindlægHej Kan I anbefale bøger eller hjemmesider om funktioner af to variabler i sammenhæng med økonomi? -
Dansk
ForumindlægHey ! :) - Har et spørgsmål, håber der nogen der kan svar. Det er om dansk skriftlige/ graak i atik eller stav fejl. - Plejer altid lave det samme fejl, ved ikke hvad jeg skal gøre for at blive bedere til dansk gramatik. :( - Er der nogen der kan kom med et forslag , hvor jeg skal starte e...
