Resultater: 18341 til 18360 af 436513
-
Forbrænding! Hjælp til at forstå spørgsmål og rette…
ForumindlægNogen der gider forklare mig hvad det er min underviser fisker efter? :) Jeg har regnet alle M´er, n´er osv. ud -men hvad er det der bliver fisket efter?! :D -og ret gerne fejl! ;) Du skal forbrænde 2,60 mol carbonoxid med oxygen. Reaktionen foregår efter følgende ligning: CO (g) + O2(g) &rar... -
Beregning af figur
ForumindlægHejsa! :-) Jeg er igang med denne opgave (se vedhæftede fil), hvor jeg skal bestemme længden af siden AD, og dernæst bestemme arealet af figuren. Det er længe siden, jeg har arbejdet med trekanter, så er der nogen herinde som kunne fortælle mig hvilken formel jeg skal bruge? Jeg har en idé, om a... -
Trigonometir
ForumindlægJeg vil gerne have hjælp til at vise følgende:arctan(2+3^(1/2)) = 5/12*Piarctan(3^(1/2)) = 1/3*PiJeg har ingen anelse om hvordan jeg skal gøre... -
Dansk
Forumindlæghej!!Har fået til opg. at læse Lykkeper af Henrik pontoppidan her i sommerferien, da vi er langt bag ud med det pensum vi skal nå. Men vil lige høre om der er ikke er nogen der sidder inde med lidt notater om bogen, så jeg ikke skal bruge hele sommerferien på at analysere bogen, har nemmelig en m... -
Muligheder for at lære tysk eller italiensk som student.
ForumindlægHej. Mit spørgsmål lyder: Efter endt studentereksamen, er det så muligt at tage HF-enkeltfag (ikke GSK-kurser) sideløbende med ens universitetsstudier?Jeg er altså interesseret i at tage tysk eller italiensk på B-niveau (er pt. matematisk 2.g'er, har fransk B), og vil gerne vide om det er mul... -
Fortryder (måske) mit valg.
ForumindlægHej folkens. Jeg har valgt den samfundsfaglige linje, men jeg har nu besluttet mig for at jeg heller vil have noget med IT at gøre. Her kommer problemet: Jeg ved ikke om man kan det med denne linje. Der står f.eks på UG, at man skal have matematik A for at tage en bacheloruddannelse indenfor soft... -
ACN
ForumindlægnOGEN DER har hørt om ACN? HVis ja, hva er det? Jeg har nemlig for nylig hørt om det... -
Fysik - hjælp please
ForumindlægHej! Det ville være en kæmpe hjælp, hvis i lige havde tid til at svarer på de her 3 spørgsmål. Gerne med jeres egen ord:) Tak på forhånd. 1 - Beskriv drivhuseffekten, hvorfor er den vigtig men samtidlig også en trussel mod jorden? 2 - Hvilke konsekvenser vil en temperaturstigning få for... -
Engelsk - en sætning..
ForumindlægHey, kan man godt sige den her sætning?"so that's where I've got your mail address.." -
Hjælp ..
ForumindlægHvordan er det nu man gøre Kg om til KN/m? -
übertheory
ForumindlægDet er jo i teorien ganske ejendommeligt, at universet lader sig definere via matematik - vi opererer med formler der gennem n aksiomer danner en harmonisk, logisk struktur. Disse ”postulater” som umiddelbart forekommer ubevislige regnes for matematikkens byggeklodser og kun obskure sind tør stil... -
blodtyper
Forumindlægvar lige lidt i tvivl om noget omkring blodbestemmelse spørgsmål og håbede lige om nogen gad og hjælpe. 2 personer, der begge der begge har den blodtype 0 posetive får børn sammen. angiv forældrenes mulige kønsceller. hvis de begge er 0 posetive skal har de så ikke kun disse kombinationer? i... -
Koordinatsæt til en cirkels skæringspunkter.
ForumindlægJeg skal lave følgende opgave uden hjælpemidler: (resultatet skal være (0,0) og (-4,0) En cirkel er givet ved ligningen (x+2)^(2)+(y-2)^(2)=8 Bestem koordinatsættet til hvert af cirklens skæringspunkter med koordinatsystemets førsteakse. Jeg har sat y=0: (x+2)^(2)+(0-2)^(2)=8 (x+2)^(2)+4=8 Je... -
De største byer i Danmark!
ForumindlægEr der nogen som kan si meg hvad som er de 10 største i byer i Danmark?Og hvor mange indbyggere de har?Evt. kildehenvisning.HilsenNordmand som skal lage hjemmeside om Danmark -
studie i England
ForumindlægHej!Jeg skal starte i 3.g efter sommerferien, og synes efterhånden, at jeg meget snart skal til at beslutte, hvad jeg vil efter gymnasiet. Jeg overvejer meget kraftigt at tage et eller flere år til England. Jeg vil gerne studere på 'University of Oxford' eller 'University of Cambridge... -
Vækst
ForumindlægHey jeg har virkelig brug for hjælp med nogle spørgsmål om vækst. Håber i kan hjælpe mig :) For en lineær funktion er forskriften: y= 439x + 28.262 a) Hvor meget vokser y med, når x vokser med 1? b) Hvor meget vokser y med når x vokser med 2? For en eksponentiel funktion: y = 89 * ... -
Integration: Volume af Kugle
ForumindlægJeg bliver bedt om at finde volumen af en kugle. Følgende integral skal evalueres: R er volumen af kuglen i første oktant. Hvor: Dvs. at: Jeg udtrykker variablerne som sfæriske koordinater: -
haster. om differentailligninger
Forumindlægen befolknings størrelse kan beskrives ved en funktion N, således at N(t) er folketallet til tiden t, hvor t angives i år. det antages at N tilfredsstiller differentialligningen dN/dt=(0,025-0,0004t)*N hvilken information giver ligningen om udviklingen af folketallet? -
Of eller At
ForumindlægHvilken er korrekt? (Jeg så mig selv som uduelig) I thought of myself being useless I thought at myself being useless -
Sidder fast i en differentialligning (substitution)
ForumindlægHej Jeg har en opgave angående differentialligninger. Jeg har fået stillet følgende ligning. y'(t)7t3y(t)=-8t3 Jeg er kommet frem til følgende int( y'(t) / -7y(t)-8, t) = int( t3, t) Det er her jeg støder ind i problemer, på højre side. Når jeg integrer så får jeg den til ln(-7*y(t)-...
