Resultater: 18561 til 18580 af 436513
-
Fysik A
ForumindlægForklar ud fra fysiske begreber og love, hvorfor en helikopter kan løfte sig op. -
Differentialregning
ForumindlægHej. Er der en venlig sjæl som kan hjælpe med to matematik opgaver? 1) Bestem stamfunktionen til funktionen f med forskriften, f(x) = x^2 + 2x + 5 Hvis graf går gennem punktet (1,1) 2) Vis, hvordan man integreres til 2/3 x^3/2 (udnyt x = x^1/2) -
Problemløsning
Forumindlæg9.a planlægger en turnering hvor skolens 7., 8 og 9 klasser skal spille basket. Der er i alt otte klasser, der skal deltage i turneringen. De otter klasser er: 7a 7b 7c 8a 8b 8c 9a 9b Frederikke foreslår at de organiser turnerigen i tre runder: runder er der fire kampe. Hver klasse skal spil... -
Hjælp tak
ForumindlægNaja forslår at de organiser turneringen på en anden måde så alle otte klasser skal spille en kamp mod hver af de andre syv klasser. Hvor mange kampe bliver der i alt i turneringen med Najas forslag? Du skal begrunde dit svar. Hvordan kan jeg løse den? -
fritid på videregående uddannelser???
ForumindlægJeg vil gerne høre de/dem som læser på en videregående uddannelse på universitet, dtu eller ingeniørhøjskolen, om hvor mange timer i har ca. om ugen, og hvor mange timer i i gennemsnit bruger på lektier på dagen. Hvordan er det med lektiermængden? Er det meget meget hårdt? Har man fritid i weeken... -
Jeg er gået i stå..
ForumindlægHej alle sammen Så jeg har emnet Inertimomentet i Teknikfag/Matematik. Og jeg skulle finde U(I). U(I) = (Q · L3 / 48 · E) · I-1 og jeg har værdierne: L = 2m E = 9000MPa I = 341718,75mm4 også skulle jeg først finde Q, jeg ved ikke rigtig hvordan, men jeg har gjort såda... -
"De betyder mest" på tysk
ForumindlægJeg er i tvivl om, hvordan man siger "De betyder mest" på tysk. Jeg er ikke sikker på, om "mest" er omsagnsled til grundled og derfor ikke skal have nogen endelse, eller om det hedder "am meisten" eller "der meiste". Nogen der kan hjælpe mig med at lave sæt... -
HS afskaffes
ForumindlægJeg ser overhovedet ingen grund til at den 1årige HH afskaffes. Den såkaldte HS ungdomsuddannelse er perfekt for gymnasium- eller HTX-studenter, som vil beskæftige sig inden for handel. Handelsskolen giver en lang række kompetencer inden for handelsverden, og derfor er HH-studentereksamen meget s... -
mat. hjælp.... please........!!
Forumindlæghåber i kan hjælpe mig med dette opg.....jens har en pose æbler. han giver adam hver to æbler og resheda en tredjedel af resten. så har han stadigvæk halvdelen af æblerne tilbage til sig selv.hvad vil du betegne med x?opstil en ligning som x skal opfylde?på forhånd tak!! -
Emner til Naturgeografi + Historie???
ForumindlægNogle der har nogle forslag til emner i Naturgeografi og Historie... Jeg er helt på bar bund... -
Sætninger - tysk
ForumindlægHej, er der nogle som vil hjælpe mig med at rette disse sætninger? Emnet er substantiverede adjektiver.1)En berømt tysker, og en berømt dansker mødtes for mange år siden i HamburgEin berühmtes Deutscher und ein berühmtes Däne sich viele Jahre seit begegnen ins Hamburg2) De unge har protesteret, f... -
AT2006, MUSIK og HISTORIE???
ForumindlægRejser, rejser, rejser??? Nogle idéer mht. fagkombinationen: musik(humaniora) og historie(samf) Er fuldstændig lost! -
--> Henrik Pont. Under Aaget<-- Plz Help =)
ForumindlægJeg kunne godt tænkte mig at høre fra andre som har arbejdet med teksten Under Aaget af Henrik Pontoppidan....Da jeg skal holde et oplæg på klassen...Jeg syntes den er ret svær!Så plz help, hvis du er i besiddelse af materiale ;)Jeg er meget åben for ideer ;)På forhånd Tak! -
NATURFAG!!!!
ForumindlægHejza!Nogen der kan hjælpe med at finde forskriften for den eksponentielle udvikling, der er bestemt ved f(-2)= 4 og f(7)= 1Beregn f(-1) og f(5) -
enkle spørgesmål
Forumindlæghvorfor er der kalk i dansk undergrund (jeg hved godt hvorfor man kan ikke finde en forklaring ) -
Tekster til AT9 - Engelsk A og Samfundsfag A???
ForumindlægHej alle Søger desperat noget at kunne analysere til AT9. Det overordnede emne er kommunikation, og jeg har tænkt på at lave noget om kvinders rettigheder i Indien. Problemet er bare, at jeg ikke har kunne finde nogle tekster, jeg kan analysere i faget engelsk, som på en eller anden måde kommuni... -
procent regning
ForumindlægHej, er der nogle der kan forklare mig, hvordan man udregner denne opgave? Gerne forklaring med ord, så jeg ved hvorfor udregningerne er som de er :) Tak! :) I en given periode stiger løningerne med 2% pr. halvår. Hvor mange procent er lønstigningen på 3 år? -
AT 2009 - emne '?
ForumindlægHej folkens Sad lige og tænkte på om jeg ikke kunne skrive om pestens rejse og dens konsekvenser, i biologi og historie i AT 2009 ? Tror i man vil kunne udarbejde en god synopsis i forbindelse med sådan et emne ? -
Tysk oversættelse
Forumindlæghej allesammenJeg er ikke særlig god til tysk, så det ville være en stor hjælp, hvis der er en, som vil kigge min oversættelse igennem:--------------------------------------Nu har vi igen problemer: Hvem henter avisen og rundstykkerne? Det problem har vi hver søndag morgen. Jeg har næsten altid h... -
Chi i anden - Forventede værdier
ForumindlægI dag blev jeg irreteret på min lærer, men især også mig selv... Jeg har altid forestillet mig, at når man laver sine forventede værdier for en observation, hvor man vil tjekke om der er uafhængighed, så var det binomialfordelingen man gik ud fra... Krav til binomial: n uafhængige forsøg, hvor n...
