Søgning på: danskere i verden. Resultater: 19521 til 19540 af 47039
-
Hjælp til ansøgning (bartender)
ForumindlægHejsa Vil gerne undskylde på forhånd hvis i syntes mit spørgsmål ikke hører hjemme på dette forum, jeg sletter det hvis i syntes. Jeg er for tiden ved at afslutte 3.g og kunne godt tænke mig at få et weekend job før ferien begynder. Har derfor tænkt på at arbejde inden for bar industrien. Jeg er... -
induktiv og deduktiv metode i samfundsfag
ForumindlægHej Jeg kan se at den deduktive metode tager udgangspunkt i en teori inden for et givet felt, mens induktion tager udgangpunkt i den empiri man har indsamlet. Men mit spørgsmål er, en teori er vel også baseret på indsamlet empiri? og vil det så ikke sige at alt i grunden er induktion, da man ik... -
Ordforklaring-morgenvandring(Adam Oehlenschläger) Hjææælp!
ForumindlægEr der nogen der kan sige mig hvad " smøget paa den maneer" bertyder?? -
2. klasse og skolefest
Forumindlæghvordan oversætter man 2. klasse og skolefest til engelsk? mine bud: 2. klasse: second degree / second class? skolefest: school party / school dance? nogle der kan hjælpe :)?? -
Magtens tredeling og retssystemet
ForumindlægHej håber der er nogle der kan svare på dette da jeg er en smule forvirret. Er retssystemet og magtenstredling det samme? Hvis ikke, hvad er forskellen? På forhånd tak -
Det haster utroligt meget..
ForumindlægHei jeg skal lave min engelsk synopsis til mundtlig eksam og jeg har trukket emnet om sport ville bare spørger om nogen kan give nogen eksempler at hvordan man opbygger en synopsis?? -
Narcissisme !
ForumindlægHej Alle :) Er der nogen der ved hvor man kan finde noget om kritiserering af narcissismen ? - Et indlæg el. bare noget som helst el. bare generelt hvis du ved hvilke negative sider der ved narcissisme. så vil jeg meget gerne høre mere om ! :) -
Kulstofkredsløbet?!
ForumindlægJeg skal op til NF-eksamen i morgen. & jeg har snart læst rigtig mange sider igennem for at fatte hvad kulstofkredsløbet er & hvordan det fungere. Jeg har forstået så meget at det har noget med fotosyntesen & respiration at gøre, men fatter ikke selve kredsløbet eller kan ikke forkla... -
Historie på stx
ForumindlægEr historie et fag man SKAL have på stx? Eller er det noget man kan vælge fra? -
KVUC
ForumindlægHej Alle Jeg har valgt en sommersupplering som starter fra d. 11 juli til den 18 august. Men transporten dertil bliver besværlig mener jeg for det kommer til at koste dyrt. Jeg har 4 zoner fra mig til selve stedet. Kender i andre "måder" man kan komme frem til stedet uden at betale ... -
Brøker
ForumindlægJa, jeg her fået det forklaret mange gange, men fatter stadig ikke helt hvordan jeg skal gøre. Ups.. Eh.. er det nogen der kan hjælpe mig med at regne de her brøker ud? eller hvad man nu skal? 12 - 7/8 = ? 14 2/9 + 1 1/3 = ? -
Hjælp til lille matematikopgave
Forumindlægx = -12 ± √600/2•2 Hvordan regner man dette udtryk? Jeg er ikke sikker på hvordan man gør når der står et ± (plus/minus) tegn. Håber nogen kan hjælpe! :) -
Snowden og NSA
ForumindlægKære Jer derude. Jeg har VIRKELIG svært ved at få et kortfattet handlingsforløb over hvad de nye skandaler handler omkring Snowdens nye offentligørelser, NSA's forhold til Danmark og Sammarbejdet mellem Tyskland og Rusland??? Håbede på nogen kunne formulere en kortfattet handlingsforløb ove... -
Billede- historie
Forumindlæghej jeg skal skrive en stil til vedhætet billede, hovedeperssnen skal være pigen. historen skal handle om pigens erindringer, mødet med drengen på billedet og hvad tanker der satte igang hos hende.. nogle gode ideér til en god historie.. TAK -
Bush-doktrinen
ForumindlægHvis man skal lave kildeanalyse af Bush-doktrinen hvem er så modtageren? -
De sortes had til de hvide i dag efter slaveri tiden og omvendt
ForumindlægHej Vi har et projekt hvor overemnet er modsætninger, og jeg har valgt slaver og ejere. Jeg ville spørge om: Hvorfor var der behov for slaver? Hvilken konsekvenser havde det for landet hvor slaverne kom fra? Hvordan har hvide det med de sorte i dag, hvorfor? Er afrika stadig et lavere land ... -
Diskussions opgave
ForumindlægHej Er der en der kan hjælpe jeg skal diskutere magtkampene mellem gejstligheden og verdsligheden. Hvordan vil man gøre det? -
NF evalueringsopgave
ForumindlægHej, jeg skal til NF eksamen og er i gang med at lave min evaluerings opgave, hvor emnet er Olie og andre energikilder. Jeg har fundet nogle ting, som jeg gerne vil komme ind på. Så derfor vil jeg høre om der nogle der kan komme med gode råd til de ting jeg vil ind på og om der evt. er noget der... -
10 klasse mundtlig prøve. Romantikken Det hirsprungske familliebillede
ForumindlægHej jeg har trukket romantikken og har derefter valgt, at arbejde med Det Hirsprungske Familiebillede. Har i nogle gode råd til, hvad jeg skal komme ind under og i hvilken rækkefølge jeg skal skrive det ind i min synopsis? Hvis i derudover har nogle gode råd til hvad jeg skal sige til de forskel... -
Enhed
ForumindlægHej, Jeg har fået opgivet en massefylde på: 0,283 lb/in3. Hvad er det helt præcist man foretager sig i det følgende: ρ = f/g = 0,283/(32,2 · 12) = 7,324 · 10-4 lbs2/in4? Hvor kommer tallene i nævneren fra? I lærebogen er der ikke skrevet enheder. Tak på forhånd.
