Resultater: 19541 til 19560 af 436513
-
bølgelængder!
Forumindlæghvidt lys sendes gennem et gitter med 600 streger pr. mm. spektret ses på en skærm i afstanden 2,00 m fra gitteret. Den grønne del af 1. ordens-spektret befinder sig i afstanden fra 61,5cm til 74,0cm fra lyspletten af 0.orden.Hvilke bølgelaænger indeholder det grønne lys? -
Hvad synes i ?
ForumindlægBør FN stille betingelser for at være medlem? Jeg synes, at der bør stilles betingelser for, at man kan være medlem af FN. Men jeg kan ikke lige begrunde hvorfor. Så ville jeg lige høre hvad i synes om det? :) Det kan være jeg for nogen ideer? :) Tak på forhånd :D -
CASIO ALGEBRA F.X 2.0 PLUS
ForumindlægCasio Algebra f.x 2.0 plus SØGES - hej :o) er der en derude der ligger inde med en over nævnte lommeregner som de evt. vil sælge, så er jeg meget interesseret. -
Islam - den gyldne middelvej
ForumindlægHej alle! Jeg arbejder lige Pt med religionen islam, og er lidt i tvivl om hvad " den gyldne middelvej" er. Og hvor stor en rolle den spiller i religionen. Det skal lige siges at jeg har søgt på google, i håb om at finde noget, men kan kun finde noget om " den gyldne vej ifølge... -
omregn til kvadrat på toleddet størrelse
ForumindlægOmskriv x^2 + 25 – 10 x til kvadratet på en toleddet størrelse. Hvordan gør man det? -
Dansk stil: Historytelling
ForumindlægHej...Vi har fået til opgave at skrive en dansk stil i forbindelse med en konkurrense på syddansk universitet. Det går ud på at fortælle om vores historie, som den har været, som den kunne have været og som den bliver.Der er forskellige muligheder som alle omhandler naturvidenskab og teknik. Der ... -
Tysk oversættelse-HJÆLP!
ForumindlægEr der nogen som har lavet denne oversættelse!!Bogen hedder Einfach so (alm brugt bog i tysk, sproglig.Side 129 opg. 5.Oversættelsen hedder Die No Future-Generation.Håber der er nogen som kan hjælpe da jeg er i virkelig tidsnød. -
"i fase" hvad betyder det?
Forumindlægen funktionsgenerator udsender en lyd til to højtalere, de udsender samme tone men i fase. Hvad betyder det? -
rettelse af kort tyskafsnit
ForumindlægHej :) Har siddet og knoklet med at skrive dette på tysk, er der en venlig sjæl der gider at kigge på den mht. grammatiske fejl og ordstilling? Die Gedichte handeln von Sehnsucht nach dem ewigen Friede, dem das Leben der Person des Gedichtes leichter machen will. Wenn das ”lyrische ich&rd... -
oversættelse af exchange students!!
ForumindlægHey håber der er nogen derude som kan hjælpe..Er der nogen som har lavet oversættelsen Exchange students (øvelseshæfte 1) side 29.!?Mvh -
Eksponentialfunktion; hjælp til 1 opg..!!
ForumindlægHej jeg ved ikke hvilken formel jeg skal bruge, og hvordan jeg skal udregne opg forneden:1) En bakterie vokser fra 800 bakterier til 2000 bakterier på 10 timer. Med hvor mange procent i timen vokser kulturen?2) En anden bakteriekultur vokser fra 200 bakterier til 3200 bakterier på 5 timer. Med hv... -
Andengradsligninger - Når der ikke er nogen c-værdi
ForumindlægHej alle! Hvad gør man når der ikke er nogen c-værdi? Jeg sidder og bakser med flg. ligning: 3x^2-6x=20 Umiddelbart ser det gansk enkelt ud, men efterhånden som man går længere og længere ned i den, bliver den mere og mere uforståelig. Kan i hjælpe mig?! -
Tysk sætning
ForumindlægHej jeg har problemer med denne sætning.Amsterdam-traktaten er grundlaget for den kommende udvidelse af EU med central- og østeuropæiske lande, og man er blevet enig om prodecuren for optagelse af de nye medlemsstater.Her er mit meget forkerte bud:Der Vertrag ist die Grundlage für die kommende Au... -
biologi-rapport
Forumindlæghej er igang med en biologi øvelse: måling af blodtryk og puls.. Men er lidt i tvivl om min hypotese. Kan det her gå an: folk med dårlig kondition har højere puls end folk med god kondtion?? og hvorfor har de det? På forhånd tak :) -
Mekanik (Skr.) - Hjælp haster
ForumindlægGoddag. Jeg er gået helt kold i den følgende opgave. Problemet er ikke at jeg ikke forstår formlerne, men kan bare ikke omsætte dem til praksik i opgave sammenhæng. Opgaven: (fra bogen Eksamenopgaver i Fysik A 94-97) -------------------------------------------- OPGAVEN/ Golfputtet: (s. 57 opg. 4)... -
menneskerettigheder og demokrati
Forumindlæghar AT og har om menneskerettigheder og demokrati og er helt lost omkring min synopsis... så ville høre om der var noget der havde en opgave om det, eller noget lign... ??? håber i kan hjælpe.. -
(fysik; bølger) hjælp til en opg!
Forumindlæglaserlys med bølgelængden 632,8 nm sendes ind mod et gitter med 100 streger pr. mm.a) Beregn gitterkonstanten.b) Beregn afbøjningsvinklerne for 1., 2. og 3. orden.mit bud på opg a)... skal jeg sige 632,8 nm dividere med 100 streger pr. mm??ved ikk hvordan jeg skal regne b) opg... -
Funktioner
Forumindlægvi betragter funktionsfamilien fa(x)=(a/(a+1))x+1 , hvor a IKKE tilhører -1vis, at der findes et punkt, som alle familiens grafer går gennem.Bestem a, så grafen for fa går gennem (3,2) -
funktioner
Forumindlægfuntionen ft er bestemt ved:ft(x) = tx^2-2x-(t-4) , E tilhører Rtegn grafterne for f0,f-1 og f1 på grafregneren, og vis, at der findes punkter, der for enhver værdi af t ligger på grafen for ft..???? -
Nedfald (fysik)
ForumindlægEt ur tabes fra toppen af Rundetårn, der er 36 m højt.1) Bestem urets fart, lige før det rammer gaden.Forslag: skal jeg her bruge at det accelererer med 9,82 m/s^2 ?2) Hvor lang tid tog faldet? Der ses bort fra luftmodstanden.her er jeg nok blank :(Håber nogen kan hjælpe :-)
