Søgning på: danskere i verden. Resultater: 19821 til 19840 af 47039
-
Essay om "En fiskerrede"
ForumindlægHeej . Jeg skal i dansk skrive et essay over en novelle som vi har læst. Det er "En Fiskerrede" af Henrik Pontoppidan. Den handler om nogle fattige fiskere der lever i en lille landsby. Måden hvorved de skaffer sig penge og den slags er, udover at fiske self., at vildlede forbipassrende... -
Hvordan siger man?
ForumindlægHey,:DDa jeg skal op til Tysk imrogen kunne jeg godt tænke mig at prasenterer selvstændigt men for at gøre det skal man også have munden igang, så derfor er der nogle ting jeg kan sige og andre ikke derfor håber jeg også at i vil hjælpe mig med det jeg ikke kan sige...1) Først vil jeg gerne fortæ... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægHer er nogle linjer på engelsk, som jeg gerne vil have hjælp til at hvave oversat til dansk.. Hamlet: To be, or not to be, that is the question: Whether 'tis nobler in the mind to suffer The slings and arrows of outrageous fortune, Or to take arms against a sea of troubles, And by opposing an... -
FSA HELP !
ForumindlægHej... Det her er meget vigtigt for mig. Jeg skal til FSA den 22/06 og jeg kunne godt bruge lidt hjælp. Der er mange som fortæller hvor let det egentlig er at gå til mundtlig dansk, men jeg er ikke en af dem. Jeg synes derimod at det lyder skræmmende. Jeg ved hvordan det hele skal foregå, men al... -
9 tysk sætninger rettelse
Forumindlæg- Ich bin soeben in Kino gewesen. - Nun musst du in Bett gehst - Ich will soeben eine Zigarette rauchen, bevor ich ins Bett gehe - Sie ist müde geworden, weil sie lange geschlafen hat. - Ich muss meine Mutter holen, wenn sie heute Abend mit dem Zug kommt. - Wenn du bist ganz still, können w... -
Übersetzung
ForumindlægHej derude Jeg har lige oversat nogle sætninger, fra dansk til tysk - jeg er bare i tvivl om jeg har skrevet (ein, eine, einem) (viel, viele, vielen) i de rigtige former, på de rigtige tidspunkter - jeg har lidt svært ved at forstår det med akkusativ og dativ, og alt det der. Så tænkte om d... -
HJÆÆÆLP! LITTERATURLISTE!
ForumindlægHej :-) Jeg er i gang med at skrive en stor skriftlig opgave om nyeste tid, samt en analyse + fortolkning mm. af en novelle. Nu har jeg så bare to problemer. 1. Jeg skal have lavet en indholdsfortegnelse (jeg har word 2007), men hver gang jeg indsætter en, som skal opdatere automatisk, så gide... -
Essay om racisme
ForumindlægHej. Jeg har essay for, og jeg har aldrig skrevet essay før, måske har jeg en gang i folkeskolen, men er ikke sikker ,kan ikke huske det, nok med det .. Jeg har skrevet noget, og ville lige spørge jer om jeg har gjort det rigtige :) Nogen gange så spørger jeg mig selv, hvorfor er folk racister,... -
Tysk!
Forumindlæghejsa. jeg har oversat en dansk tekst og vil bare lige se om i kan spotte nogle bemærkelsesværdige fejl! Karl Markovics ist der Falschmünzer ungekrönte König in diesem hervorragend deutschen Film, der ist gegründet auf wirkliche Ereignisse. Eindeutig ein Kandidat für die diesjährigen Filme! Die... -
Hjælp til tysk stil:-)!
ForumindlægHej Er der nogen, som kan hjælpe mig med at rette min tyske stil?På forhånd tak!Die romantischen Gedichte handlet oft um leidenschaftlich Liebe zwischen junge Leute, aber auch um die grosse Liebe für die herrliche Natur. Die wunderbar Natur ist doch nicht immer nur friedlich und froh, aber die ka... -
Sætning
Forumindlæg"Volkswagen ist eine Deutsch Automarke und der größten Autohersteller in Europa und es ist der Dritte größten in der Welt, als das gütig Unternehme zu verkauften." Giver den mening ? Det er meningen at der skal stå: Volkswagen er et tysk bilmærke og den største bilproducent i Europa ... -
treårskrigen
ForumindlægHjælp!!!! Jeg er i gang med at skrive historieopgave om treårskrigen 1848-1851... Jeg ved at krigen på en måde var delt op i tre perioder.... 1. periode før våbenhvilen 2. periode våbenhvilen og 3. periode efter våbenhvilen... Men jeg kan ikke finde ud af hvornår perioderne finder sted i treårskr... -
Samme emne? Running wild!
ForumindlægHej -Jeg vil bare høre om der tilfældigvis er nogle andre end mig, der skriver SRP i romanen "Running wild" ? I så fald, ville jeg lige udveksle nogle tanker omkring analysen, jeg ikke helt er sikker på. -
emner.....?
ForumindlægHejsa....ville lige høre om der var nogen,som kunne henvise mig til et sted hvor man kan se eventuelle emner til 3.g opgaven????Også gerne hvis i selv har et godt emne..... :) -
Jeanne d'arc
ForumindlægHey...Da min kæreste skal til at skrive historieopgaven i 2.g, har jeg lovet at hjælpe med at finde lidt materiale...Problemet er så: Det er meget begrænset, hvad der findes, som ikke er om den film, der er lavet.Hvis I kender gode links - primært omhandlende, hvordan hun kunne blive tildelt en h... -
Fransk:begynder 1.g rettelse af lille tekst...
ForumindlægHey, er der en der har tid og lyst til at kigge mit fransk igennem. På forhånd tak! :)Resumé: Dans le texte nous rencontrons les tres amis, Michel, Caroline et Dominique. Ils sont assortis à la métro. Quand ils montent dans le train qu'ils rencontrent un jeune homme, qui chante et joue de la ... -
økonomieksamen
ForumindlægJeg er i den "lykkelige" situation at jeg skal op til eksamen i økonomi om 2 dage og skal forklare:1) Hvad er pengepolitik?2) Hvordan påvirker en ændring i pengepolitikken arbejdsløsheden?3) Hvilke muligheder har Danmarks Nationalbank for at føre en aktiv pengepolitik?Det første spørgsm... -
Oversættelse!
ForumindlægHej..!Har brug for hjælp til denne oversættelse!! Har især problemer med den sidste sætning...!Markus besluttede i 1984 sammen med sin ven Georg at forlade sit land, skønt det var forbudt.-Markus beschloß in 1984 mit seinem Freund Georg zu verlassen seinem Land, obwohl es verboten war.Beretningen... -
Engelsk og sprogets udvikling
ForumindlægHejsa Jeg er desværre kommet i lidt af en knibe, vi er igang med vores ide-fase i forbindelse med AT-synopsisen, hvor vores overordnede emne er "rejser", altså skal opgaven indeholde en fysisk rejse. Personligt er jeg blevet helt vild med emnet "engelsk og sprogets udvikling",... -
FSA AFGANGSPRØVE
ForumindlægEr der nogle der ved hvordan ved man hvilken fsa afgangsprøve man skal op i?
