Resultater: 14481 til 14500 af 436512
-
reducér udtrykket
Forumindlæghej. jeg har denne opgave og jeg ved simpelthen ikke hvor jeg skal starte da jeg ikke har været ude for en redution med kvardratrod i og det skal passe til et udtryk.. opgaven har jeg vedhæftet så i kan se hvad jeg har med at gøre. det kunne være cool hvis i gad og hjælpe mig på vej. ... -
Differentialligning pendul
ForumindlægEr der nogen der kan udledning denne 2 ordens. differentialligninger, for store udsving på fysisk pendul, hvor vi ikke sætter sin(a)=a :) (d^2 φ)/(dt^2 )=-((m*g*a)/I)*sin(φ) -
Dansk opgaven...
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive danskopgaven. Jeg har valgt at skrive om Naja Marie Aidt's novellesamling "Vandmærket". Jeg havde egentligt tænkt mig at beskæfte mig med Som englene flyver, men så var det at vi skulle gennemgå den i klassen som min lærer syntes ikke jeg skulle vælge den... -
Ordforklaring ?
ForumindlægHej. Jeg er igang med at læse bogen Børnene fra Pompeji. Så står der at en mand var til konsul i Rom. Er der nogle derude som kan fortælle mig hvad konsul betyder? - På forhånd tak -
Kulturelle udfordinger
ForumindlægJeg sidder lige nu og skriver SRP, og skal give en analyse af de kulturelle udfordringer en dansk virksomhed står overfor ved etablering på det spanske marked. Nogen der har nogle idéer? -
Parameterfremstilling og ligning
ForumindlægDer er givet en parameterfremstilling:x = e^ty= 5te^-t, hvor tERDer skal så redegøres for at kurven har ligningen y = 5 *[(lnx)/x], hvordan skal det gribes and? -
stofmængde
ForumindlægVi betragter dannelsen af ammoniak ud fra grundstofferne. Beregn den stofmængde dihydrogen som er ækvivalent med 2 mol dinitrogen. Er der en der kan hjælpe mig med den her? -
Hjaelp 9 : 3/7 = 21 ???
Forumindlæg9 : 3/7 = 21Jeg forstaar det simpelhen ikke.Er der nogen der kan hjaelpe mig?Hvordan lyder regneregel til den sjovert, jeg faar det til 3/63?jeg har praecis det samme problem med3: (1/2 -1/3) = 18 ???Her faer jeg det til 1/18.Nu er der garanteret nogen der ude der doer af grin men jeg fatter det ... -
Hvad hvis man kun kan skrive under 15 sider i SRP?
ForumindlægHeej.. Så sidder jeg nu her på SRP's sidste døgn, og jeg har kun fået skrevet 11½ side - og jeg er TOM! Helt tom.. Kan ikke fylde mere på uden at jeg bare gentager mig selv.. Er der nogen der ved, om det bare trækker ned i karakter, eller om man dumper, hvis man har for få sider? -
Lagrange polynomiet
ForumindlægNogen der kan forklare mig hvordan man finder en funktion for et polynomie af n-orden hvis man i forvejen kender x og y-værdierne, ved hjælp af Lagrange metoden? -
Ti-89-problem
ForumindlægHej...Er kommet til at fjerne x- og y-akserne fra lommeregneren, kan ikke huske hvordan, men det er en af de grønne menuer. Nogen der kan hjælpe? -
Den mystiske sag om hunden i natten
ForumindlægHej alle sammen jeg har brug for noget hjælp.. Er der nogen af jer der har læst bogen Den mystiske sag om hunden i natten af mark haddon som har prøvet at lave en opgave om den, jeg sidder med 3 ting jeg mangler til min opgave.. jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg kobler bogen og Euklids algorit... -
Forside?
ForumindlægHej Alle Laver i en forside til jeres SRP eller bruger i bare skolens? -
Har virklig brug for hjælp! Titrering!
ForumindlægSidder og skriver min rapport omhandlende titrering af phosphorsyre - phosphorsyreindholdet i cola. Men er er helt blank hvad teori angår, hvad kan jeg skrive i teoriafsnittet? Mine bud: Divalent syre titrerkurve ækvivalentspunkt pufferligning eller andet? -
Lodsejer?
ForumindlægHvad er en lodsejer, og hvad indebar det at være lodsejer? -
Diskussionsafnittet
ForumindlægHeey allesammen! I min diskussion om hvorfor USA har deres manglende velfærd, er jeg kommet med to forklaringer (1 arbejdsbevægelsen 2 modstanden fra partier og forsikringsselskaber). men HVORDAN diskuterer jeg det???! Håber i kan hjælpe, da jeg synes det er svært.. Tak på forhånd :) -
Citat
ForumindlægHvis man skriver i fagene Samf A og His A, er det så vigtigt at have citater med i sin opgave?? Skriver om det amerikanske velfærdssystem og har ingen citater.. :S -
Model - kritisk psykolgi?
ForumindlægDer skulle vel ikke være nogen af jer, der kender gode link til hvor man har opstillet modeller omkring den overordnet kritisk psykologi?! (udover det jeg allerede har fundet på liv.dk) -
ABSTRACT.. helppp
ForumindlægHeej Allesammen Håber der er en som kan hjælpe mig med at skrive en Abstract.. Er igang med min 3. g's opgave og kan simpelthen ikke komme igang med min Abstract.. Jeg skriver i faget eng - his Læst bogen drageløberen og analyserede den .. -
Usikker på fransk oversættelse...
ForumindlægHey, jeg er utrolig usikker på, om jeg har oversat følgende stykke rigtigt... Er der ik en, der gider tjekke det igennem for mig? :o)På forhånd tak!!Dansk tekst:En fredag kommer Stèphanes far og henter Stèphane, der skal tilbringe weekenden hos ham. Før han går ud, spørger Stèphane forældrene, hv...
