Resultater: 14521 til 14540 af 436512
-
Buddhismen
Forumindlæger der nogen der ved om der er nogen nuværene hovedpersoner i buddhismen? i så fald hvilke? og hvem er hoved personerne inden for denne religion? på forhånd tak -
Logaritme.
ForumindlægNogle som kan forklare logaritme regneregel, samt potens regneregel mht. potensudvikling?(-: -
Idéer til dansk stil
Forumindlægvil lige høre om der er nogle som kan hjælpe med nogle idéer til disse 2 spørgsmål???- Hvordan ser kønsrollemønstrene ud idag??- Hvorfor er kønsrolledebatten blusset op igen de seneste år???På forhånd tak for hjælpen... -
hældning i andengrads polynomium
ForumindlægEr det ikke muligt at finde hældningskoefficienten for en andengrads polynomium når jeg har:toppunktet (10;4,3)rødderne (0,0) og (20,0)Og at jeg ved at den har en negativ hældning.Jeg tror jeg skal bruge formlen jeg bruger til at finde rødderne som hedderf(x)=a(x-r1)(x-r2)men i så fald hvad skal ... -
Hvad betyder isolerer mht. mat?
ForumindlægJeg ved ikke helt om jeg tænker rigtigt, men betyder ordet "isolerer" at finde x, eller hvad? -
Cookies
ForumindlægHejsa.Jeg har indstillet min firewall til at blokke tredjepartscookies fra såkaldte "tracking sites", men derved, er det så ikke muligt for mig at logge ind på studieportalen.dk.. Kan I give mig et fornuftigt svar på dette?!For mig at se er det højst beklageligt at man ikke kan surf... -
hjælp
ForumindlægHej, jeg har en matematik aflevering som jeg har brug for hjælp til. x__ = 2 x-6 Jeg har regnet det sådan, men er lidt usikker på det. (x-6) * x__= (x-6) *2 x-6 x= 2x-12 2x-x= x x= 12 x 12 x x x=12 -
Oversættelse!
ForumindlægHeii...!Har brug for en rettelse af min oversættelse...! Pleeeease...!Stasi overvågede og udspionerede alle borgere i det tidligere DDR, også de unge.-Stasi überwacht und ausspioniert alle Bürger in der ehemaliger DDR, auch die jungen Leute.Ca. 200.000 medarbejdere arbejdede hos Stasi. Hertil kom... -
Hjælp til matematik
ForumindlægHejJeg har en matematik som lyder således:En cirkel har ligningen x^2+y^2-6x+4x=12Ligningen komer til at se således ud:(x-3)^2 + (y+2)^2 = 5^2Spm: På omkredsen ligger punkterne B og C således, at A, B og C er vinkelspidser i en trekant ABC, der er ligesidet. Bestem koordinaterne til punkterne B o... -
oversættelse af en enkelt sætning (engelsk)
ForumindlægJeg vil gerne sige: "Da Maria og Ann kommer ind i den store hal er det somom en hel ny verden åbnes for dem" er det noget med " When M and A enter the great hall it is as if a whole new world has opened up to them" ? jeg synes den lyder forkert... kan I hjælpe... -
ental/flertal?
ForumindlægHvis man på engelsk fx skriver en fjerdedel af alle mennesker er...- skal 'er' så oversættes til is eller are? -
lidt hjælp.....
Forumindlæghej Er der nogen af jer, der har læst bogen oh maria på tysk af felix & theo..... jeg har læst den, men forstår ikke handlingen, hvis der nogen der har læst gider i fortælle mig hvad den handler om på dansk. tak -
Hurtigt pleeeease :-S
ForumindlægHej Er der nogen som ved hvad chromoforer er? Har eksamen imorgen så det skal være super hurtigt.. tak folks :-) -
Immigrationsproblematikken i USA, har brug for ideer
ForumindlægSom emnet skriver, så sidder jeg med en opgaveformulering der hedder: Undersøg og diskuter immigrationsproblematikken i USA. Det ville være dejligt hvis jeg evt. kunne få et par ideer til hvad for nogle problematikker der kunne være. -
rette haster aflever imrogen
Forumindlæghej vil i rette den her tekst er vigtig skal bruge den imorgen til at aflever den The history of the Kurds has for a long time been influenced of the war and suppression from the different countries where the Kurds have been living. The study wanted to describe the development of the Kurds un... -
oversættelse hjælp!!
ForumindlægHej allesammen! Jeg har den her lille oversættelse, som jeg vil have en til at rette. helst i aften da jeg skal bruge det imorgen. Håber på hjælp!:) fra dansk til engelsk I fjernsynet i går aftes så jeg nogle punk – rockere, som fortalte os om deres livsstil, som er meget speciel.... -
Typetal?? - haster!
ForumindlægHej er der en formel for hvordan man udregner typetallet? håber i kan hjælpe -
Ikke bestået fysik, men har det på det rigtige niveau
ForumindlægEn af mine venner fik 00 i fysik mundtlig som årskarakter. Dermed fik han det som eksamenskarakter. Han skal på universitetet, hvor det er et krav med fysik på b niveau. Kan han komme op til en ny prøve eller skal han tage fysik b om? -
spansk hjælp
ForumindlægNogen som kan spansk, som vil rette min stil :) den er kort -
Hjælp til TI-interactive (:
ForumindlægHej, jeg har lige et kort spørgsmål. Hvordan definere man dette her på Ti-interactive: (større eller lige med) f(x) = 12*x^0,30 hvor 5005<= x <=32000 Jeg har bare svært ved at definere det der x større eller ligmed ind på ...
