Resultater: 14701 til 14720 af 436512
-
Omdrejning
ForumindlægHej Jeg er i gang med en opgave. Jeg skal bare lige være sikker på et par ting. a) Jeg har svært ved parametrisering, men når jeg har fundet den, skal man så finde afstanden af denne parameterfremstilling og finde den afledede mht u og v og så tage krydsproduktet af dem? b) Jeg ved ikke helt... -
Rådyr
ForumindlægHvilke økologiske forhold skal der være, for at rådyr kan trives og formere sig? Er der nogle, der gider at besvare? Er helt looooooost.. -
Fysikopgave
ForumindlægJeg er simpelthen tom i hovedet her til aften, så er der nogen der gider hjælpe mig med at regne følgende opgave. Mangler der i øvrigt ikke nogle oplysninger før man kan regne den? En cyklist kører med 25km/h hen mod en bakke . Hvor højt kan han køre op uden at skulle træde i pedalerne? Hvorfor ... -
Python Programmering
ForumindlægJeg søger en der kan løse en opgave inden tirsdag. Opgaven omhandler python programmering og data analyse med python.Mod betaling vhis dette bliver nødvendigt. MVH Ela -
Redoxreaktion mellem aluminium og sølv(l)ioner
ForumindlægJeg har fået til opgave at skrive reaktionen for aluminium og sølvioner Aluminum kan afgive 3 elektroner, hvor sølv kun kan optage 1 elektron. For hvert aluminium må der så være 3 sølv. Al(s)+3Ag+(aq)→Al3+(aq)+3Ag(s) Oxidation:Al(s)→Al3++e-3 Aluminum afgiver 3 elektroner Reduktion:... -
Forsiden, sidehoved og -fod: hvad skal den indeholde?
ForumindlægForsiden, hvad skal de indeholde? Og skal der være sidehoved og sidefod på den? Hvad skal sidehoved indeholde udover; navn, skole, klasse, dato? Hvad skal sidefod indeholde; sidetal, og evt. ud af hvor mange sider der er i alt. Plus hvad side skal første sidetal starte? Og skal forsiden sidde fø... -
hydrofob eller er den hydrofil ?
Forumindlæghvordan finder man udaf det ? skal man se om de er polære eller upolære ? eller se hvor mange c og h der er eller sådan noget, kan squ ik lige huske det :) f.eks.: CH3CH2OH (ethanol) hydrofil eller fob ? og C3H6O (acetone) hydrofil eller fob ? -
Sætningsanalyse
ForumindlægHej alle, Opgaven er: Find sætningsleddene S(subjekt), V(verballed), DO (direkte objekt), SP (subjektsprædikat), IO (indirekte objekt) & A(dverbialled) i nedenstående sætninger: - E.L. James (s) wrote (v) a bestselling erotic romance trilogy which is now a major motion picture starring Jami... -
Lyden til computeren ?
ForumindlægHej. Jeg er kommet til at slette den der ting, man har på computeren, så man kan høre sange osv. Nu kan jeg ikke høre noget som helst før jeg har downloadet den igen? Er der nogle som kan hjælpe mig ? PS: Det er ikke noget med at gøre med at jeg har flyttet, slukket for højtalerne/høretelefonern... -
Ion-eller molekyleforbindelse?
ForumindlægHej folkens Jeg sidder med et forsøg der hedder "Fremstilling af Ethanol vha. druesukker og gær" Reaktionen er som føgende: C6H12O6(aq) -> C2H5OH(l) +CO2(g) Og afstemt: C6H1206(aq) -> 2C2H5OH(l) +2CO2(g) Mit spørgsmål er, hvor i reaktionen har jeg min molekyleforbindelse, eller mo... -
Vinkelrette parameterkurvers punkter
ForumindlægHejsa Jeg skal finde de punkter hvor nedenstående parameterkurver er vinkelrette på hinanden: Vi har parameterkurverne: x(t)=-21*t2 + 42t - 15 y(t)=21t2 - 24t - 9 og a(t)=42 - 42*t b(t)=42*t - 24 Efterfølgende har jeg taget prikproduktet af ovenstående og fået dette til: 1764t3 - 4158t2 + 2592t... -
Fra hestekræfter til joule
ForumindlægHej hvordan regner jeg 121g/BHPh om til enheden g/MJ ??? Hurtigt svar ønskes :) -
Reducer
Forumindlæg2x+4(2x+3)= -
Hvad synes I om den nye indfødsretsprøve???
ForumindlægHej alle SP brugere!! Hvad synes I om den nye indfødsretsprøve? Rimelig eller latterlig?? Er det relevante spørgsmål, der bliver stillet?? Håber at I er frisk på lidt debat :) Mvh -
Methan og hydrogensulfid
ForumindlægHar en reaktion: CH4(g) + H2S <-> CS2 (g) + H2(g) Jeg skal angive reaktionstype, men er sikker på hvilken reaktion dette er, men tror at det måske er en redox-reaktion. Jeg skal samtidig også afstemme den, hvorefter jeg skal beskrive effekten af et forøget tryk (dvs. i hvilken retning... -
Rertelse af spansk tekst
ForumindlægHej har brug for en som kan rette min spansk, det haster lidt da den skal afleveres mandag :) ! -
jul
ForumindlægSå er det endelig jul.....jeg satser på snevej i år. Glædelig jul til alle studiportalens bruger. Det bliver dejligt at slappe, hygge, og læse en bog i et hug kun afbrudt af juleguf og en lille tur udenfor eller snak med familie og venner. Lad os hører om jeres jul .......... GOD ferie til alle. -
Differentialregning
ForumindlægHej alle. Jeg sidder med denne opgave, jeg desværre et gået lidt i stå med. Opgaven lyder: På figuren ses grafen for f(x) = x^2-4x+4 og en tangent til grafen. Tangenten skærer x-aksen i A(1,25 ; 0). Bestem arealet for den trekant, der begrænses af tangenten og koordinatakserne. Her er... -
Hjælp til diktater og læseprøver
Forumindlæghej jeg er en dreng der går i 8.klasse. For 3 uger siden fik vi en FSA læseprøve fra 2006, som vi skulle lave. Det endte med at jeg fik 7 for den. Her for bare en uge siden fik jeg en diktat, hvor jeg også fik 7. Jeg har tænkt mig at øve mig, så jeg kan blive bedre. Derfor vil jeg bare spørge om... -
Energibevarelse ved det skrå kast
ForumindlægHey derude. Jeg er i gang med at skrive en rapport omkring det ''skrå kast''. Jeg har bevist at formlerne for xmax og ymax holder. Men jeg skal nu eftervise at der er energibevarelse. Det har jeg gjort på følgende måde: Emek-før=Emek-efter <=> 1/2*m*vo^2 + m*g*h= 1/2*m...
