Resultater: 14681 til 14700 af 436512
-
en lille tysk sætning der drille
Forumindlæghejder er lige en lille sætning der drille mig håber i kan hjælpe Der Name taucht dann auch einmal auf einem Runenstein auf, der unweit der siedlung Haithabu sivh in der heutigen Gemeinde Busdorf angefunden hat.på forhånd tak -
Differentiel regning
Forumindlægjeg skal finde lokale maksima og minima for funktionen f(x) = 2√(x2-25) -3√(x2-16) så skal jeg først differentiere den men hvordan? -
hjælp til en lang oversættelse
Forumindlæghejalle på studieportalen må gerne hjæpe mig nu. jeg har en rimelig lang oversættelse (fra dansk til tysk)som jeg skal fremlægge på tirsdag. der bare et lille problem for jeg tager på påskeferie i aften(torsdag) og så har jeg ikke tid til at lave det da jeg første kommer hjem mandag aften. jeg hå... -
Er denne sætning rigtig ?
ForumindlægHej jeg vile bare lige høre om det er gramatisk rigtig sådan som jeg har sat denne sætning op.You will leave Denmark and 10 hours later land in Montreal, but it will be a warm welcome as you will meet Poul Popiel, the only Dane so far to play in the NHL på forhånd tak. -
morfologisk og syntaktisk analyse
Forumindlæghej er der nogen der kan fortælle mig hvad morfologisk og syntaktisk analyse er? -
opløft i anden
ForumindlægEr vi enige om at -3^2 = 9 Nogle siger det er -9 men så skulle der jo stå: -(3)^2 -
En der har vejledende løsninger til Finansiering C HHX.
ForumindlægEn der har vejledende løsninger til Finansiering C HHX. -
Differentialregning
ForumindlægGrafen for funktionen med forskrift f(x) = − x2 + 10 har en tangent t med stigningstal – 6. Bestem ved håndkraft en ligning for tangenten t. Tangenten t skærer koordinatsystemets akser i to punkter der betegnes A og B. Bestem ved håndkraft arealet af trekant AOB, hvor O er koor... -
Grundstoffer
ForumindlægHey :) Hvis man i en opgave for at vide at grundstofferne Na, H og O er i forholdet 4:8:1 hvordan ved man i hvilken rækkefølge grundstofferne skal stå i den empiriske formel.. er det så Na4H8O eller H8Na4O??? -
Masse
ForumindlægHey Hvis man kender et stofs formel, fx NaCl og man ved det maksimalt kan udvindes fra 5 kg x-stof, hvordan kan man så finder dette stofs masse? -
Sekant + skæringspunkt
ForumindlægHej jeg har fået en afl for som jeg har stirret mig blind på. Jeg har været syg i en længere periode som ikke ligefrem hjælper på min lille matematiske viden. Der er 3 opg jeg er sikker på jeg ikke kan finde ud af. Opg. 9 i opgaven har jeg ikke lavet endnu men jeg kan godt finde ud af den,... -
koordinatsystemets begyndelsespunkt O
Forumindlæghej.. der en opgvaer jeg ikke laver linje l er giver ved parameterfremstillingen x -2 -5 y = 0 +t 2 z 7 -2 bestem en lignig for den plan β der indholder l og koordinatsystemets begyndelsespunkt O -
Andengradsligning
ForumindlægHej, jeg skal i en andengradsligning finde a og c. Mine oplysninger er: f(x)=ax^2+4x+c toppunkt i (-1;2) Hvordan kommer jeg frem til a og c?? -
UPPSALA! haster pænt meget!
ForumindlægHej..er der nogen der har brugt en uppsalamodel? Sidder og skal lave en selv, og vil godt se om den måde jeg har lavet den på er den rigtige... Håber virkelig i kan hjælpe mig, det haster rigtig rigtig meget, da det er til min SRP der skal afleveres mandag!!! -
RSA-kryptering. Eulers sætning
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe mig lidt? Hvordan kan det være, at det følger at d kan beregnes således: d=e-1modφ(n) ⇔eφ(φ(n))-1(modφ(n)) Forstår ikke helt hvordan man kommer frem til at det er det samme.. På forhånd tak -
find side i trekant
ForumindlægHej, jeg har en retvinklet trekant, hvor jeg kender 2 sider, men ved jeg skal bruge pythagoras, men trekanten vender på hoved, hvis det giver mening... -
omskrive formlen
Forumindlægjeg skal omskrive formlen og lave en beregning af formelmasserne for følgende salte: Magnesiumsulfat-vand(1/7) Beregning af formelmasserne må vel bare være atomvægten? MgSO4 + H2O --> MgSO4 + ? (Hvad skal jeg indsætte her for 1/7) ?? m(Mg) = 12 x 2 =24 u m(S) = 16 x 2 = 32 u m(O) = 6 x 2... -
Matematik hjælp
ForumindlægHvordan løser jeg følgende opgave?1) F(x) kvrod(x^2+2)2) Hvordan tager jeg monotoniforhold på denne opgave?2) f'(x) x^4-3 x^4 Der er en brøkstreg mellem tælleren og nævneren.Jeg regner med at jeg skal tage monotoniforhold udfra tælleren, men hvordan tager man monotoniforhold af en 4... -
bare vide det.
Forumindlægnu har jeg hørt om det i så langt tid. mine forældre ved det heller ikke. hvad er børsværdi og volumen???????? -
Haster! meget vigtigt!!
ForumindlægHej jeg har et lille problem her. Nogle der har en kostskema? dvs. hvor meget fedt, proteiner og kulhydrater vi behøver om dagen??
